pony raakt in paniek en valt in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cids

pony raakt in paniek en valt in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:20

Zoals de titel al zegd gaat het niet zo lekker met onze pony in de trailer.
Toen we haar kochten werd al gezegd dat ze niet zo makkelijk te laden zou zijn, maar aangezien ze door die mensen werd gebracht en hebben we niet gezien hoe dat ging. Wij hadden op dat moment zelf nog geen veewagen, en hebben haar dus een hele tijd niet in een veewagen gehad.
Een half jaar geleden hebben we zelf een 2 paards veewagen gekocht, aangezien we 2 pony's hebben.
heel rustig aan zijn we gaan proberen om de pony te laden. Eerst kwam ze zelfs nog niet in de buurt van de veewagen. Op 5 meter afstand staakte ze al. We zijn heel langzaam aan met veel geduld en absoluut geen geweld nu zover dat ze er inloopt.

Ze is dus nu een aantal keer meegeweest, maar wat ons opviel was dat ze heel druk in de trailer was. Daarom ben ik maar een keer achter in de trailer meegereden. En tot mijn grote schrik liet zij zich continu omvallen. Nou rijdt mijn man heel rustig, bijna stilstaand door de bochten, niet hard remmen. Dus het ligt niet aan het rijgedrag. Ook is ze heel gestressed dat begint al zogauw je de klep dicht doet. Ons vermoeden is dan ook dat er ergens in haar verleden iets niet helemaal goed is gegaan.

wie weet er een oplossing?

siskeh

Re: pony raakt in paniek en valt in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:13

pff moeilijk, misschien heeft ze problemen met zijn/haar evenwicht? verder zou ik denk ik wel een profesioneel iemand er naar laten kijken want het is levensgevaarlijk als ze omvalt!