Wat zijn de kosten met wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

Wat zijn de kosten met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 21:29

Hoi wedstrijdruiters! Doei!

Ik heb laatst gehoord, dat als ik het leuk vind en mag van mijn ouders wedstrijden mag gaan rijden met mijn huurpony
in januari. Nu ben ik echt nog een groentje met alles, zo ook met wedstrijden rijden dus! Haha! Nu heb ik de site van het KNHS
voor mij maar hier snap ik stiekem nog bar weinig van.

Ik vraag me dus af, hoeveel kost zo'n startkaart en wat zijn alle andere kosten die er bij horen? Zo weet ik dat ik mijn pony
elk jaar moet meten (hij is onder de 8 jaar) en weet ik dat je voor (bijna) elke wedstrijd nog moet betalen, toch? Lachen Ik ben wel
in het bezit van een trailer/vrachtwagen, lezer en natuurlijk pony, maar daar houdt het ook mee op..

Sobieso moet ik dus nog een pakkie aanschaffen, witte shabrak, witte beenbeschermers en mijn startkaart. Maar horen er dus
ook nog meer kosten bij? Want je moet volgens mij ook nog lid worden van het KHNS als ik het goed begreep? Of is dat mijn
startkaart? Bloos Ook zou ik waarschijnlijk nog bij de ponyclub gaan dus die kosten komen er ook nog bij.

Zoals jullie nu gelezen hebben, ben ik dus echt nog een groentje en snap ik ook niet zo heel veel van de website van de KNHS.
Morgen ga ik nog eens praten met de eigenaar van mijn huurpony, die hier alles vanaf weet maar ik vind het ook wel fijn om
wat dingentjes al te weten.. Lachen

Alvast hastikke bedankt en misschien is er iemand zo aardig om mij een stukje verder te helpen? Haha!

montoya

Re: Wat zijn de kosten met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:33

je betaald rond de 100 euro geloof ik voor een startkaart en startcoupons. meestal tussen de 6 en de 8 euro startgeld. dan komt er nog een broek bij beetje broek 50 euro plastron 12 euro .blouse weet ik zo niet en een wedstrijdjasje zou denk ik rond de 80 90 euro zitten dan moet je een haarnetje hebben 8 euro .en laarzen tussen de 100 en de 300 euro . dit zijn een beetje richtprijzen hoop dat je er wat aan hebt

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 21:37

Nou heb ik gehoord dat ik ook met mijn zwarte leren chaps mag rijden? Lachen

Dus 100 euro in het jaar? Daar heb ik dus een startkaart voor en startcoupons?
Startcoupons is dus niet hetzelfde als startgeld? En dat komt er dus nog bij elke keer dat ik op wedstrijd ga?

Broek/plastron/blouse/jasje/haarnetje/handschoenen ga ik nu even uitzoeken hoe duur alles is! Lachen

Dankjewel! Bloos Lachen

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:39

ja klopt zwarte leren chaps mag ook doet mijn dochter ook nee startgeld is niet het zelfde als startcoupons dus dat geld komt er bij elke proef nog boven op meestal betaal ik voor mijn dochter voor 2 proeven 14 euro . succes

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:42

Proeven kosten hier ongeveer 6 euro (pony) geloof ik,
zeker weten doe ik het niet..

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:43

ja zou kunnen . ik ga uit van een paard sorry hihi komt omdat wij een paard hebben een pony is idd goedkoper

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:44

Hier is zeer recentelijk nog een topic voor geopend.Even de zoekmachine raadplegen kans soms al vele vragen beantwoorden Knipoog

[WD-V] Wedstrijdkosten

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 21:55

Maar ik nam aan dat dat voor een paard is? En dat met een pony andere kosten waren? (hij meet nu 1.40) Bloos

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:00

denk dat je bij de knhs wel het zelfde betaalt alleen het startgeld op concour minder is

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 22:55

Ik heb bij de WIKI ook nog wat informatie gevonden, maar wat me niet duidelijk is zijn de:

Lidmaatschap vereniging
Dat is jaarlijks, maar ik rij dus gewoon mijn lesje met mijn huurpony en kom dan waarschijnlijk bij de ponyclub, heb ik dan
een lidmaatschap?

Lidmaatschap KNHS
Dit is dus niet een startkaart? Hier moet ik dus weer apart lid van worden? En wat moet ik hier van verwachten?

Bloos

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:58

ja je moet wel lid worden van een rijvereniging .

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:01

Maar als ik lid word van de ponyclub hier, ben ik dan lid van mijn rijverening? Ja toch? Bloos

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:04

ja klopt
die schrijven als het goed is je in bij de knhs

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:06

Dus dan heb ik ook gelijk mijn lidmaatschap bij het KHNS? Bloos

Ik voel me zo dom nu. Koe

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:07

hahahah nee hoor hoeft je niet dom te voelen . ja je moet dan even vragen naar een inschrijfformulier .

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:25

Je moet lid zijn van een vereniging, die jou lid maakt bij de knhs.
Als je lid bent bij genoemde ponyclub zit je zeer waarschijnlijk goed. Je zou het eventueel even kunnen navragen.
Je bentaald die vereniging dus contributie. (Geld dat je lid mag zijn.)

Verder heb je een startkaart nodig, dat is als het ware je wedstrijdbewijs. Als je een startkaart heb mag je officiele wedstrijden rijden. De precieze prijs weet ik niet. Iemand noemde 100 euro, dat zou best kunnen. De prijs van een startkaart is misschien wel terug te vinden op de site van de knhs. Je hebt een startkaart in principe voor een jaar.

Verder betaal je per wedstrijd nog een bepaald bedrag, bv. zeven euro per proef. De meeste mensen doen twee proefjes op een wedstrijd, en betalen dat bedrag dus ook twee keer. Genoemde zeven euro in dit topic kan goed kloppen, verschilt een beetje.

Tot slot heb je nog je outfit nodig. Je mag starten met gladde zwarte chaps, dus dat is in orde. Heb je ook iets om eronder aan te doen, bv jodphurs? Verder moet je een witte broek aan, een blouse en een jasje, en nog een plastron.
Ik zou persoonlijk even uitzoeken waar je dat haalt, je kunt dit soms heel goedkoop vinden. Wanneer je dit toch alleen voor wedstrijden gebruikt zo af en toe, en je sowieso nog niet weet of je volgend jaar hiermee verder gaat, zou ik niet supermooie spullen kopen. Als het er maar een klein beetje netjes uitziet, het is maar voor even.
Ik geloof niet dat het verplicht is, maar een wit dekje is vaak wel wenselijk/netjes. Je mag niet met beenberscherming starten in je proef, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als je wilt vlechten (hangt af van het ras, sommige rassen mogen losse manen en andere rassen zien ze liever met knotjes) heb je nog elastiekjes nodig (maar dat kost nauwelijks iets).

Tot slot moet je altijd een bepaalde proef rijden. Dit weet je van te voren. Deze proeven staan in een proevenboekje. Misschien kan je er een lenen of kopieren van iemand. Anders vind je het misschien prettig om deze ook te kopen.

Ik geloof dat je zo een aardig overzicht hebt. Lachen

Als alles rondkomt: alvast veel plezier!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:38