[PG] E-Pony NRPS, Marieke ~ zie oproep~ Update,meer foto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opgeheven

[PG] E-Pony NRPS, Marieke ~ zie oproep~ Update,meer foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 13:40

Na aanleiding van een topic over het wegdoen van je eerste pony heb ik dit topic geopend.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een van mijn eerste pony's.

* Merrie
* stamboek NRPS
* Naam in papieren; Marieke, maar ik noemde haar Dame
* ongeveer 20 jaar
* bruin met zwarte manen
* arabieren deuk in de neus
* aparte aftekening op het hoofd (zie foto)
* Litteken (wellicht niet goed meer zichtbaar) op haar linkerschouder
* kan niet drachtig worden (we zijn toen bezig geweest met dekkingen maar die zijn allen mislukt)
* verkocht naar iemand in Arnhem (maar dat is natuurlijk al weer jaaaaaren geleden, ze was toen een jaar of 6 a 7)

hierbij enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding

En haar bijzondere kol

Afbeelding

Ik zou graag willen weten of iemand meer over deze pony weet of wie de eigenaar is. Dat zou ik al erg leuk vinden maar wellicht kan ik met de huidige eigenaar overeen komen dat ik Marieke een mooi pensioen kan aanbieden bij ons op stal met veel vriendjes en veel weidegang....
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 01-10-08 13:51, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Jacimatho:verplaatst naar OV/Tanja: TAG toegevoegd ivm verplaatsing, Jacimatho: Titel aangepast

opgeheven

Re: [PG] E-Pony NRPS, Marieke ~ zie oproep~ Update,meer foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 09:42

Het is eindelijk 6 oktober geweest dus ik mag nu pas de link naar nog meer foto's van Dame plaatsen. In een link welliswaar want stel je voor!

http://nicole.picturepush.com/

Hopelijk herkent iemand haar toch of kan mij zelfs informatie verschaffen over haar huidige verblijfplaats of, als ze al is overleden, waar ze heeft gestaan!

Op een ander forum heb ik een bericht gehad dat zij de pony wellicht had gezien bij een manege. Ik heb haar een pb gezonden maar helaas geen bericht terug. Hierbij een oproep aan haar als ze hier op dit forum ook actief is om contact met mij op te nemen.

haar forumnaam op dat andere forum is " paardenzijntegek".
Laatst bijgewerkt door Judje op 08-10-08 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd ivm te vroeg schoppen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:22

Ze lijkt echt heel veel op mijn pony!
Aangezien ze ook bij hetzelfde stamboek zitten, wat is de afstamming?
Voor het geval dát het familie is.. Knipoog

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:33

je hebt pm!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:37

ik denk het niet....de achterbenen geven geen match , helaas....

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:41

Nee, niet dát het mijn pony is, maar misschien toch wel familie..
Weet je waar ze geboren is?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:41

Moderatoropmerking:
Vanaf hier graag alleen nog reageren indien je informatie hebt voor de TS over de gezochte pony. Of het familie is of niet is hier offtopic en kunnen jullie via de pb bespreken.
Montignac, aan jou het verzoek om niet steeds na je vorige reactie een nieuwe reactie te plaatsen, rechts onder je bericht zie je een editknop, daarmee kun je je bericht aanpassen.
Verdere offtopic reacties en reacties die in 1 bericht geplaatst hadden kunnen worden zullen verwijderd worden.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:15

Aangezien door de regels hier op bokt mijn zoektocht bemoeilijkt wordt verzoek ik een slotje daar op deze wijze geenzins resultaat geboekt kan worden.

ps...aan de mod... bovenstaand bericht kan ik helaas niet meer via de "edit" knop toevoegen aan mijn openingsbericht, vandaar deze reactie onderaan dit topic. Bij voorbaat al mijn welgemeende excuses....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:11

Op verzoek van TS is het topic gesloten.

@TS: mocht je deze zoektocht ooit weer willen vervolgen dan is dat natuurlijk mogelijk. Vraag dan één van de moderators van [OV] het topic te heropenen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:49

Aangezien TS toch weer een nieuw topic heeft geopend is dat topic gesloten en dit topic weer opnieuw geopend.
Dit topic mag 1x per maand omhoog gehaald worden.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 21:36

jammer...

Maar ik mag in ieder geval hier weer wat toevoegen dus bij deze...

Afbeelding
Afbeelding

Dame is een bruine NRPS-Pony zonder papieren die ik in mijn bezit had in mijn tienerjaren.
Haar echte naam is Marieke en ze is een bruine met zwarte manen en een aparte kol (zie foto). Ook de "deuk" in haar neus is een punt van aandacht.
Dame is altijd een pittige pony geweest maar zeer werkwillend en ik heb veel met haar bereikt. Springen, dressuur en cross.. niets was te gek voor haar.
We hebben geprobeerd met haar te fokken maar dat is in de periode dat ze bij ons stond niet gelukt dus het an dat ze onvruchtbaar is.
Het laatste wat ik weet is dat ze richting Arnhem is vertrokken en dat een jongen met haar ging springen.

Nog een detail is dat ze linksvoor een flinke jaap heeft gehad (zie foto) waar absoluut nog iets van terug moet zijn te vinden.

Dame was makkelijk op de trailer, verkeersmak en een heerlijke pony. We willen haar graag onze weide aanbieden om, als ze nog leeft, van haar oude dag te kunnen genieten!
Dame is nu tussen de 17 en 24 jaar oud!!!!!

Ze heeft een aantal jaar in de omgeving van Ede-Lunteren gestaan en daarna richting Arnhem........

Als je ook maar 1 tip hebt dan ben ik je zeer dankbaar!