Ik zit met het volgende, ik wil laarzen kopen via het internet, 2de hands. Lederen nog wel
Nu heb ik een aantal jaren niet gereden en ik heb dus ook mijn oude rijspul niet meer. Aangezien ik nu een verzorgpaard heb wil ik uiteraard ook weer laarzen, dat rijd toch wel erg fijn. Nu had ik vroeger de Aigle dressage met kuitmaat M voetmaat 40. Toevallig heeft mijn vriendin de zelfde maat, deze heb ik gisteren gepast, maar de voetmaat is te groot. Mijn gewone schoenmaat is 39, ik had daardoor dus ook ongeveer 1,5 cm loze ruimte aan de voorkant, dit terwijl ik ze gepast heb met sport sokken.Dus nu even de moeilijke vraag: Moet ik voor 39 of voor 40 gaan, 39 zal een stuk beter aansluiten neem ik aan, terwijl 40 te groot is. alleen zal ik bij de 40 wel 3 paar sokken aan kunnen, dit zal bij de 39 een stuk moeilijker worden...
Ik ben dus niet zo dat ik naar Divoza ga, mensen daar het hemd van het lijf vraag en vervolgens daar niets koop. Dit vind ik gewoon niet netjes
Hebben jullie laarzen die je eigen schoenmaat hebben of heb je een maatje groter genomen omdat je dan in de winter een hoop sokken kan dragen?
Alvast bedankt voor alle nuttige reacties die niet zeggen dat ik toch maar naar Divoza moet gaan