)Welke afstanden houden jullie aan voor dubbels enzo, wanneer staat ie groot/kort, hoe meten jullie? Sommigen zie ik meten vanaf de sprong zelf, maar ook vanaf landing/afzet. Dus 7 meter = 1 galopsprong, etc.
Ik ben nu wat fanatieker aan t springen en merk dat ik er nu steeds iets beter aan kan gaan rijden, dus wordt het ook eens tijd dat ik een keer weet wat ik doe wat dat betreft.
Daarnaast de afstanden tussen de lijntjes, staan ze ruim of kort, moet je dus toe rijden of sluiten. Het maakt ook nog uit hoe de combinatie van de sprongen is. Een lijntje van 2 steiltjes heeft een ruimere afstand dan 2 oxers. Ook errug belangrijk is de start en finishlijn. Hoe staan ze geplaatst en voor het geval barrage op tijd moet je weten of je nog gas bij moet geven of links of rechts moet aanhouden als de finishlijn schuin staat. Soms kan het ook handig zijn om het barrageparcours alvast te verkennen om te weten hoe je het snelst kunt rijden en welke mogelijkheden je hebt als een korte bocht niet lukt.