Bereden politie, hoe wordt je paard behandeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Bereden politie, hoe wordt je paard behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:24

Ik weet dus echt niet waar ik dit topic moest plaatsen, ik ben zelf niet geïnteressseerd in een carriere bij de bereden politie maar ik wil graag weten hoe de paarden daar verzorgd, getraind, behandeld worden.

Wat wordt er zoal gedaan, hoe ziet een gemiddelde trainingsweek eruit, waarom is het ene paard wel en het andere paard minder geschikt etc.

Dit omdat er geïnformeerd is of ik mijn paard zou willen laten testen door de politie of hij geschikt zou zijn als politiepaard.

Rixt_

Re: Bereden politie, hoe wordt je paard behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:27

Voorzover ik weet worden de paarden goed opgeleid. Ieder paard krijgt een vaste ruiter zodat ze een band op kunnen bouwen. Of een paard geschikt is moet per paard bekeken worden. Hete paarden zullen niet snel geschikt zijn maar hele rustig paarden ook niet altijd.

Bedenk wel dat als je je paard als politiepaard wilt laten trainen, dat het paard tijdens zijn werk meestal in stressvolle situatie zit met rellen en opstandige mensen. Vaak worden er stenen en ander spul naar de paarden gegooid.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:33

Geschikte politiepaarden zijn over het algemeen grote, stevige paarden die zeerk koel en nuchter in het hoofd zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:35

friesiszwart schreef:
Geschikte politiepaarden zijn over het algemeen grote, stevige paarden die zeerk koel en nuchter in het hoofd zijn.

Ja dat had ik begrepen, de persoon die naar mijn paard geïnformeerd heeft, heeft mijn paard ook gezien. Hij is 1.84, zeer correct gebouwd en best een koele kikker.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:35

@ daffodil, wil je zelf dan ook bij de bereden politie?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:38

elke maandag is hierover een gaaf programma op animalplanet, over bereden politie in londen. Mounted Branch heet het. Heel informatief en super om te zien!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:41

Beter adres kun je niet krijgen. Als je hem wilt verkopen dan weet je zeker dat ie het daar goed heeft.
Ik ben in Rotterdam wel eens op stal geweest. Mooi, ruim, functioneel. Beperkte weidegang. Hoefsmid komt netjes op tijd etc.
Ze kunnen de stad in moeten maar ook wel eens naar het strand.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:42

Dank je wel!!! Ik lees dit eens op mijn gemak door. Het stomme is eigenlijk ben ik helemaal niet op zoek naar een ander adres voor mijn paard, maar goed die man is erover begonnen en dan ga je toch nadenken.

Stel nou dat een paard na een half jaar toch niet voldoet zoals zij dat zouden willen, gaat ie dan gewoon weer de verkoop in?

Dat klinkt goed Elly en je bent inderdaad niet de eerste die dat zegt vandaar dat ik het best wel wil overwegen eventueel maar goed ik blijf het moeilijk vinden....

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:45

Waarom doe je hem dan weg als je dat niet van plan was?? Omdat iemand hem wil hebben?
Ik zou me vereerd voelen maar ik zou mijn paard er echt niet voor weg doen...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:47

Bij ons in eindhoven zie je ze vaak op de gelderse types zitten. Groot, hoge hals wat er imponerend uit ziet. Als je ze hoort draven door stratum ofzo dan zie je iedereen aan de kant schieten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:49

Animal_ABC schreef:
Waarom doe je hem dan weg als je dat niet van plan was?? Omdat iemand hem wil hebben?
Ik zou me vereerd voelen maar ik zou mijn paard er echt niet voor weg doen...

Mijn gezondheid werkt niet mee, al een hele tijd niet en ik heb twee paarden terwijl dat eigenlijk gewoon echt te veel is. Maar als je diep in mijn hart kijkt, nee wil ik m niet kwijt, daar moet toch wel een heel goed adres voor op tafel komen, wil ik dat overwegen. Vandaar dit topic ook.

Een dier "wegdoen" komt in mijn woordenboek niet voor maar helaas zijn er soms omstandigheden waardoor je daar wel over na moet denken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:55

Zover ik weet hebben ze geen vaste ruiter, misschien wel met trainen, maar niet met surveance? Ik heb begrepen dat de paarden geschikt moeten zijn voor een diverse variatie van ruiters (de gemiddelde ruiter, dus niet gevordende ruiters). Dit vond ik wel raar want dacht zelf ook dat er vaste koppels zou zijn,

Ik ben in Nunspeet geweest en ze hebben daar veel uitloop, al weet ik natuurlijk niet hoeveel en hoe vaak ze naar buiten gaan. Het zag er allemaal goed uit en natuurlijk superprofessioneel. Maar de stallen zijn niet naar mijn smaak, dat is natuurlijk verschillend voor iedereen. De wanden tussen de boxen waren dicht op een raampje van ca 50/50 cm. En dat was hun enige contact met andere paarden (ik heb niet alle stallen gezien!) Maar misschien staan ze wel samen in de wei, dat weet ik niet.

Maar ik weet het allemaal niet zeker! Dit is enkel wat ik gezien heb en wat ik gehoord heb. Maar misschien is er iemand die zelf bij de bereden politie zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:44

volgens mij kan het zowieso geen kwaad voor t paard om m te laten testen, leert hij ook weer van, misschien vindt tie het wel erg leuk.. Volgens mij hebben politiepaarden het over het algemeen niet slecht hoor, worden ze eerlijk behandeld
In elk geval succes met je beslissing!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:48

Ik zou het zo doen Haha! Haha! eventueel kan je afspreken bij niet geschikt terug?????

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:49

Maanling schreef:
elke maandag is hierover een gaaf programma op animalplanet, over bereden politie in londen. Mounted Branch heet het. Heel informatief en super om te zien!

Ja
aanrader!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:50

Enn..het is toch vrij logisch dat je wilt weten waar je paard terecht komt? Dus mag je niet een keer komen kijken? Als het je niet bevalt kan je altijd nog nee zeggen.

Bij mijn weten worden die paarden super verzorgt, moet ook wel want ze hebben ze nodig. Ik heb wel eens gehoord dat als ze wat minder weidegang hebben dat ze ze wel eens laten uitrazen op het strand, m.a.w. dat er ook zeker ruimte voor ontspanning is.

En idd dat programma op animal planet is zeker leuk om te zien!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:53

stef schreef:
Maanling schreef:

Ja
aanrader!

Jeutje stef, dat komt ook niet vaak voor, dat wij het ergens over eens zijn Knipoog

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:56

stef schreef:
Maanling schreef:

Ja
aanrader!

Zeker weten een aanrader..! Maar weet alleen niet of het in NE ook zo gaat. Daar heb je natuurlijk heel veel politie te paard, in nederland minder. Wel een super informatief programma. En heel erg leuk om te zien Haha!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:57

Oja, in de bit heeft ooit ook eens iets gestaan over politie te paard! Weet alleen niet meer welk nummer, of uitgave?..

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:03

Ik weet dat de paarden van eindhoven regelmatig bij ons op stal op vakantie komen. Ze staan dan een aaantal weken 24 uur op de wei, wel met schuilstal en dagelijkse controle van ons uit.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:09

mijn oude verzorgpaard heeft er een klein jaar gestaan.
Mijn vriendin werdt ook op een dag gevraagd of ze haar paard niet weg wilde doen naar de bereden politie. En dat terwijl ze allebei nog herstellende waren van een ongeluk met een scooter (zijn samen aangereden door een scooter). Paard naar Rotterdam verhuisd, maar bleek uiteindelijk toch te getraumatiseerd door het ongeluk. Zij had wel een afspraak dat het paard bij haar terug kwa mits hij niet geschikt was. En zo gebeurde ook.

Maar een beter adres dan de politie is er bijna niet. Paarden komen veel uit stal en hoeven in principe maar 1 keer per week op gevaarlijke excursie (wel vaker maar over het algemeen zijn voetbal rellen maar 1 keer in de week)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:16

Hoi,

Ik heb er stage gelopen en de paarden:

- hebben een vaste ruiter
- komen elke dag minstens twee keer buiten: rijden/weide of stapmolen/weide

Ze zorgen er echt goed voor, hebben heel vaak les en trainingen, maar gaan ook vaak 'gewoon' buiten rijden.
er word goed let op, of het paard het werk aankan, en ik weet wel zeker dat je kan afspreken dat je paard naar jouw toe teruggaat als hij niet geschikt mocht zijn, of zelfs als hij aan pensioen toe is.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:13

m.a.w. als je een adresje zoekt voor je paard (ook al is het onvoorzien) is het een hele goede optie. Je weet in ieder geval dat ze goed voor je beestje zorgen Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 18:32

Jeetje jongens, dit klinkt wel allemaal erg goed ja.....

Ik ga dat programma op animal planet eens kijken, vandaag dus, even uitvissen hoe laat!

Ik heb een hoop om over na te denken maar dit klinkt toch echt allemaal wel erg goed.