Paardentrailer kopen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Paardentrailer kopen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 07:34

Hallo,

Onze trailer is echt heel erg aan vervanging toe. Hij is niet alleen oud...maar ook erg rot Bloos Dus nu zijn we op zoek naar een nieuwe trailer, wat niet echt gemakkelijk is. Mijn voorkeur gaat naar een goede nieuwe 1,5 paards trailer van plywood omdat die voor mij betaalbaar is. Mijn vriend zegt, neem een goede 2e hands 2-paardstrailer.

De trailer moet mijn trekpaard kunnen dragen van tussen 700 tot 1000 kilo. Extra draagvermogen ivm evt veulen zou bijv wel handig zijn (2-paard?)
Ik wil niet teveel poespas, een simpele zou al voldoende zijn (wel graag een enorm goede bodemplaat Knipoog ).
In geval van een 2e hands, hoe controleer je de bodemplaat?

Alle tips zijn welkom!

cissy

Re: Paardentrailer kopen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:01

is het geen optie om je eigen trailer op te (laten)knappen?

verder als je de zoekfunctie gebruikt kun je veel topics vinden over trailers opknappen en waar je op moet letten bij het kopen van een trailer.
succes!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:34

ik had een wesco 1 3/4.
Leeg 650 kg, laadvermogen 1050kg. Totaal 1700kg.
Deze hewb ik ingeruild.
Misschien een optie om te gaan kijken naar een trailer met een mtm van 2400kg?
Op de manege komt ook wel eens iemand met een mustang waarin een belg en een gigantisch ander paard staat

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:49

De oudere Westfalia's zijn standaard 2400kg, alleen zetten ze dat niet op papier ( ik heb er hier een 1,5-paards van 1600kg op papier, met typeplaatje op de assen 1200kg per stuk!)

Ik zou er ook voor kiezen om de trailer op te bouwen. Beetje afhankelijk van de staat, reken op 2000 - 3000 euro. Daarna heb je een nieuwe trailer!
Mijn Westfalia heeft me indertijd 2500 euro gekost, inkl nieuw hout, nieuwe remmen, nieuwe lagers, nieuwe elektriciteit, ijzerwerk opnieuw verzinkt (thermisch!) en rondom nieuwe banden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:52

Mocht je toch voor de nieuwe 1,5 paards willen gaan, Weijer heeft een extra zwaar model op de markt, speciaal voor koudbloeden.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 09:34

De oude trailer opknappen is geen optie. Onderstel is behoorlijk verroest, en rondom hout wat rot is.

Ik heb net gebeld met een garage voor aanhangers in Drunen. Ze kunnen een Xtrail leveren 1,5 p voor € 4000 incl. (plywood)(actie van september) De oude trailer kunnen we inleveren, die gaat dan naar Polen. Nou is die man niet aangesloten bij Bovag.... Een 2p versie van deze Xtrail komt op € 4495. Niet erg duur vind ik zelf.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:36

dat is inderdaad niet veel geld.
Zelf ken ik de Xtrail trailers niet.
Wellicht dat ikke of iemand anders hier wat over kan vertellen.
Zelf heb ik wel her en der gezien (en ook zelf ervaren) dat de goedkopere trailers eerder aan vervanging van wanden ed toe zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:27

annastasia schreef:
dat is inderdaad niet veel geld.
Zelf ken ik de Xtrail trailers niet.
Wellicht dat ikke of iemand anders hier wat over kan vertellen.
Zelf heb ik wel her en der gezien (en ook zelf ervaren) dat de goedkopere trailers eerder aan vervanging van wanden ed toe zijn.

Van Weijer daarintegen ken ik er meerdere van 20+ jaren oud, die nog volledig origineel zijn.
Je moet je realiseren dat die lage prijs ergens vandaan komt. Zeker als je een koudbloed wilt versjouwen, zou ik andere criteria kiezen waarop ik een trailer uitzocht.
Quality remains, long after the price is forgotten (Henry Royce, die ja, van dat automerk)

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:31

Ik ben het idd eens met ikki.. Een trekpaard is niet zomaar een paardje maar wel echt een behoorlijk dier

popez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:33

Ik zou de trailer laten keuren bij een erkende garage voor die dingen. Liever iets meer geld kwijt en zeker weten dat hij goed is!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:36

popez, je bent zeker berichten aan het verzamelen? lees je de topics wel waar je in post?

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 06:18

XXtrail is van de zelfde (vorige) eigenaar van "van der Sluis" trailers. Saris heeft een aantal jaren geleden dit bedrijf opgekocht. Van der Sluis is weer begonnen met trailers maken... de XX Trail... Zo vond ik het op Internet.

Citaat:
Saris is de fabrikant die de productie van de vroegere Sluis trailers heeft overgenomen.

Kent iemand vd Sluis trailers of Saris??? Op internet staat nl een leuke paarse 2e hands Saris Nairobi 2p van 2006 ( € 5000)

popez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:09

cissy schreef:
popez, je bent zeker berichten aan het verzamelen? lees je de topics wel waar je in post?

Er wordt toch gevraagd hoe je kan controleren of de bodemplaat goed is? waar kan je dat beter doen dan bij een erkende garage voor aanhangwagens? Omdat ik niet op alle vragen antwoord kan geven maar op een gedeelte geef ik dus ook maar reactie op een gedeelte van het gehele verhaal. Iedereen komt hier denk ik om tips en adviezen te geven zonder dat het nodig is om berichten te "verzamelen"

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 11:00

We zijn gister wezen kijken naar de XX trail, helaas erg slecht afgewerkt. We zijn ook bij een bedrijf bij ons in de buurt geweest, daar hebben mijn schoonouders een ifor williams veetrailer gekocht en die zijn daar ook erg tevreden. We hebben ons oog laten vallen op een Humbaur Rapid 2-paards incl zadelkamer en verzonken latjes op de klep. Dat gaat em worden!

Ik kwam erachter dat onze (verrotte Knipoog ) trailer een Westfalia was uit 1979!!! Met originele bodemplaat en de hele mikmak...is alleen ooit een likje verf op gegaan...

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:20

hey izzy, kunnen we eindelijk samen eens een strandrit gaan maken met die trailer van jullie!
enne je mag in je handjes knijpen dat je steeds veilig aangekomen bent bij de ringrijwedstrijden!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:08

izzy1985 schreef:
Ik kwam erachter dat onze (verrotte Knipoog ) trailer een Westfalia was uit 1979!!! Met originele bodemplaat en de hele mikmak...is alleen ooit een likje verf op gegaan...

Als het een Saturnus is; wat moet ie kosten??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:11

izzy1985 schreef:
Kent iemand vd Sluis trailers of Saris??? Op internet staat nl een leuke paarse 2e hands Saris Nairobi 2p van 2006 ( € 5000)

Ik heb een tijd gereden met een 1.5 Van der Sluis trailer en recent een 2p van der sluis gekocht. Ik weet niet hoe de Saris'en zijn, maar deze 2 van der Sluissen waren prima degelijke trailers Ja. De eerste was qua onderstel niet meer helemaal oke en hebben ze verkocht. De 2 paards was pas een nieuwe bodem in gezet en de rest heb ik zelf opgeknapt. ---> [TAO] Van lelijk eendje naar opgeknapte zwaan (trailer) deze

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:14

ik heb een henra gekocht van 4 jaar oud. Ook al kan mijn auto geen 2 paarden trekken had ik toch liever een 2 paards. Daarnaast was de hoogte van belang, gewicht van trailer zelf (nu 600kg), laadvermogen (die van mij weegt 750kg) en zadelkamer.
Een nieuwe vond ik gewoon te duur, maar schrok ook wat men vroeg voor trailers van 10 jaar oud.

De boden (en zijwanden) kun je goed controleren door een schrovendraaier mee te nemen, onder de trailer gaan liggen en gewoon op verschillende plekken te prikken. Vooral achterkant natuurlijk omdat daar de rot meestal het eerste toont. Gaat de schroeverdraier het hout niet in dan is het goed.
Wanden idem + bekloppen op onharde plekken.

Kijk ook naar het dak voor beschadigingen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:20

jury schreef:
De boden (en zijwanden) kun je goed controleren door een schrovendraaier mee te nemen, onder de trailer gaan liggen en gewoon op verschillende plekken te prikken. Vooral achterkant natuurlijk omdat daar de rot meestal het eerste toont. Gaat de schroeverdraier het hout niet in dan is het goed.

Als jij in de bodem van mijn trailer gaat prikken, schop ik je hoogstpersoonlijk onder de trailer uit en van het erf af!
Elke prik die je geeft is een potentiële nieuwe rotte plek.
Je kunt ook met de achterkant van diezelfde schroevendraaier op de bodem kloppen. Een helder geluid is een goede bodem, een dof geluid is foute boel. Probeer het maar eens, je begrijpt vanzelf wat ik bedoel.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:25

tja, dan hoop ik niet dat ik ooit in de toekomst ooit nog eens een trailer kom kopen. Want dan wordt ik geschopt.
Goed hout beschadig je niet met die schroevendraaier. En ik ben het niet met je eens dat dit net zoveel zegt als kloppen (zelf ervaring, klonk goed maar was toch al aan het rotten)

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 12:30

jury schreef:
ik heb een henra gekocht van 4 jaar oud. Ook al kan mijn auto geen 2 paarden trekken had ik toch liever een 2 paards. Daarnaast was de hoogte van belang, gewicht van trailer zelf (nu 600kg), laadvermogen (die van mij weegt 750kg) en zadelkamer.
Een nieuwe vond ik gewoon te duur, maar schrok ook wat men vroeg voor trailers van 10 jaar oud.

Kijk ook naar het dak voor beschadigingen.

Dat is de reden dat we toch voor een nieuwe gaan, voor 2e hands trailers vragen ze soms nog de hoofdprijs en dan weet je nog niet wat je er aan hebt naar mijn gevoel. De nieuwe valt net binnen ons budget...