Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Claudia__ schreef:Misschien een goed idee om een kruiwagen hooi ervoor te zetten zodat hij eraan kan wennen? Meestal staan ze een stuk rustiger als ze iets de doen hebben. En dit dan steeds uitbouwen en op een gegeven moment gewoon zonder kruiwagen proberen.

orashai schreef:Maar hoe kan het dan een tijd goed gaan en nu weer een grote ellende, en zelfs met meerdere dingen dan het zadel.
Ik weet niet of het hier goed staat.
) toch nog vast. Soms helpt het, omdat ze zelf gaan denken dat trekken niet helpt. Aukelizzy schreef:Longeerlijn aan het halster vast maken en dat los door het oog aan de muur halen.
Zodra hij gaat hangen laat je het vieren en krijgt hij dus geen nare druk maar kun je hem toch bij je houden.
Rustig weer op zijn plek zetten en opnieuw beginnen.
Consequent hem elke keer op dezelfde plek terug zetten als hij naar achter stapt.
Niet heel boos worden maar wel duidelijk zijn.
Succes.
Kendra schreef:Andere optie is twee touwen en dan er tussen zetten, dan lukt het vaak ook niet om de boel stuk te trekken en kunnen ze ook minder kracht zetten. Dat kan ook aan de box (weet niet waar je je paard vastzet), gewoon twee touwen pakken, knippers aan de zijkanten van het halster vastmaken en andere uiteind aan spijlen aan weerszijden van het paard.
Nog een optie is een ring te gebruiken die laag aan de muur zit (wij hebben er zo eentje omdat we shetjes hadden). Daar doe je dan een trailerlijn aan (zijn vaak sterker), vooral niet te lang vastzetten. Je paard staat met het hoofd naar beneden en kan minder kracht zetten om zich los te trekken.

. Die zeugenband die Amazone noemt, zal ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn dan dat halster van mij, maar ik zou die alleen bij hardnekkige gevallen gebruiken. De inwerking is anders en daardoor wat 'gemener' vermoed ik.
Je hebt er fietsenmakers tussen zitten.