Die rotknol, daar stond ik dan :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Die rotknol, daar stond ik dan :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 19:20

Nog geen uurtje geleden had ik hem met liefde door de worst gedraaid, waarom nou hierom:

Het regende al een hele tijd en het zou nog harder gaan regenen, dus ik om 19.00 uur door de regen naar de wei om Ulf op te halen zodat hij niet langer in de regen hoefde te staan, ik moet daarbij ongeveer 350 mtr. over de weg lopen waarvan een gedeelte langs huizen.
Hij liep mee maar wilde geen water op zijn hoofd, we hadden voor de wind maar helemaal voorkomen lukt natuurlijk niet, hij klierde wat maar liep wel mee, tenminste tot het laatste huis.
De slimmerik had natuurlijk wel door dat hij voorbij het huis de wind en regen helemaal opzij kreeg, dus hij wilde niet meer vooruit en ging achteruit.
Nu weten we allemaal wel dat je het nooit wint van een paard wat je enkel vasthoudt aan een halster met touw, daarbij ging hij achteruit de oprit van de woning op waar ook hun mooie nog vrij nieuwe stond.
Nou ja om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk stond hij tussen de auto en het haagje van de buren in en ik durfde niet nog meer druk uit te oefenen, want bij alles wat ik deed ging hij nog iets verder achteruit.
De buurvrouw heeft mijn man gebeld en die heeft hem van achter aangedreven met mijn rijzweep en zo zijn we de laatste 100 mtr. naar huis gelopen.
En natuurlijk was het ondertussen bijna droog Tong uitsteken .
Ik had geen droge draad meer aan mijn lijf, en me eerst maar even gedoucht en omgekleed, zal nu even naar de boosdoener toe, want zijn regendeken was ook doorweekt, had hem vanmiddag even helemaal ingespoten met spul om hem waterdicht te maken, maar geloof niet dat dit erg goed heeft gewerkt Boos!

Achteraf moet ik er wel om lachen op op dat moment was ik niet echt blij met hem.

Laurabram

Re: Die rotknol, daar stond ik dan :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:24

Fijn hè dieren met een eigen willetje. Geloof graag dat je even flink baalde.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:25

hahaha, wat herkenbaar. ROFL sorry moest effe hartelijk lachen maar ik weet uit ervaring dat je ze inderdaad dan door de worst kan halen

wobpke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:59

en hoe is het nu?
is je paard wel weer een lieverd?
ik vind ook dat ze je dan zo óntzettend onschuldig
"aan kunnen kijken "
dan smelt je toch weer Lachen ?

groeten

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:27

Kan het niet nalaten om hem in het voorbij gaan een sukkel te noemen, maar ja hoor hij mag blijven Lachen, maar als het weer eens regent wordt hij maar lekker nat, ik haal hem pas op als het droog is, want ik wil niet nog een keer zo voor l*l staan hier op de buurt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:32

Die worst zou je toch nooit smaken, haha.
Wat een willetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:34

ROFL Haha...heerlijk zo'n eigenwijsje! Knipoog Op t moment zelf niet leuk, maar achteraf...haha. Ik zie t iig erg goed voor me! Haha!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:38

Tja.. zo moest ik gister naar een feestje en omdat ze veel regen verwachten en het land anders vertrapt werd, zou mijn vriend samen met mijn zwager en het oude mannetje van wie het land is even de paarden binnen halen...
na een half uur kreeg ik een berichtje dat ze eindelijk binnen stonden Haha!
Ik geloof niet dat mijn vriend mijn hobby nog zo leuk vindt hihi....

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:43

zo heb ik gelachen om mijn vriendin gisteren .
Normaal voert ze smiddags en ik savonds maar we hadden een keer gewisseld .
Toen ze op dr fietsje naar de wei ging was het nog droog .
eenmaal daar begon het te storten .
Haar paard stond nog op het land dus ze dacht laat ik hem ff vlug op de paddock zetten kan ie lekker zijn stalletje in als ie wil .
Nou mooi niet dus hij liet zichzelf niet eens pakken Bloos ze heeft een kwartier achter hem aangezeten maar no way dat meneer kwam .
Krreg ik ineens smsje * zo zwemdiploma a ook binnen * toen had ik het niet meer .
Ze was klets en klets nat en ze dacht nog wel goed te doen .
Volgende keer laat mijn vriendin hem dus ook gewoon staan . En ze wisseld niet meer van voerdienst Clown

Snap je frustratie erg goed en moet er stiekem toch ook wel om lachen hoor . Bloos

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:40

hahahaha paarden... het zijn toch slimme wezens! Lachen Eerlijk gezegd vind ik het niet meer dan logisch dat ze niet mee willen of zich niet willen laten vangen... paarden hebben immers niet zoveel last van regen als wij... ze vinden het geweldig om buiten te blijven, gat gedraaid naar de regen toe en maar vreten Lachen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:53

Nagelbijten / Gniffelen Haha ja zulke dingen doen ze meestal alleen als het pijpenstelen regent, of als je 'even snel' moet... Misschien is de moraal van het verhaal inderdaad wel dat een paard niet smelt in de regen. Wil hij niet? Laat dan maar staan in de stromende regen, ze hebben er blijkbaar veel minder last van dan wij suikerbeestjes Knipoog Gelukkig is je paard nu stiekem toch wel weer een líéve sukkel *LOL*

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:56

hihi dat even snel is ook puur roofdier gedrag... paarden houden daar niet van... moraal van het verhaal: take the time it takes, so it takes less...
Ik heb al geleerd dat ik nooit met een specifiek plan naar m'n paard toe moet gaan want dat loopt altijd mis...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:59

Jeetje das erg he heb ik ook een keer gehad, iedere meter was er weer 1.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:11

Ulf heeft een gruwlijke hekel aan harde wind en regen en kruipt ook altijd achter in zijn stal zodat hij geen drup op hem krijgt via de bovendeur.
Als ik met de trailer was gekomen was hij er ingeraced, dat weet ik zeker, nu wilde hij alleen maar heel zielig zoveel mogelijk beschutting opzoeken, en dat was in dit geval naast een huis.
Hij weet drommels goed dat na dat huis een stukje open veld komt en dat hij dan vol de wind van de zijkant krijgt en daar had hij even geen trek in.

Ga zo eerst een nieuwe regendeken halen, want die hij op had hangt nog steeds te drogen Boos!, misschien had dat er ook mee te maken hij was kleddernat onder de deken en dat is natuurlijk ook niet fijn.

Moet eerlijk zeggen dat ik erg blij ben dat er meer zijn die iets dergelijks meemaken, nu voel ik me toch wat beter Lachen

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:17

Wat een gedoe!

Mijn paarden haten ook regen. Gisteravond liepen ze helemaal achter in het land en ik had mijn goede kleren aan. Maar mijn paarden komen altijd meteen als ik ze roep en wij spannen altijd een draadje tussen het land en de stal. Dus ik met een paraplu even het draadje gespannen, en toen mijn twee paarden geroepen. Ze kwamen allebei in volle galop aan (en de rest van de kudde bleef gewoon staan Haha! ) en ze renden direct naar hun box. Op zulke momenten denk ik echt; wat een heerlijke paarden heb ik toch Haha!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:30

heel herkenbaar dit! Ik had weekenddienst op de gehandicaptenmanege, zondag geen lessen alles op het land, regenen regenen regenen, denk ah... ik haal ze naar binnen. Pakte de leidende merrie als eerste, schieten er 4 door het hek, niet de weg op of zo, het is een besloten terrein, maar wel richting een stuk gras wat veeeeeel sappiger is en ook de achtertuin van een woning is! Tong uitsteken

Ahum stond ik daar in mijn eentje Ziek met veel te grote kaplaarzen & oliepak aan en 5 paarden die nog net niet hun tong uitstaken. Heb maar even gewacht tot ze allemaal rustig aan het grazen waren, wederom de leidende merrie gepakt en ze hobbelden er gelukkig allemaal achter aan. Ik dacht ... zoek het lekker uit met je regen, nat zullen jullie worden! Eigen schuld!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:48

haha ik ken je probleem ja! erg lastig is dat.. vooral veel geduld houden dan komt het vaak wel goed.

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:08

oo, wat zul je op dat moment balen! Het is en blijft een paard hea. (Gelukkig geeft Sipje niet zo veel om regen,, maar wel om regen mét harde wind)

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:11

hha! zo'n smurf staat hier ook op stal... en hoe iritanter het word,, hoe leuker hij het vind!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:56

Oooooh dat ken ik. Al hoefde ik gelukkig niet langs huizen ofzo.
Maar vorig jaar moesten we de paarden binnen halen wat het stortregende. Hadden we alles binnen, want de meeste paarden wilden erg graag.
Behalve.....de mijne. Die stond heerlijk met zijn kont in de regen gewoon te grazen, interesseerde hem totaal niet dat de andere paarden weg waren en dat ik met een biksbak stond te rammelen.
Uiteindelijk was ik dus ook door en door nat, had geen jas bij me en alleen een fleecetrui aan. En toen het bijna droog was, dacht hij oh laat ik ook maar eens gaan kijken waar iedereen is gebleven.
Pfff toen kon ik hem ook wel ff wat doen, maar goed uiteindelijk moet ik meestal wel om hem lachen met dit soort dingen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:20

Whahaha.....Ik ken het een beetje. Mijn paard is sinds kort wat aan het etteren zo ineens. Als mijn vriend hem s `avonds binnen wil halen dan wil hij niet meelopen. Mijn vriend, absoluud geen paardenman mopperde al. Het kost meer tijd om het paard binnen te zetten dan zijn box uit te mesten. Tong uitsteken Gisteren zijn we samen gegaan omdat we oppas voor de kleine konden vinden. Ik heb toen een longeertouw om de achterhand gespannen wat redelijk hielp. daarna ben ik er gewoon achter gaan lopen. Als je alleen bent kun je in de ene hand een halstertouw houden en in de andere hand de longeerlijn die je aanspant tegen de achterhand zodra hij staakt zeg maar. Wel de druk wegnemen he zodra hij begint te lopen Knipoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:48

Oh dit ken ik wel. Ze zijn altijd poeslief en meewerkend, totdat je een keer haast hebt, of het noodweer is. Scheve mond
Gelukkig dat het allemaal goed afgelopen is!

Tanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:34

hahah en hoe bozer jij word des te lastiger ze worden

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:40

myn verzorgpony doet dat ook altijd dan gaat hij wegrennen als hij los staat daarom staat hij nu voortaan aan de ketting ( is een shetje)
maar in iedergeval dan heb ik hem na een half uur dan gaat hij stil staan en denk maar niet dat je hem naar voren krijgt...
ben je ene uur bezig in die regen...Tong uitsteken
haha maar tis zeker wel grappig als het voorbij is:P

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:35

hihi, erg herkenbaar..