Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kaka schreef:Ik vind zelf dat bij bedragen onder de € 5.500,- de kosten van klinische keuring bij goedkeuring voor de koper zijn en bij afkeuring voor de verkoper. Kosten van een eventuele rontgenologische keuring zijn altijd voor de koper, die vind ik in verhouding te duur. Bij een duurder paard zijn kosten voor een rontgenologische keuring dan wel weer bespreekbaar.
sarabande schreef:Kaka schreef:Ik vind zelf dat bij bedragen onder de € 5.500,- de kosten van klinische keuring bij goedkeuring voor de koper zijn en bij afkeuring voor de verkoper. Kosten van een eventuele rontgenologische keuring zijn altijd voor de koper, die vind ik in verhouding te duur. Bij een duurder paard zijn kosten voor een rontgenologische keuring dan wel weer bespreekbaar.
Wanneer er helderheid gegeven wordt is al dat gedoe niet nodig. Als een volwassen paard rond de 5000 euro wordt aangeboden dan is er iets mee. De verkoper kan daar gewoon eerlijk over zijn en dan is het aan de koper of hij/zij met die minpunten waar die lage prijs tegenover staat wil leven of niet.
Stel een fokker heeft een goede 3 jarige, maar die heeft 3 tjes op de voeten, dan is die merrie voor een serieuze fokker niet meer interessant, maar kan een basis ruiter daar jaren zonder een centje pijn mee verder.
De prijs is er dan wel naar.
Dat de verkoper de kosten van de keuring zou moeten betalen is onzin, zeker bij zon bedrag, stel er komen 10 kopers, dan verdien je meer bij de slager.
Een rongonologisch goed gekeurd aangereden jong paard zit altijd boven de 10.000, dat kan ook niet anders er moeten soms wat kosten terugkomen voor de fokkers.