Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heb zelf een oudje van 29, hij is deze zomer voor het eerst in 3 jaar echt super uit zijn vacht gekomen, maar is nu al weer een teddybeer die na het rijden erg lang nat blijft. Hij heeft zo haast een abbonementje op het solarium en zweetdekens zijn niet aan te slepen. Als ik straks een deken op doe duurt het ook weer een tijd voordat hij de haren die hij dan 'teveel' heeft los gaat laten.
rohotje schreef:dan heb ik nog een vraagje: als mijn pony een deken op heeft word zijn nek toch heel teddybeer achtig, als ik dan scheer, krijgt hij het dan niet koud wat betreft zijn nek? Ik heb het niet zo op halsdekens..
Citaat:Hoe ziet je paard er verder uit? Zijn het krullende haren die evt een beetje goudachtig kleuren? Heeft ie een dikke buik en evt een harde manenkam. Heeft hij kuiltjes of bobbels boven zijn ogen?
, bobbels ipv kuilen boven de ogen is één van de signalen van cushing. Veel plassen en drinken kan duiden op één van de bijverschijnselen van cushing insulineresistentie (suikerziekte achtige verschijnselen). Veel drinken en plassen hoort daar dan een beetje bij. Een dikke buik en ingevallen billen en rug zijn bijvoorbeeld ook weer een mogelijk signaal van cushing. Ik probeer een beetje mee te denken en kijken naar je paard

S_haron schreef:Nou hij heeft altijd al een vroeg een dikke vacht gehad maar dit jaar is het al extreem!
- Hij is 27.
- Ik 'train' 3 keer in de week.. maar dat is egt niet zwaar! Maar
hij zweet dan wel al heftig..
- Hij staat 's winters binnen maar ik kan hem bijv wel een uurtje of 4 op het land zetten, net wat ik zelf wil.
- Ik heb een goed stal deken met ademende vulling.