welke laars, dunne kuiten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

welke laars, dunne kuiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:43

ik weet dat er al vele topics zijn over laarzen, maar ik kan nog geen antwoord op mijn vraag vinden.

tot altijd hiervoor heb ik rubberen rijlaarzen gehad met een voering, nooit moeite mee, een doekje erover en ze zien er weer netjes uit. inmiddels ben ik 19 en zullen mijn voeten niet meer groeien dus wil ik eens gaan kijken naar andere laarzen. ik heb alleen erg smalle kuiten en niet al te lange benen. (ben 1.60) de normale rubberen laarzen pas ik wel gewoon netjes. ik heb gewoon maat 39. ik rij geen officiële wedstrijden maar wel af en toe onderling dus het moet wel mogen.

ik wil graag zwarte laarzen, maar ik weet de weg niet meer, er zijn zoveel laarzen in zoveel prijsklassen, ik vind het echt heel moeilijk. ook vind ik sommige laarzen echt wel heel erg duur. hebben jullie misschien nog suggesties?

Bienotje

Re: welke laars, dunne kuiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:15

Weet je je kuit & hoogtemaat wel? Dan kun je wat gerichter zoeken. Gewoon een laars zoeken die je mooi vindt (hoge dressuurboog of lage boog, veters of niet of, met of zonder coating of...) en dan een keertje passen of ze je ook echt goed zitten.

En de prijsklasse is gewoon naar wat je wensen zijn (misschien is sommige van je wensen wat aanpassen of juist je budget op je eisen aanpassen Knipoog ). Leren laarzen starten nu eenmaal met prijskaartje dat niet met rubber te vergelijken is, maar je kunt het toch zo gek maken als je zelf wil..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:56

ik ben ook best bereid wat uit te geven, maar eigenlijk is 150 euro toch echt wel mijn maximum, ik weet niet of ik nu iets onmogelijk wil, ik denk dat ik anders maar eens naar een goede ruitersport zaak ga, die kunnen dan vast ook kijken of het echt goed past. maar misschien weten jullie bepaalde merken die heel degelijk zijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:00

Aigle heeft meestal wel hoogte en kuitmaten. Mooie rubberen laarzen die lekker zitten.
Of misschien kun je denken aan lederen chaps. Die kun je eventueel laten maken op maat bij Lipica in Geertruidenberg. Dan heb je in principe nog 60 euro over en voor dat geld kun je goede leren jophurs kopen.

Met leren chaps en jophurs mag je ook wedstrijden rijden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:13

Als je leren laarzen wilt (en echt geen jophurs met chaps) en je hebt smallere kuiten dan 35cm kun je de Cavallo Junior proberen. Ik heb met mijn schoenmaat 39/40, kuitmaat 33/34 en hoogte 49/50cm daar de laars in gevonden Ja
Kosten wel 189 tot 219 euro (afhankelijk waar je ze koopt), maar ben er blij mee Lachen

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:18

denk dat het met rubberen laarzen best moeilijk word om fijne aansluitende laarzen te vinden in zo een maat.
Misschien 2e handse leren laarzen, maar hier zou je net tegenaan moeten lopen... Of nieuwe, maar dan wordt het wel lastig van E 150,-

Ik weet niet welke maat je precies nosig hebt, maar hier al een voorbeeld van een leuke 2ehandslaars:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=37756417#p37756417

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:47

heel erg bedankt allemaal.
mijn voetmaat is 39
mijn wreef is 22 cm
kuit is 31 cm (breedste gedeelte)
hoogte, van grond tot midden van mijn knie is 43 cm
hoogte, van grond tot knieholte is 40 cm

ik denk dat ik wel echt een laars wil, chaps zie ik niet zo zitten, en ik denk dat ik een laars met een stompe punt het mooiste vind.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:51

Voor € 180,- heb je bij Lipica op maat gemaakte leren rijlaarzen met veter en rits Knipoog (Raamsdonksveer/Geertruidenberg)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:03

lipica zou ik dus met smalle kuiten niet nemen omdat zij de aansluiting voet - schacht niet zo mooi smal kunnen maken als bv petri. Een kennis met hele smalle kuiten heeft ze een klein jaar geleden laten maken maar was niet tevreden en heeft ze niet afgenomen.
Prijstechnisch is het natuurlijk wel interessant.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:41

jury schreef:
lipica zou ik dus met smalle kuiten niet nemen omdat zij de aansluiting voet - schacht niet zo mooi smal kunnen maken als bv petri. Een kennis met hele smalle kuiten heeft ze een klein jaar geleden laten maken maar was niet tevreden en heeft ze niet afgenomen.
Prijstechnisch is het natuurlijk wel interessant.

Juist met smalle kuiten worden ze daar erg mooi, bij bredere kuiten heb je meer kans op smal bij de enkel en zo'n bolkuit.

Ik ken meerdere mensen met dit soort maten die super tevreden zijn.
Ikzelf heb ook lipuca;s en vorige week heb ik nog een paar bijbesteld (kuitmaat 37 Knipoog )

Er stond daar zaterdag een maatje, daar past mijn arm nog niet in Clown super mooi en superrecht!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:42

draaakje schreef:
ik ben ook best bereid wat uit te geven, maar eigenlijk is 150 euro toch echt wel mijn maximum, ik weet niet of ik nu iets onmogelijk wil, ik denk dat ik anders maar eens naar een goede ruitersport zaak ga, die kunnen dan vast ook kijken of het echt goed past. maar misschien weten jullie bepaalde merken die heel degelijk zijn.

Ik heb erg dunne kuiten. Paste nooit in rubberen. Wel in leren Lachen

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:18

ik heb ook dunne kuiten en korte benen ^^ , ik heb vandaag toevallig een paard leren BR laarzen gekocht en die zitten als gegoten, dus misschien dat jij de BR laarzen ook past ?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 12:02

hoe zit het eigenlijk met nepleren laarzen, scheelt dit veel in geld? en zijn ze dan ook echt slechter, of als je er goed voorzichtig mee omgaat verschilt het dan niet al te veel.

ik ga inderdaad maar eens kijken naar junior laarzen, goede tips, bedankt!

_HorseAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:39

Ik ben ook ongeveer 1.60.
En ik heb ook hele smalle kuiten enzo..
Maat 38, en smalle kuiten, kon bijna niks vinden eerst.
Maar toen heb ik ook eagle laarzen gekocht. En die zaten als gegoten..
Maar ik heb nu ook chaps, en dat zit ook wel fijner vind ik Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:44

morgen ga ik naar het gareel in schijndel, een kijken of ze daar wat hebben, op hun site stond wel van alles, ik ben benieuwt.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:28

Djilan schreef:
Als je leren laarzen wilt (en echt geen jophurs met chaps) en je hebt smallere kuiten dan 35cm kun je de Cavallo Junior proberen. Ik heb met mijn schoenmaat 39/40, kuitmaat 33/34 en hoogte 49/50cm daar de laars in gevonden Ja
Kosten wel 189 tot 219 euro (afhankelijk waar je ze koopt), maar ben er blij mee Lachen

Ik heb ook Cavallo junior (kuitmaat 32...) en ze zitten erg goed. Ze kunnen ook ietsjes meerekken. Ze kostten €200,-.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:55

De niro boots, paste met mijn kuiten nergens in. schoof uit elke laars, sinds deze laarzen heb ik nergens last van

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 10:51

hmmm ben vandaag bij het gareel gehad en daar hadden ze wel een laars, maar die paste niet, en verder hadden ze niets onder de 250 euro wat mijn wel zou passen, en ook niet boven de 250 euro. (beetje vreemd) ook chaps zou niet kunnen. ik ga nog wel een keer bij een andere winkel kijken. ( heb wel een leuk dekje gekocht)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:49

De niro boots gaan je zeker passen, in verschillende winkels te koop. Zijn eventueel op maat te maken. Kosten standaard rond de €380

elise_parq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:55

laarzen van derby, worden op maat gemaakt zonder extra kosten. kijk anders even op de site, ze hebben veel verschillende soorten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 19:07

pff, ik ben er uit, en super blij, ik werd heel goed geholpen bij de ros in heesch, laarzen dat werd moeilijk. ik kan ze wel op maat laten maken voor 240 euro, maar ik mocht ook even chaps passen.
Afbeelding
dit is het geworden, plus nog een set gewone chaps er bij voor alles bij elkaar onder de 200 euro, ben er erg blij mee en het rijdt heel fijn, en dat terwijl ik helemaal niet van plan was chaps te kopen. allemaal super bedankt!!
Afbeelding Lachen