Wat voor regendeken jong paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LGarabians

Wat voor regendeken jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 22:32

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een regendeken voor mijn twee jarige kerel. Ik hoef geen commentaar van een "twee jarige" zet je niet onder een deken. Ik hem medische redenen om dit te doen.

Nu is alleen mijn vraag wat voor deken zal ik voor hem kopen. Hoe zit het met de maat. Ik wil natuurlijk geen deken waar hij binnen een maand is uitgegroeid, want hij grooit nu erg hard. Hij is ongeveer 1.45 hoog, maar is vergeleken met een KWPNer wat kort in de rug.

En welk merk is redelijk sloop proef en niet al te duur natuurlijk, want ik heb niet zo veel zin om een hele dure deken te kopen die dan toch gesloopt word.

wacht op tips
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 07-09-08 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verplaatst naar SV

marloes1987

Re: Wat voor regendeken jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:49

Op de site hieronder hebben ze een aantal niet al te duren regendekens die misschien de moeite waard zijn. Kijk dan voor de maat even in de matentabel. Even de rug van je paardje opmeten en dan kom je meestal wel uit.
http://www.nikahorseproducts.nl/regendekens.html
Qua stevigheid: ga altijd voor 1200D of meer, en dan bij voorkeur met ripstop.
Bucas is vrijwel onverwoestbaar, maar wel prijzig. Is misschien eerder iets voor als hij niet meer groeit. Horsewear is ook goed, en hebben een iets vriendelijker prijsje (nog steeds niet heel goedkoop)
Nog een tip qua aankoopadvies: bel eens met horsemopolitan.com. De site is nog onder constructie, maar het zijn hele vriendelijke mensen met veel verstand van dekens.
Succes ermee!

Woody2015

Re: Wat voor regendeken jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:34

Ik heb op mijn haflinger van 1,44 en 175 cm liggen, een HH upperclass.
Ik had de horseware rambo erop gelegd, 185 cm, maar die was te groot, dus ik denk dat je toch voor de 1,75 cm moet gaan want een te grote regendeken werkt natuurlijk niet!
De upperclass is een zeer sterke deken, alleen wel 150 gram gevoerd.
Verder heb ik op marktplaats dekens gezien van het merk HKM, regendekens, die ook heel sterk waren en ik geloof 60 euro.
De dekens van horsewear zijn idd heel goed maar nieuw toch nog erg duur.
Je kunt ook nu voor een betaalbare 2dehandse gaan en dan als die weer te groot is ruilen of erkopen en dan weer een andere!