Pony gaat de lucht in...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Pony gaat de lucht in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 20:49

Tijd geleden dat ik een topic heb gemaakt Bloos

Mijn pony is 11 jaar ik zelf sinds gister 18
mn pony is een half arabier welsh van 1.36 ik ken haar al vanaf mn 11e en was ook echt mijn eerste liefde
ik kreeg 2 jaar geleden de kans om haar te kopen en die heb ik met beide handen aangenomen .
Ze best veel meegemaakt er is veel met haar uitgehaald in de tijd dat ze verkocht was ,en is meerdere keren bevangen geweest ,maar ondanks de kwalen heb ik toch besloten haar te kopen omdat ik van haar hield en ze niet de makkelijkste is voor iedereen.

Sinds een paar maanden wil ze nog wellis met 4 benen de luch in springen en vd week bij de smid probeerde ze dat dus ook meerdere keren. en wilde 2 keer aan het halster gaan hangen met heel haar gewicht.
Het komt gewoon uit het niets het ene moment staat ze te slapen en het andere moment word ze heel gespannen en doet ze deze dingen. Ze staat elke dag een paar uur in de wei en krijgt best regelmatige beweging de afgelopen weken ietsje minder omdat ik een operatie achter de rug heb, maarja het probleem speelt al een lange tijd af.

Wat denken jullie ervan ?

FELIENTJEEx

Re: Pony gaat de lucht in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:28

Doet ze dit ook als je erop zit?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:32

Nee niet als ik erop zit..

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:28

Misschien heeft ze wel hele nare dingen meegemaakt in de tijd dat ze verkocht was, en heeft ze er gewoon een vreselijke herinnering aan... maar het is best lastig... of misschien wordt de druk haar af en toe gewoon te veel... blijft lastig..

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:34

Als je er geld voor hebt, zou ik de hoef na laten kijken (foto maken). Vooral omdat je zegt dat ze meerdere malen al hoefbevangen is geweest. Ik heb laatst gelezen dat het over kan gaan in een Sinker en dat wil je niet hebben! Wat vond de hoefsmid van haar hoeven?
Vooral als paarden veel meegemakt hebben kunnen ze erg hard voor zichzelf zijn. Kreupelt ze wel eens?

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:49

Als je paard misschien ineens in de lucht springt tijdens het bekappen laat maar zeggen, misschien had ze dan in het verleden daar nare ervaringen mee. Dus hou daar dan wel rekening mee rustig tegen je paard doen en niet gaan praten tegen je paard, mensen zeggen dat het helpt maar zo denken ze dat er iets engs aankomt. Dus normaal doen zoals je altijd doet en kalm maken.

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:59

Het is wel vreemd dat je paard het ene moment staat te slapen bij de smid en het andere moment zich ineens spant en de lucht in gaat. Met haar verleden van hoefbevangenheid zou ik haar toch eens goed na laten kijken. Die reactie die zij geeft lijkt in mijn ogen toch veel op een pijnreactie. Succes en hoop dat het snel goed komt!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:48

Hai
de smid is heel erg rustig met haar , Hij zegt dat de vangenheid eruit aan het groeien is .
ze is bij mij al 2 jaar niet meer bevangen geweest, denk dat het niet daaraan lig.
Ze staat trouwens ook op het gras en mocht ze in een staat van bevangenheid zijn had het allang moeten doorbreken dacht ik zo..

Het blijft een beetje een gekke pony ene moment loopt ze tam mee het andere moment staat ze op der 2 achterbenen Tong uitsteken

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:00

ik denk dat het psygisch is. maar het kan ook pijnen zijn, maar natuurlijk ook gewoon uitdagen. ik denk dat dat laatste al metteen afvalt in jou geval.
Ik zal je pony maar eens goed laten onderzoeken als je er geld voor heb, en je vind dat het noodzakelijk is.

Suus_Boytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:16

Niet boos worden, gewoon rustig aaien en knuffel geven.
Ze is misschien ergens van geschrokken of misschien heeft ze nare ervaringen.

Normaal berichtje he Clown