Jeuk door wondjes van dazensteken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caspara

Jeuk door wondjes van dazensteken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:40

Ahum, dit is mijn eerste berichtje op dit forum, best wel spannend....

Ik heb sinds kort een eigen paardje (Haflinger Pling ). Op haar vorige stek was ze nogal lek geprikt door dazen e.d. Ach gut De vorige eigenaar had haar niet altijd vliegenspray gegeven en dus was het op de schouders flink fout gegaan. Die steken zijn her en der tot wondjes verworden omdat ze zelf flink is gaan schuren van de jeuk. Ik heb er eerst acederm op gedaan en later calendulan. De ene schouder is mooi aan het genezen maar de andere niet. Ik denk dat ze die ene schouder toch ergens tegenaan kan schuren in de wei al ben ik er nog niet achter waaraan. In elk geval, het jeukt en ze haalt het elke keer zelf weer open, tot bloedens toe.
Nu zijn er honderden middeltjes op de markt tegen jeuk, zoals horsol, jeuk-stop, liberate enz. Maar ik heb geen ervaring, dus ik hoor graag wat jullie me aanraden!!!
Alvast bij voorbaat dank voor het advies.

Maris

Re: Jeuk door wondjes van dazensteken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:57

Ik koop gewoon bij de drogist een tube anti jeuk na muggenbeten voor mensen. Werkt net zo goed en veel goedkoper.
Als je niets bij de hand hebt wil ook gekneusd blad van de weegbree ( het sap ervan ) goed helpen tegen de jeuk.

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 18:46

Hey, dat had ik ook bedacht maar ik was een beetje huiverig. Ik dacht 'misschien is er toch iets op tegen om dat voor paarden te gebruiken'.
Hartelijk dank voor de tip!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:39

caspara schreef:
Hey, dat had ik ook bedacht maar ik was een beetje huiverig. Ik dacht 'misschien is er toch iets op tegen om dat voor paarden te gebruiken'.
Hartelijk dank voor de tip!

En al weer je 2de berichtje ! Go jij! Go jij!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:45