Het regende al een hele tijd en het zou nog harder gaan regenen, dus ik om 19.00 uur door de regen naar de wei om Ulf op te halen zodat hij niet langer in de regen hoefde te staan, ik moet daarbij ongeveer 350 mtr. over de weg lopen waarvan een gedeelte langs huizen.
Hij liep mee maar wilde geen water op zijn hoofd, we hadden voor de wind maar helemaal voorkomen lukt natuurlijk niet, hij klierde wat maar liep wel mee, tenminste tot het laatste huis.
De slimmerik had natuurlijk wel door dat hij voorbij het huis de wind en regen helemaal opzij kreeg, dus hij wilde niet meer vooruit en ging achteruit.
Nu weten we allemaal wel dat je het nooit wint van een paard wat je enkel vasthoudt aan een halster met touw, daarbij ging hij achteruit de oprit van de woning op waar ook hun mooie nog vrij nieuwe stond.
Nou ja om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk stond hij tussen de auto en het haagje van de buren in en ik durfde niet nog meer druk uit te oefenen, want bij alles wat ik deed ging hij nog iets verder achteruit.
De buurvrouw heeft mijn man gebeld en die heeft hem van achter aangedreven met mijn rijzweep en zo zijn we de laatste 100 mtr. naar huis gelopen.
En natuurlijk was het ondertussen bijna droog
.Ik had geen droge draad meer aan mijn lijf, en me eerst maar even gedoucht en omgekleed, zal nu even naar de boosdoener toe, want zijn regendeken was ook doorweekt, had hem vanmiddag even helemaal ingespoten met spul om hem waterdicht te maken, maar geloof niet dat dit erg goed heeft gewerkt

Achteraf moet ik er wel om lachen op op dat moment was ik niet echt blij met hem.
sorry moest effe hartelijk lachen maar ik weet uit ervaring dat je ze inderdaad dan door de worst kan halen
?
Op t moment zelf niet leuk, maar achteraf...haha. Ik zie t iig erg goed voor me!
ze heeft een kwartier achter hem aangezeten maar no way dat meneer kwam .
Haha ja zulke dingen doen ze meestal alleen als het pijpenstelen regent, of als je 'even snel' moet... Misschien is de moraal van het verhaal inderdaad wel dat een paard niet smelt in de regen. Wil hij niet? Laat dan maar staan in de stromende regen, ze hebben er blijkbaar veel minder last van dan wij suikerbeestjes
met veel te grote kaplaarzen & oliepak aan en 5 paarden die nog net niet hun tong uitstaken. Heb maar even gewacht tot ze allemaal rustig aan het grazen waren, wederom de leidende merrie gepakt en ze hobbelden er gelukkig allemaal achter aan. Ik dacht ... zoek het lekker uit met je regen, nat zullen jullie worden! Eigen schuld!