springen zonder achterijzers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

springen zonder achterijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 07:31

hallo,

mijn pony's achterijzers zitten los, ik heb nog maar 2 buitenwedstrijden dus mijn vader vind het onzin om voor die 2 wedstrijdjes voor 30 euro de achterijzers er nog een keer onder te slaan. Mijn vraag is dus kan ik in het M zonder achterijzers springen?

groetjes Pling

lynne_berna

Re: springen zonder achterijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:32

Nou persoonlijk zou ik dat echt niet doen!! Liever 30 euro dan een fikse dierenartsrekening..

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:10

Het zou persoonlijk ook niet mijn keuze zijn, maar het kan wel denk ik, maar wel afhankelijk van hoe de bodem is op de concoursen. Het moet vooral niet te droog en hard zijn. Dan gaan ze zeker glijden. Ook moet je er in je rijden rekening mee houden, je pony in wendingen 'helpen' en niet te kleine wendingen rijden.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 15:34

nee gewoon ruim om met mijn andere pony heb ik het vorig jaar wel gedaan, 1 wedstrijdje ging toen wel goed,maar deze pony is toch wat jonger en heeft wat minder ervaring
de hoefsmid zei ook zitten ze los haal ze er dan maar onder weg achter, als ie voor der maar op blijft staan ofzo zei de hoefsmid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:48

Vind het toch riskant... Zou d'r goed over nadenken.... Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou er dan eerder voor kiezen die 2 keer niet te starten, heb liever mn paard veilig staan... Knipoog