Ik krijg mijn haflinger niet van het land !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adaja

Ik krijg mijn haflinger niet van het land !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 13:36

ik heb een haflinger van 6 jaar .
al vanaf ik haar heb ( 3jr ) heeft ze zo algeduren de tik dat ik haar met geen mogelijkheid van het land krijg .
ze komt naar mij toe en rent uiteindelijk ook weer weg en gaat dan op afstand staan kijken .ik heb ook al geprobeerd haar met snoepjes te lokken , maar dan pakt ze het snoepje en rent ze weer weg .
ze staat met nog een haflinger waar ze best wel gehecht aan is , dus als we die van het land halen kwam ze normaal wel , maar dat lukt nu ook niet meer ! het lijkt echt een probleem te worden , wie weet wat ik kan doen ?

fjordnina

Re: Ik krijg mijn haflinger niet van het land !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:41

Grondwerken. Is de weide erg groot? Zo ja, dan even een stukje afzetten. Eerst die andere haf eruit en dan jouw haf met beleid, een kort zweepje (als verlenging van je arm) en lichaamstaal rond sturen.
Na een tijdje zal ze haar hoofd omlaag brengen en met haar tong over haar lippen strijken. Op dat moment breek je de training af en roep je haar bij je om haar met een brokje te belonen. Als het goed is kun je dan ook het halster omdoen. Vliegt ze dan toch nog opnieuw weg, dan nog eens dezelfde training herhalen en het later opnieuw proberen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:44

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 05-04-26 15:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Adaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 13:50

vergeet niet om oogcontact te houden bij het wegdrijven, en jezelf weg te draaien bij het stoppen Geld, geld! wat bedoel je daar precies mee?

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:16

join up werkt super

mijn pony was ookj altijd moeilijk een paar keer join up gedaan ik heb wel de stick en de parelli spullen heb haar ook natural opgevoed zeg maar

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:23

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 05-04-26 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:18

VSW-->OPG