Wat te doen bij dierenmishandeling/verwaarlozing??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Wat te doen bij dierenmishandeling/verwaarlozing??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 17:21

IN BELGIE
Ik vraag me af wat je kan doen als je dierenmishandeling/verwaarlozing aantreft.
Bij de blid wimpelen ze me altijd gewoon af, ik moet maar een formuliertje invullen op de site,
of ze gooien met allerlei excuses dat ze niets kunnen doen.
Bij GAIA kan je ook niet terecht, daar kan je alleen naartoe voor GEORGANISEERDE dierenmishandeling, wat dat precies betekent snap ik niet helemaal, maar staat op de site uitgelegd.
De politie verbind me 3 X door, en zeggen dan dat ze contact zullen opnemen met mij ??? nadat ze de landelijke inspectie om advies hebben gevraagd...

Ik weet het niet hoor,
één ding is zeker, dieren(in belgie zeker) hebben 0,0 rechten..
Maar is er dan gewoon NIETS dat ik kan doen????

Heeft iemand hier ervaring mee? en zo ja, is er uiteindelijk iets gebeurd? wie heb je gecontacteerd? enz

word hier echt moe van Verdrietig

Milly_

Re: Wat te doen bij dierenmishandeling/verwaarlozing??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:47

niemand? Verdrietig

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:48

ikzelf ken het niet in belgie, maar er zijn een aantal topics hierover, misschien kun je contact zoeken met die ts?

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:58

ik heb ook zo een probleem en ik zoek iemand die mij wil en kan helpen. ik ben hier nieuw dus weet niet goed waar ik het moet posten

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:12

Hier in Nederland is dat niet veel anders hoor. Word ook nisk gedaan tenzij er al eentje ongeveer dood in het land ligt.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 07:49

lag ie maar al dood Verdrietig
Ik heb al veel gebeld voor verwaarlozing(ponys waarvan je de ribben kan tellen, geen eten of drinken hebben enz),
maar dit is echt wel een geval van zware mishandeling.
Het gaat om een misvormd paard die niet op zijn hoeven kan staan op zijn voorbenen,
zover ik weet is het een aangeboren afwijking(die misschien zelf verholpen kon worden als veulen zijnde),
als je bedenkt dat het paardje al MINSTENS 2jaar oud is en nooit heeft kunnen stappen en zo afziet,
begrijp ik echt niet dat ze niet eens willen komen kijken Verdrietig Verdrietig
Ze stond bij een handelaar, gelukkig gaat ze waarschijnlijk naar de slacht(al is het verschrikkelijk dat ze zo transport op moet),
maar het had vooral nooit zo ver mogen komen, en gewoon als veulen zijnde verholpen of ingeslapen/geslacht moeten worden.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 07:58

ik heb pas geleden met de dierenbescherming contact gehad en ik moet zeggen dat ze heel goed actie hebben ondernomen.
ik heb zelfs een bevestigingsbrief van het hele gebeuren gekregen en de dieren waar het om ging zijn allemaal in beslag genomen.
ook werd er goed geluisterd naar mijn verhaal.
wat ik wel had gedaan is mijn verhaal MET foto's naar ze toe gemailt.
ohw in nederland bedoel ik trouwens

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:00

als off diensten niet reageren, de publiciteit opzoeken.

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:02

misschien kan je een tv programma inschakelen??..zoals hier in nederland hard van nederland?..misschien dat er dan wat aan gedaan word!..of zoals hier boven gezegt word..maak foto's en stuur die naar de dierenbescherming ofzo..
in iedergeval veel succes ermee!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 08:15

latnahc2 schreef:
ik heb pas geleden met de dierenbescherming contact gehad en ik moet zeggen dat ze heel goed actie hebben ondernomen.
ik heb zelfs een bevestigingsbrief van het hele gebeuren gekregen en de dieren waar het om ging zijn allemaal in beslag genomen.
ook werd er goed geluisterd naar mijn verhaal.
wat ik wel had gedaan is mijn verhaal MET foto's naar ze toe gemailt.
ohw in nederland bedoel ik trouwens

jah, daar zeg je het 'in nederland' , is al heel anders dan hier(en nog steeds te weinig).
Ik ben bang dat het paard nu al op transport staat Verdrietig en dus niets meer kan doen..
Maar ik wil wel weten wat ik kan doen als er nogmaals zo'n hulpeloos dier voor mijn ogen staat...
"hart van nederland" zo'n programma hebben we niet in belgie, denk soms zelf dat belgie geen hart heeft Sigaar
En publiciteit zoeken, tjah, was op een handelstal, daar raken ze niet zo maar binnen, en ben bang dat ze het niet interessant genoeg vinden, mensen sluiten liever hun ogen... Zeker vlamingen Bloos

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:27

latnahc2: Heel apart zeg. Ik heb een tijd terug gebeld voor een uti de hand gelopen fokkerij. Alle drachtige merries zijn daar graatmager. Hebben ze niks aan gedaan.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:55

Af en toe vind ik het echt zó zielig voor die beestjes. Wordt er dan niets aan gedaan? Ik denk zo, begin er dan ook niet aan. Paarden zijn gewoon veel werk, en ze hebben niks over hun verzorging te zeggen.
Ik heb pas zoiets verschrikkelijks gezien, een soort oude garage leek het wel, waar tralies voorzaten, en dat moest een stal voortellen. Het lag helemaal vol met uitwerpselen, en wat erin stond, toen ging er echt een steek door mijn hart. Een broodmager paard. Ontstoken ogen, en een verschrikkelijke kaal-doffe vacht. Ik denk dat hij nog nooit een grassprietje had gezien...
vaak zie je ver achteraf die verwaarloosde paarden, in een wei, of schuur... Zegt niemand er dan wat van???