Strandrit Wassnaarse slag, Meijendel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mas_

Strandrit Wassnaarse slag, Meijendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:14

Haay!

Sinds 2/3 weken staat mn verzorgpony is Wassenaar. De omgeving is er echt onwijs mooi en ik vind het zonde om er in de bak te gaan rijden.
Gister ben ik naar het strand toe geweest. ( weet niet of het wassenaarse slag of meijendel was Huilen van het lachen )
Ben over het Laarzenpad gegaan voor de mensen die het daar kennen.

Maar tegen mij was gezegt door de staleigenaar van ja het strand en dan een uitleg over waar het was is altijd geopent voor paarden. En tegen de eigenaar van Chicca had onderweg ook een vrouw gezegt dat dát strand geopend was voor paarden.

Nou ik dacht van mooi daar gaan we dan vandaag is heen!

Heerlijk gereden op het strand en was ook niet het enigste paard op het strand in totaal waren we met zn vieren. Niet in een groepje hoor maar geen ieder voor zich.

Dus toen dacht ik helemaal van het zal wel mogen dus. Op de terugweg naar het ruiterpad toe kwam er zo'n politie/strandwacht auto naar ons toe. En die vertelde dat het op het strand verboden is voor paarden. Ik had mn verhaal uitgelegt en toen zeiden ze dat ik het strand moest verlaten met een waarschuwing. Dus ik dacht van ja okee als het gesloten is ga ik het strand weer af.

Maar nu is mijn vraag is er een strand wat wel geopend is voor paarden of moet ik dan echt na 19.00 uur 's avonds gaan?

Ik heb al gekeken op de FAQ die Maya heeft geopend maar op die site kon ik niks vinden over openstelling voor paarden.

Wie kan mij helpen Lachen

[Edit]: Als je nog andere leuke plekjes weet of een mooi rondje als dat mogelijk is mag je het ook posten! Altijd leuk! Lachen

Apple

Re: Strandrit Wassnaarse slag, Meijendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:00

Direct voor Wassenaarseslag is het in de zomer gesloten voor paarden. Bij de opgang naar het ruiterpad ten noorden en ten zuiden van Wassenaarseslag staat aangegeven wanneer je er wel op mag.

Ik geloof in juli/augustus in de avond en in voor en naseizoen ook overdag doordeweeks.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:10

LET OP! Bij Scheveningen kun je ook het strand op maar daar staat geen bord dat het niet mag. Hier hebben wij dus laatst een boete gekregen. Agent ging nog mee terug en constateerde zelf ook dat er geen bord stond (stond er wel maar dan op wandelpad en niet te zien vanaf ruiterpad). Maakte er 1 boete van voor ons 3-en. Dit gaan wij echter niet betalen en als we gedagvaard worden netjes aan meneer de kantonrechter uitleggen dat het zo niet werkt. Foto's zijn gemaakt als bewijsmateriaal. Dus wees gewaarschuwd daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:39

vanaf 1 oktober ( volgens mij was dit tot voor kort nog 15 september, maar ik hoor steeks vaker deze datum) mag je weer overdag het strand op.
je hebt idd geluk dat je geen boete gekregen hebt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:48

Volgens mij mag je op het uiterste zuiden en noorden van Katwijk ook... niet voor de boulevard...

Dit staat in de strand voorschriften...

Paarden
Gedurende de periode 1 mei tot 1 september mogen op het strand langs de Boulevard alleen tussen 19.00 en 24.00 uur paarden rijden. Op het strand ten noorden van de uitwatering mogen paarden in deze periode alleen tussen 19.00 en 9.30 uur rijden. Hiervoor is geen vergunning meer nodig. Buiten deze periode mogen paarden onbeperkt op strand rijden. Bij evenementen kunnen afwijkende tijdstippen worden bepaald.
De strandvakken ten zuiden van strandvak 1 blijven een uitzondering op bovenstaande regeling. Op dit strandgedeelte is het onbeperkt toegestaan om met paarden over het strand te rijden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:57

Bij Katwijk mag je ook voor de boulevard langs als het beneden de 18 graden is.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 08:29

Oke onwijs bedankt! Gaat me niet meer gebeuren dat ik op het strand ben zonder dat het mag Bloos

Misschien hebben we die 2 stranden wel door elkaar gehaald.. nouja maakt niet uit onwijs fijn voor jullie berichtjes! Lachen

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:12

je mag bij scheveningen toch vanaf 15 september weer het strand op? teminste daar mij iets van bij

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:15

Klinkt erg herkenbaar allemaal, mijn verzorgpaard heeft ook dicht bij Meijendel gestaan. Welke stal staat je verzorgpaard?

edit: 1 oktober weer op het strand voor zover ik het weet.