Strandrit Schoorl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jannie

Strandrit Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:55

Hallo, wie kan mij helpen?

Wij willen graag een weekendje naar Schoorl met de paarden. Wie weet waar we kunnen overnachten met de paarden? Zijn er ook uitgestippelde routes? En mag je daar vanaf oktober onbeperkt op het strand?

Arabesk

Re: Strandrit Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:33

Je kunt zelf overnachten bij jeugdherbergen in Bakkum en Egmond, of je zoekt een bed and breakfast in Schoorl.

De maneges in de omgeving hebben niet echt ruimte om je paard te huisvesten. Je zou manege Poelenburgh kunnen bellen eventueel.

De NVVR organiseert een strandweekend begin oktober in Schoorl Ja Geef je daar voor op, dan is alles geregeld, en het is beslist niet duur en supergezellig! Ja

http://www.recreatieruiter.nl

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:00

Dank je wel, ben ook lid van de NVVR, dus ik weet van dat weekend af.
Maar helaas kan ik dat weekend niet, vind het echt heel jammer, maar wil toch een keer gaan dus vandaar mijn vraag!

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:39

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:42

Jannie schreef:
Hallo, wie kan mij helpen?

Wij willen graag een weekendje naar Schoorl met de paarden. Wie weet waar we kunnen overnachten met de paarden? Zijn er ook uitgestippelde routes? En mag je daar vanaf oktober onbeperkt op het strand?

Ja, je mag vanaf 1 oktober overdag op het strand. Er zijn geen echt uitgestippelde routes maar langs de paden staan op sommige punten wel richtingaanwijzers. Verder is er ook een kaart van het duingebied te koop met daar op de ruiterpaden Lachen

Waar je kan overnachten weet ik zo snel niet maar je zou inderdaad Poelenbrugh kunnen proberen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:10

Je mag vanaf 1 oktober weer op het strand. Mijn schoonouders hebben toevallig een bed&breakfast. Paarden zou je eventueel wel bij ons op het land kunnen zetten.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 20:11

Bedankt allemaal, we hebben besloten om eerst naar 1 dag te gaan. Wie weet waar we kunnen parkeren en is die kaart van het duingebied bij de VVV te koop?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:04

Je kan bij manege Poelenburgh parkeren en daar begint ook meteen het ruiterpad. Ik weet niet of je daar ook een kaart kan kopen..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:37

Kaart kun je bestellen via www.staatsbosbeheer.nl

ik heb ze al eens gemaild dat ze gewoon een bord neer moeten zetten in de berenkuil maar dat was te duur Boos!

de bewegwijzering is slecht in dat gebied van de duinen, paaltjes uit de grond, géén bordjes, of een bordje op een onzinnige plek Clown

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 10:29

oke, dank je wel, goed opletten dus!