goed tussenschot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

goed tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:04

hallo ik weet niet of ik het goede topic heb maar ik heb een probleem.
mijn shet grote shetlander haha 1.13, Bloos staat samen met een merrie die haar afentoe bijt.
ze kunnen niet zonder elkaar wij hebben zelf een tussenschot gemaakt , en gebruik gemaakt van rubber deurmatten!
wat kan ik doen aan die kleine bijtwondjes bij mijn pony? want de merrie blijft afentoe lelijk doen!
hebben jullie een idee voor een ander tussenschot? of wat voor tussenschot gebruiken jullie om ponys samen te laten staan en toch afzonderlijk?
groetjes van brenda

aslo

Re: goed tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:20

De merrie die bijt zodanig vastzetten dat ze de andere pony niet meer kan bijten?

Suus_Boytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:07

Je kunt gewoon in de winkel wat creme of arnica kopen, werkt prima Knipoog

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 08:14

aslo schreef:
De merrie die bijt zodanig vastzetten dat ze de andere pony niet meer kan bijten?

ik zou niet meer weten hoe, want ze staan zo goed als gescheiden, de merrie gaat eroverheen of gaat met haar koppie ertussen om het eten van mijn shet op te eten , grrr verveend probleem he?
maar bedankt voor jullie reactie! Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:31

oh wacht even, ik dacht dat je het had over een tussenschot in de trailer, maar je bedoeld op stal. Wij hebben tussen beide paarden een schot van dikke planken en vanaf ca. 1.20 van dat dikke 4kante gaas. Zo kunnen ze elkaar zien, ruiken ed, maar elkaar niet aanraken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:44

Ja...hebben wij ook...deel houten wand en dan een deel tralies naar het plafond,zo hebben ze gewoon oogcontact en vallen er geen gewonden.
Omdat je shet niet zo heel groot is kun je ook kijken of je het traliedeel wat kunt laten zakken,let wel op dat je zeer stevig materiaal gebruikt met smalle openingen zodat er niets tussen kan blijven hangen Knipoog

StalPalousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:06

Kwestie van een goed trailieschot, kunnen ze elkaar zien maar niet aanraken

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:16

een tralieschot is denk ik de beste oplossing daar kan ze met haar hoofd er niet tussen maar wel de ander zien.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:10

nou heb besloten om hem lekker naar de wei te doen , ik vind het zooo zielig , kan het niet meer aanzien! nu gaat ie as zaterdag lekker naar de wei en andere vriendjes maken!
ik ga er elke dag naar toe!
bedankt voor jullie reactie hoor!
groetjes van bren.