Wanneer eczeemdeken eraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Wanneer eczeemdeken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:26

Wanneer hangen jullie de eczeemdeken weer in de kast?

Er zijn nog steeds muggen en de temperatuur is nog veel te hoog, maar mijn andere paarden beginnen al wintervacht aan te maken.
Ik vrees een beetje dat mijn eczeempaard te weinig wintervacht krijgt als ik die deken nog veel langer op laat liggen. Maar als ik hem af doe, gaat ze natuurlijk schuren.
Hoe denken jullie hierover?

ellepel

Re: Wanneer eczeemdeken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:47

de eczeemdeken heeft totaal geen invloed op het aanmaken van de wintervacht,dus die kun je gerust op laten liggen.
is namelijk alleen bedoeld als bescherming tegen vliegjes en geen bescherming tegen regen of kou.
aanmaken van de wintervacht gaan paarden doen als de dagen weer korter worden he?

laat maar gewoon opliggen hoor

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:58

Toch merk dat mijn paard sinds ze een eczeemdeken draagt (nu het 4de jaar) veel minder wintervacht aanmaakt.
Ze is ook de enige van onze paarden die nog helemaal in haar zomervelletje rondloopt.
Daarom mijn twijfels over de invloed van haar deken.

Zijn er hier echt mensen wiens paarden gewoon een wintervacht aanmaken onder een Boett?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:00

ja die van mij dus,staat al twee jaar onder een boett en daarna onder een regendeken en krijgt een behoorlijke teddyvacht,.
vraag anders in het zomereczeemtopic op medisch eens hoe dat bij de anderen zit?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:24

Nou Mischa die verhaart ontzettend, ik haal elke dag een heleboel haren uit de deken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:32

die van mij wordt ook al flink donkerder, en krijgt al lange haren. Ondanks zijn deken op Lachen

(desondanks vraag ik me wel af wanneer het ding inderdaad af zou moeten? Lachen )

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:15

Mijn ijslanders staan ook onder een eczeemdeken en het zijn nu 2 wandelende teddybeertjes Haha!
Ik heb mijn paardjes nog wel dag en nacht op de wei.
En ook ik vraag me af wanneer de eczeemdekens eraf kunnen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:19

Die van mij staat ook onder een deken en heeft totaal nog geen wintervacht.
Meestal(ligt ook aan het weer) doe ik de deken er pas eind okt eraf.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:25

Ik vind het heel lastig om te zeggen wanneer de eczeemdeken eraf kan. Die van mij heeft vorig jaar tot eind november geschuurd, als ik hem dan eind oktober al afgehaald zou hebben dan kan hij zichzelf nog stuk maken in die maand tijd. Ik doe hem pas af als ik merk dat hij minder kriebels heeft. Vaak zie ik het wel aan plekjes op zijn hoofd of op zijn benen. Als dat helemaal goed dicht is en genezen is dan is het vaak tijd om de deken eraf te halen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:54

Ze maken zeker genoeg wintervacht aan hoor, hier hebben ze ook altijd wel een flinke vacht ondanks die deken. Ik denk dat het nog wel even kan duren, vaak denk je dan dat het kan maar dan schuren ze toch nog, ondanks dat het dan wekenlang slecht weer is. Vaak duurt het nog wel tot eind oktober of zelfs ergens in november, helemaal als het nog af en toe mooi weer is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:55

Ik vroeg me vanmiddag ook al af wanneer de deken nou af mocht, dit is het eerste jaar bij ons met eczeemdeken, maar ondanks dat ding zie ik haar donkerder worden en langere haren krijgen.
Ik hoop dat de deken zsm af mag.