Problemen met scheren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Problemen met scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 13:08

We hebben een 9 jarige friese dame. Deze dame flipt helemaal de pan uit als je aan haar oren komt!!! Steigeren, hoofd helemaal de lucht in doen. Ook wil ze absoluut niet dat je er met een scheer apparaat in de buurt van haar hoofd komt. Het lukt ook niet als we er een praam opzetten.
We hebben al geprobeerd om met het apparaat uit bij der in de buurt te komen, en we hebben het al van een afstand geprobeerd( ding aan en dan dichterbij komen) maar ze schiet steeds helemaal de stress in en dan kan je er helemaal niet meer bij komen. Knippen is geen optie, hebben we geprobeerd.
Haar oren zien eruit of dat er wol wordt geproduceerd en haar baard lijkt op die van Sinterklaas!!!

Storm

Re: Problemen met scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:46

Ik heb zelf een paard gehad die ook absoluut niks van het scheerappararaat wilde weten. Wij hebben alles geprobeerd, praam, sedalin, lief zijn, boos worden, radio hard aan, maar niks hielp. Ik kon gelukkig zijn haar wel knippen met een schaar. Misschien dat je daarmee kan gaan oefenen.
Ik schoor het paard altijd wel in de winter, dan nam ik hem mee naar de Veearts, zette hem in een stal daar en ieder half uur kreeg hij een verdovende injectie. Ik wikkelde een handdoek op zijn hoofd als ik daar in de buurt kwam. Ik kostte heel veel moeite, maar het lukte wel, gelukkig hoefde hij maar eens per jaar geschoren te worden.

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:53

Sieppus, kun je het niet met een scheermesje/trekmesje proberen, dit maakt geen geluid.

Storm, Ik weet welk paard je bedoeld, die heb ik ook wel eens geschoren, al zwaar onder sedatie. Ik ben er toen helaas ook niet helemaal ongeschonden vanaf gekomen. (dikke knie)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:06

Heej Levant Lachen
Dat paard was inderdaad geen makkelijke Knipoog
Ik heb nog steeds een litteken op mijn been van een trap en een kuiltje onder mijn kin (hij sloeg met zijn voorbeen tegen mijn kin aan, en dat terwijl ik ietsjes gebogen stond).

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:42

Levant schreef:
Sieppus, kun je het niet met een scheermesje/trekmesje proberen, dit maakt geen geluid.

Storm, Ik weet welk paard je bedoeld, die heb ik ook wel eens geschoren, al zwaar onder sedatie. Ik ben er toen helaas ook niet helemaal ongeschonden vanaf gekomen. (dikke knie)

Het is gigantisch dik haar, dus een mesje gaat absoluut niet lukken....

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:49

Heb je het al geprobeerd met een beetje kalmeringspasta? Die van mij laat zich overal scheren behalve inderdaad haar oren, zelfs knippen staat ze niet toe dus ik neem de kans waar zodra ze verdoofd moet worden voor veterinaire handelingen.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:51

kalmeringspasta en dan heel rustig aan laten wennen. Of met een schaar? Dat doe ik bij mijn fries ook de baard mee, en dan regelmatig bijhouden dan word het ook niet zoveel.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:55

Combinatie domosedan en torbugesic laten inspuiten door DA...dan kan je alles doen wat je wilt met je scheermachine.
Ik zou zowiezo het hoofd met een klein apparaat doen.Is aangenamer voor het paard,maakt minder lawaai en ligt beter in de hand van diegene die moet scheren.Je kan er veel mooier met afwerken.

En voor de rest door het jaar oefenen om haar aan haar oren aan te kunnen raken.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:42

Mijn paard is er ook niet zo gecharmeerd van. Ik sla altijd twee vliegen in een klap: als de tandarts komt moet ze gesedeert en zodra de va weg is sta ik met mijn schaartje klaar...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:10

Waarom doe je het niet met een sterk maar erg stil opscheermachientje (Moser). Eerst op de wangen beginnen en dan langzaam verder.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:51

Wij hebben een heel goedkope (€ 3,-) tondeuse gekocht.
Deze maakt weinig lawaai. Ons beessie is daarentegen ook
heel erg makkelijk, maar goed hij werkt wl goed.
Als je beessie er echt geen apparaten bij accepteerd,
dan zal toch de schaar voor een oplossing moeten zorgen.
Eventueel na die tijd de kleine overgebleven haartjes nog
wegbranden met een aansteker (stinkt wel erg!).
Veel succes

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:51

dat probleem heb/had ik dus ook met mijn paard verschikkelijk!!!!
tot dat een vriendin van mij kwam met een scheer aparaat dat GEEN/zo goed als geen, geluid maakt....
en jammer genoeg ik weet de naam er dus echt NIET meer van...... maar dat ging wel goed aleen de vibratie vond ze een beetje eng maar na 3 min was dat ook over.
dus,er bestaat zo'n scheermachine die bijna geen geluid maakt,hoe die heet???!! ik weet het jammer genoeg niet meer.
zijn er mensen die het weten?
A.U.B laat het dan weten!
dat zou voor jou meschien ook heel erg goed werken! gr britt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:02

Merk is Moser, is heel krachtig en maakt heel weinig geluid!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:34

OPG --> SV

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties zijn verwijderd. De discussie over wel of niet scheren kan in een ander topic worden geopend. In deze gaat het over oplossingen voor het scheren van een angstig paard. Graag weer ontopic verder! Lachen