Homeopaat geweest (als ik het zo goed schrijf??)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElinevsElsja

Homeopaat geweest (als ik het zo goed schrijf??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:21

Ik had eerder al een topic geopend dat de Fries van de eigenaar van mijn verzorgpony opeens heel vervelend was en dat de dierenarts geen bloed wou prikken enz.
Afgelopen vrijdag is dus een homeopatische vrouw naar beide paarden wezen kijken.
Zandor (De Fries) heeft iets aan zijn nieren en hij heeft geelzucht. Dit blijkt hij al vanaf zijn 4e te hebben en hij is nu 9. Als er niets aan gedaan word overleeft hij het niet. De Fries is pas ongeveer een half jaar in haar (Jolanda's) bezit. Toen ze de Fries kocht wou de vorige eigenaar niets meer met hem te maken hebben, dus geen contact via mail enz. Die mensen moeten toch geweten hebben dat er iets goed mis is met dat paard!?
Zandor was eerst een week erg vervelend, hij had de eigenaar gebeten, nu weten we hoe dat komt: Jolanda was aan het poetsen aan de linkerkant van zijn buik, en toen hapte hij, een paar dagen later zat er een grote harde bult, Jolanda had een andere dierenarts gebeld (nog voor dat de homeopaat kwam) en hij zei dat Zandor lichte koliek heeft, die bult was dus een opstopping in zijn darmen, inmiddels is de bult weg en mest hij weer normaal, alleen plassen doet hij nog steeds vaak en in kleine beetjes.
Mijn vraag, kan je de vorige eigenaars aansprakelijk stellen? Want het paard was niet zo goedkoop! En er zitten goede papieren bij.
Verder wou ik gewoon even mijn verhaal kwijt.

tjitze

Re: Homeopaat geweest (als ik het zo goed schrijf??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:11

slecht dat de vorige eigenaars niks meer met hem te maken wilden hebben!! Boos!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:18

Waarvoor zou je de vorige eigenaar aansprakelijk willen stellen dan??

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:22

Ik vind het eerlijk gezegt nogal dom van Jolanda om zo'n paard dan klekkeloos over te nemen.
Als de oude eigenaar al geen contact meer met je wilt en weten hoe het met het paard gaat, dan weet je toch dat er iets goed mis is.

Ik noem dr maar even bij de naam, dat is net zo makkelijk.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:54

femmefatale1 schreef:

Nou volgens de vorige eigenaar was het paard gezond, hij was alleen wat te mager maar door goed te voeren en zijn spieren op te bouwen zou daar binnen een paar maanden verandering in komen, zo zei ze het.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:00

Liiesjjj schreef:
Ik vind het eerlijk gezegt nogal dom van Jolanda om zo'n paard dan klekkeloos over te nemen.
Als de oude eigenaar al geen contact meer met je wilt en weten hoe het met het paard gaat, dan weet je toch dat er iets goed mis is.

Ik noem dr maar even bij de naam, dat is net zo makkelijk.

Je hebt inderdaad wel gelijk ja, ze had bijvoorbeeld kunnen voorstellen het paard eerst een paar maanden op proef te doen, achteraf ziet ze zelf ook in dat het niet slim is geweest dat ze het zo heeft aangepakt, maar er was ook een vriendin van haar (mijn oude privelesgeefster) en die vond ook er alles oke uitzien, je kunt natuurlijk niet alles op haar afschuiven, maar Jolanda had haar meegenomen omdat zei 'meer verstand' had van dat soort zaken, ik vertel alles zoals dat aan mij is verteld.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:31

Je kunt idd niet alles op haar afschuiven.
Maar het kan er allemaal zo leuk en mooi uitzien aan de buitenkant, maar van binnen kan het rot zijn.
Ze heeft er nu hopelijk van geleerd, zo'n fout zal ze niet snel meer maken.

Mysterical

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 06:47

Met Liesjj eens =]

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:21

ElinevsElsja schreef:
femmefatale1 schreef:

Nou volgens de vorige eigenaar was het paard gezond, hij was alleen wat te mager maar door goed te voeren en zijn spieren op te bouwen zou daar binnen een paar maanden verandering in komen, zo zei ze het.

Ok, maar er is niet voldaan aan de onderzoeksplicht.
Bovendien zou ik eerst een regulire DA laten komen om bloed te prikken zodat idd door een erkend DA een nierafwijking kan worden geconstateerd!
Anders heb je echt geen poot om op te staan..