Wat voor deken....????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor dekens hebben jullie allemaal

Poll eindigt op

Winterdeken
33 (23%)
Zweetdeken
41 (29%)
regendeken
29 (20%)
Exceemdeken
8 (5%)
Andere dekens
29 (20%)

Totaal aantal stemmen: 140

femmiel

Wat voor deken....????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:22

hallo'
Ik heb een pony Bonny.
De vraag is wat voor deken nu word het weer kouder enz.
Thuis achterom heeft ze een stalletje aan de voorkant open,ze loopt op tegels s-avonds daar staat haar stal dan ook ze kan zelf kiezen of ze naar buiten of binnen wil.
Nouw was mijn vraag in de herfst&Winter die koude dagen wat voor deken zouw ik dan moeten kopen Het maakt me niet uit ofze de wintevacht heeft maar ik hoop tips.
-xxx-

Moderatoropmerking:
Verkoop regel verwijderd. TS als je iets te verkopen hebt is het niet de bedoeling dit aan te bieden in een topic op SV, om spullen te verkopen kun je een topic op EA openen.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 05-09-08 07:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verkoopregel verwijderd en opmerking toegevoegd.

Laulitz

Re: Wat voor deken....????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:26

Aangezien het je niet uitmaakt of ze een wintervacht heeft, zou ik haar geen deken op doen. Enkel als ze na het rijden goed gezweet heeft, in het stalletje met een zweetdekentje tot ze goed droog is. Mocht je toch een deken op willen doen zou ik voor een waterdicht deken gaan. Ga naar de winkel en vraag daar, daar kunnen ze je wel precies helpen.
Ik had een zweetdekentje, onderdeken en een winterdeken voor mijn paard. Ik wisselde deze steeds af en maakte steeds andere combinaties aangepast aan het weer (:

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:08

Oh zo dankjewel.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:11

Ik denk dat ik een zweetdeken ga kopen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:33

Waarom moet je pony een deken op????
Ik zou me die centen sparen als de dikke wintervacht je niks uitmaakt.
Je pony krijgt het niet koud in de winter, daar kunnen ze prima tegen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:45

Ik heb voor deze tijd een katoenen zomerdeken en een ongevoerde regendeken, voor herfst en voorjaar een 200 grams waterdichte deken, voor de winter een 380 grams watersdichte deken.
Dan nog een dunne en een paar dikkere zweetdekens en een vliegendeken...

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:48

Ik had gehoopt mijn pony dekenloos te kunnen houden, maar helaas staat ze als het nu regent en ook maar een beetje waait te rillen.. ik gooi er dan maar een ongevoerd regendekentje op aangezien madam anders te veel gaat afvallen Lachen

Van de winter weet ik nog niet hoe ik het ga regelen, hopelijk blijft ze het afkunnen met een dun dekentje Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:50

Als een wintervacht je niks uitmaakt, kun je een hele hoop geld besparen. Dekens zijn erg duur en eigenlijk alleen leuk voor de portemonnee van de fabrikant.

Paarden krijgen niet voor niks een wintervacht. De natuur regeld dat allemaal prima zelf.
Door die dikke vacht, kunnen ze hun temperatuur zelf regelen. Ze kunnen erop reageren als ze het koud hebben en ook als ze het warm hebben. Met een deken kunnen ze dat totaal niet. Daarbij kunnen ze jou niet vertellen of ze het te koud of te warm hebben.
Dus misschien voelt het paard zich helemaal niet lekker met de deken die jij oplegd.

En meestal is het zo, dat als je met dekens begint je er ook niet meer vanaf komt.
Je dient dan ook meer dan één deken te kopen, omdat je moet kunnen inspelen op de temperatuur buiten.

Dus ik zou zeggen...lekker zo laten. Je paardje blijft zo het gelukkigst en jij kunt veel andere leuke dingen doen met dat geld. Knipoog

Edit: Wat iemand hiervoor schrijft over het rillen. Dat is juist het natuurlijk proces. Door het rillen brengt het paard de temperatuur op pijl. Door er een deken op te gooien, stop je dus het natuurlijk proces.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 18:38

Ik bedoel met de wintervacht dat het me niet uitmaakt of ze hem niet meer heeft als ze een soort deken krijgt.
Maar bedankt voor de tips.
Ik moet maar gaan opassen voor de wintervacht anders krijg ik de singel er niet meer om aangezien zij een extreme wintervacht heeft elke winter duszzzzz ik moet me nog ff bedenken.
Bedankt meer tips zijn alltijd welkom
-xxx- Femke en Hoefjes Bonny

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:19

femmiel schreef:
Ik bedoel met de wintervacht dat het me niet uitmaakt of ze hem niet meer heeft als ze een soort deken krijgt.
Maar bedankt voor de tips.
Ik moet maar gaan opassen voor de wintervacht anders krijg ik de singel er niet meer om aangezien zij een extreme wintervacht heeft elke winter duszzzzz ik moet me nog ff bedenken.
Bedankt meer tips zijn alltijd welkom
-xxx- Femke en Hoefjes Bonny

Langere singel kopen is goedkoper en beter dan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:42

Dat wilde ik net zeggen. Ik koop liever 1 of 2 nieuwe singels, dan voor honderden euro´s dekens.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:52

Oke, ik zal nog even kijken hoe het uitpakt met haar anders vraag ik voor me verjaardag een zweetdeken

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:03

een zweetdeken helpt niet tegen de wintervacht, is alleen voor na het werk om op te drogen

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 20:00

Ja dat snap ik,maar gewoon voor na 't rijden