Stal valt heel erg tegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MandyL

Stal valt heel erg tegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 15:58

Ik zal het even uitleggen.
afgelopen donderdag is mijn paardje aan gekomen en de week daar voor had ik dus al geregeld dat hij daar kon staan. op het eerste zicht was echt een super leuke vrouw zelf ook bezig met de paarden en alles wat ik zocht in een stal.

nou het begon al toen hij net aankwam.. ze zat zich er al helemaal mee te bemoeien hoe hij de trailer uit moest.. ( terwijl hij het heel netjes en snel dee ) maar ohnee... hij moest dit niet hij moest dat niet.. en zij maar rond rennen ..

nou toen ging ik hem naar zn stalletje brengen... lag er stro in nog van eht vorige paard.... Verward terwijl de afspraak was dat hij op vlas kwam te staan... ja zegt ze ik vind het zo zonde om weg te gooien want dit is nog goed stro...

de volgende dag zou zij hem buiten zetten want ik moest naar mn stage.. kom ik savonds aan.. staatie op een stukje zand ( vind ik niet eens erg ) maar zonder wat te eten terwijl hij gewent is hee de dag door te kunnen eten ... dna heeft ze nog in mn spullen lopen graaien en mn leren halster om gedaan en omgelaten .... nou je kan wel raden hoe die er uitzag

dan mag ik niet eens mee beslissen over het voer... nou en als klapper op de vuurpijl.. wil zij nog kunnen beslissen waar ik mn halster moet hangen .... echt ik sta er nu 2 dagen en word er echt helemaal gek van.. ik wil hier echt niet meer blijven staan.. ik zou bij een vriendin kunnen staan die zelf nog een stal over heeft..

alleen het probleem is... ik heb nu al 175 euro betaald en niks van een contractje getekend... kan ik dit nog terug vragen als ik verhuis??

bedankt voor het lezen van het lange verhaal en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Mandy

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Stal valt heel erg tegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:03

volgens mij niet. Zonder contract niet want dan kun je niet bewijzen wat voor afspraken jullie hadden,
Als je je er nu al niet fijn voelt zou ik weggaan.

mooie fries is het!
Laatst bijgewerkt door Mocca op 29-08-08 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:07

als je een contractje heb , kan dit niet....weet niet wat je er allemaal in hebt staan?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:07

Ik zou zelf eerst een gesprek aangaan, waarin je aangeeft wat de afspraken waren die jullie zijn aangegaan, en die de reden waren dat je daar kwam staan, en dat je nu merkt dat het nogal anders is dan wat je ervan had verwacht.

Als daar niets uitkomt, zou je haar kunnen vertellen dat je daar weggaat, stalling wil betalen voor de dagen dat je er gestaan hebt en de rest terugwil hebben.

Komt ook daar niets uit zou je het via een brief nog kunnen doen, maar ik denk niet dat je heel erg sterk staat.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:08

Als het niet goed voelt zou ik idd weg gaan, zonde van het geld maar je wilt het beste voor je paardje en dat gevoel geeft deze stal voor jouw niet. Misschien kun je met haar onderhandelen dat je een deel terug krijgt. Hoop voor je dat ze meegaand is. Sterkte en succes!

C_arola

MissyPalonie schreef:
als je een contractje heb , kan dit niet....weet niet wat je er allemaal in hebt staan?

Ze schreef dat ze geen contract heeft getekent

Shir89

Ik zou niet meteen vertrekken, maar ik zou haar wel even laten weten hoe je erover denkt.

Vertel haar van de afspraken die jullie vantevoren hebben gemaakt en dat je het niet prettig vind als mensen zich met jou(w paard) bemoeien. Ookal is het misschien goed bedoelt.

Als je het moeilijk vind, zou je aan een van je ouders kunnen vragen of ze meegaan.
Of misschien kun je een lijst opstellen met wat jouw idee was van wat er allemaal zou gebeuren of hoe jouw schema voor je paard eruit ziet. Je kunt het haar dan laten lezen. Dat is ooit makkelijker dan zeggen.

Als ze daarna zich weer niet aan de afspraken houdt, zou ik na de betaalde maand alsnog vertrekken naar je vriendin.
Je moet het immers ook wel een beetje gezellig hebben op stal.

Succes!
Groetjes

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:09

maf mens zeg!
ik zou er eens heel duidelijk instampen dat het JOU paard is in plaats die van HAAR....
ik zou er niet willen blijven staan.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:09

C_arola schreef:
MissyPalonie schreef:

Ze schreef dat ze geen contract heeft getekent

sorry fout gelezen Bloos
ik zou gewoon even overleggen met haar en als dit niet gaat dan gewoon je paard inladen en naar de andere stal

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:10

Ik zou het nog een maandje uitzingen (waarschijnlijk betaal je per maand?) en het paard dan naar je vriendin verhuizen als dit mogenlijk is. Want geld terugvragen zorgt meestal voor vervelende situaties. Ik snap dat je gek wordt van zo een bemoeizuchtig iemand. En mischien je leren halster mee naar huis nemen en een simpel nylon gevalletje daar gebruiken.
Succes in ieder geval.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:12

Allereerst: wat een mooie fries heb je! Qua stal zou ik inderdaad eerst even een gesprekje aangaan, wat voer en vlas betreft valt er vast wel wat te regelen. Die op- en aanmerkingen met de trailer bedoelde ze waarschijnlijk goed en bij mij op stal worden we ook geacht een halster+touw aan de stal vast te hangen zodat als er wat is, ze altijd snel je paard kunnen pakken. Als het echt niks wordt heb je bij je vriendin een goede back up in ieder geval! Succes met je keuze!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:24

Misschien een kwestie van wennen van beide kanten en is het voor haar ook nog niet helemaal duidelijk wat jouw wensen zijn en als ik jou was zou ik eerst nog even een gesprek aangaan en haar vertellen wat je liever niet en wel wilt. Wat betreft dat leren halster en in je spullen graaien: lag er wel een ander halster van je paard wat ze kon gebruiken om hem buiten te zetten? En dat ze het halster graag op een bepaalde plek wil hebben kan ik dan nog wel enigszins begrijpen als zij je paard soms buiten moet zetten. Succes in ieder geval en ik hoop voor jullie dat jullie er uit komen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:38

Idd jullie zijn elkaar beide nog niet gewend. maak gewoon afspraken, bv ik heb liever dat het halster afgedaan word als hij buiten staat. wil ze het niet, hang dan een oudere of goedkopere halster bij zn box. Dat van het stro nuja het is al behoorlijk duur, dus op die paar dagen zal het wel niet komen. Ik vind het nogal logisch dat er bepaalde plaatsen zijn waar je je tuig kwijt kunt. Als jij je halster ergens opbergt en stel nu maar er is een noodgeval en jij bent er niet, dan kan ze je paard zeg maar niet uit zn box halen (beetje stom maar het is nogal behoorlijk irri als je een uur loopt te zoeken naar een halster). Maak gewoon duidelijke afspraken want dat is denk ik nog niet gebeurd. Ik zou het gewoon nog even aanzien. Mss doet ze gewoon zo om goed te doen, niet slecht bedoeld ofzo. Vraag ook of er een hooinet ofzo kan hangen als hij buiten staat. ze kan niet zomaar alles raden wat jij wil vrees ik. Mss doet zij het gewoon anders, elk zn methode en manier. Bij ons op stal zijn er ook afspraken. Ik laat nogal eens het een en ander slingeren, nu de eigenares vind dit niet fijn en dat weet ik dan ook, dus probeer ik zoveel mogelijk alles netjes weg te leggen en te hangen. Is maar zo logisch denk ik.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:48

dat zijn een hoop reacties in een korte tijd.. heel erg bedankt allemaal voor de tips en ideeen Ja

verder heb ik het gevoel dat er met deze vrouw niet echt te overlegggen valt... toen ik gister bij hem was , was hij enorm korte stukjes gras aan het opeten waar hele wortels met zand mee naar binnen gingen.. normaal voert het hooi het meeste zand af .. maar aangezien hij maar 1 magerplakje krijgt maak ik hier me gewoon echt zorgen over..

ze hebben daar ook een inloopstal waar hij doods bang van is omdat je met een opstap er in moet..
en dan zat ze mij wel even te vertellen ja daar had ik hooi voor hem gelegt maar hij at het niet op... nee vind je het raar.. hij durft niet eens in de buurt te komen van die stal ...

verder over dat halster waar ik hem hing...ik wou hem bij de stal hangen aan de deur kant.. nee zegt ze hang hem maar hier .. aan de "niet deur" kant.. Rolleyes

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:05

ik sta ook bij een particulier en ben de enige pensionklant,en het gaat hier heel anders dan op een grote stal.
je moet even aan elkaar wennen, even weten hoe de eigenaar het hebben wil ,het is tenslotte hun terrein.

ik heb me ook aan gepast aan haar ritme en vooral haar opgeruimdheid,wat ik nu ook zeer waardeer.

en verder kunnen we alles goed overleggen en is er ruimte zat voor mijn ideeen.

dus niet te snel wegrennen,wie weet komen jullie er wel uit en sta je daar super.

succes!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:08

Ik ben ook best bereid om me aan te passen aan met de dingen die zij op stal wil.. het is idd haar terein en haar regels.

maar wat er met mijn paard gebeurt daar ben ik toch zeker de enige over die daar over beslist.
Ik betaal er tenslotte wel voor en ik vind dat ik dan best wat mag verwachten.

hoe zonde het ook van het stro is... ik heb betaald voor vlas.. niet voor stro.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:11

MandyL schreef:
Ik ben ook best bereid om me aan te passen aan met de dingen die zij op stal wil.. het is idd haar terein en haar regels.

maar wat er met mijn paard gebeurt daar ben ik toch zeker de enige over die daar over beslist.
Ik betaal er tenslotte wel voor en ik vind dat ik dan best wat mag verwachten.

hoe zonde het ook van het stro is... ik heb betaald voor vlas.. niet voor stro.

ik vraag me eigenlijk af of ze al eerder een pensionpaard[ klant] gehad heeft?

en natuurlijk ben je baas over je eigen paard, maar misschien bedoelt ze het goed?
tja, ik zie het altijd eerst positief
hoe is ze met haar eigen paarden?
hetzelfde of anders?

en als je het echt niet kan wennen ,zou ik deze maand volmaken en weggaan,en dat volgende week doorgeven.
dan heb je het iig geprobeerd,of het moet TE erg gaan worden met je paard.
maar dat moet jezelf inschatten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:16

als je paard al niet eens normaal hooi krijgt zou ik daar weg gaan.
dat is toch de hoofdbehoefte van een paard.... kom op..
als je straks met zandkoliek zit heb je een probleem..
dat geld zou leuk zijn, maar de gezondheid van mijn paard zou voorop staan.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:17

@ mirgino : Ja ze heeft nog 1 andere pension klant ( ze wil over een poosje uitbreiden maar heeft nu nog niet genoeg stallen)
alleen die persoon heb ik nog niet gezien. misschien komt hij/zij op een ander tijdstip of helemaal niet.. geen idee.. ik sta daar nog maar zo kort.

Haar eigen paarden staan normaal 24 per dag op de wei.. en is het hek open naar de loop stal dus kunnen ze naar binnen als ze willen.. aangezien youri nu op het stuk voor de loopstal staat en dat afgesloten is hebben hun alleen de wei.

het is wel de bedoelling dat hij over een poosje bij de groep gaat maar er is nu nog een paard wat zo enorm vals naar hem doet dat ze dat nog niet goed aan durft.

Zelf vrees ik er ook voor dat ik me geld niet terug krijg .. en als je dat onderwerp aanbreekt en er komt een discussie of wat dan ook .. dan sta ik op straat waarschijnlijk ( aangezien ik idd geen contract heb Rolleyes )

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:25

Ik heb zelf ook eens op een stal gestaan waar ik vanaf dag 2 mijn vraagtekens had.. het was mooier verteld dan dat het in werkelijkheid was. Na 3 weken heb ik mijn paard verhuisd, omdat het ten koste ging van mijn paard. En ookal kostte het me dubbele stalling, dat was dan jammer, maar mijn paard komt op de eerste plek!!

Volg je gevoel..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:45

Ik zou het even proberen om dat ene maandje uit te zingen daar.
En daarna met je paard, naar je vriendin haar stal gaan!
Maar ik zou wel zorgen dat je paard hooi krijgt en het vlas wat je afgesproken hebt.
Geld terug krijgen dat zal moeilijk worden. Maar je kunt het altijd proberen!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:21

wat ik niet snap, ze wil geen vlas in de stal leggen omdat het zonde is van de stro. Maar de stro kan toch ook simpel in een andere stal worden gedaan waar al stro inligt??? Clown
Kijk het even aan en zie je het niet zitten dan toch weg gaan

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:57

Vervelend dat het niet is wat je verwachtte.. Maar, op zich, alle 'negatieve' kanten van haar, kan ik op zich wel begrijpen. Ze had hem dus bijvoorbeeld wél hooi gegeven, alleen niet op een plek waar je paard durft te komen. Ik zou het al fijn vinden dát ze hem buiten zet en hooi voerde, zij kan ook niet ruiken dat jouw paard daar niet in durft natuurlijk Lachen
Hetzelfde als dat leren halster omdoen in de wei, zíj weet niet dat jij dat niet wilt als je er niks van zegt.

Ga eens met haar praten, of af en toe aangeven wat je wel en niet wilt, misschien wordt het dan voor jullie beiden wat duidelijker. Want zo te lezen heeft die vrouw echt geen kwaads in de zin, en doet ze best haar best om het jullie naar de zin te maken. Dat je dat liever niet hebt, moet jíj haar duidelijk maken! Lachen

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:01

Jeetje Mandy wat balen zeg!Zo word je roze wolk toch wel een beetje verstoord Scheve mond
Misschien dat je moeder of zus eens meekan om te kletsen met die vrouw?
Youri heeft wel wat reserves maar ja..om nou op deze manier af te vallen Haha! Knipoog
Bah echt vervelend voor je!Nou als ik iets kan doen dat hoor ik het wel he?

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 15:36

Nou het lijkt of ik gehoort ben Haha! hij stond lekker op de wei en ze was heel anders en ik kon gewoon lekker alleen bezig zijn... ik hoop dat het niet meer terug valt naar het 'oude' gedrach want zo vind ik het redelijk goed gaan natuurlijk ben ik het nog over dingen niet eens maar ag.. dat heb je overal.. ik ga toch proberen deze maand vol te maken en dan verder kijken.. mocht het dan weer slechter gaan verhuis ik als nog Ja