Rare starttijden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Rare starttijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:04

Ik vind dat altijd zo vervelend, ergens ga ik er toch vanuit dat als je een wedstrijd inschrijft dat je zo tussen 9.00 en 18.00 moet starten.
Een paar dagen voor de wedstrijd kijk je naar je starttijden en ja hoor!! beginnen ze daar om 8 uur en moet je als eerste starten of juist nog om 23.30..

Zouden ze geen normale starttijden vast kunnen stellen en als je buiten die tijden je wedstrijd wil houden dat je dat dan in het vraagprogramma moet vermelden?
Zijn er meer mensen die dit lastig vinden?

Ik moest een keer nog om 23.45 starten met mijn paard in het Z2, het was daar erg donker en aangezien we goed op tijd waren sliep hij helemaal toen ik hem op ging zadelen (ik durfde ook niet al die tijd de verlichting aan te laten..) daarna vond hij het erg eng om daar over het donkere erf te moeten lopen naar de verlichte bak, nu schrijf ik daar nooit meer in want ze doen dat vaker.. maar mijn proeven werden niet veel meer, vond het zonde van mijn geld.

Tijdje terug moest ik om 8uur starten, we hadden 3 paarden mee en die moesten nog gewassen voor die tijd en gevlochten en het was een aardig stuk rijden en ik was ook net jarig die avond ervoor en vond het vervelend om te zeggen dat er niemand langs kon komen omdat ik dan de paarden al had kunnen vlechten.. uiteindelijk heb ik mijn 8 uur start afgemeld..

Laatst voor mij het toppunt; stond ik ineens voor de vrijdag avond en ivm lesgeven kan ik dan niet, dus ik bel op; hoe kan dat nou? ik zou nooit voor de vrijdag hebben ingeschreven! zegt ze; nee er stond helemaal niks op het vraagprogramma, dus dan kan het meerdere dagen zijn..
Weer zonde van mijn geld.. (en mag dat zomaar..?)

Mijn punt is dus dat er aardig wat wedstrijden zijn waarvan ik achteraf denk; als ik dat van te voren had geweten had ik niet ingeschreven.. en ik vraag me af of meerdere mensen daar zo over denken..

Jester_

Re: Rare starttijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:45

Tjs, 8 uur. die tijd ken ik. Met mijn B ponytje, in het B/L. altijd als 1 van de 1e, vreselijk

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:49

Als er in het vraagprogramma staat dat het op vrij-za-zo is, dan kan dat idd. bij zulke wedstrijden altijd even bellen welke dag welke klasse is en of je evt. op dag x kan.

Verder 8 u is volgens mij wel een redelijke starttijd, al beginnen de meeste om 9 u.
Twee of drie jaar geleden heeft onze vereniging een keer een lange avond gereden, vanwege selectiewedstrijden oid. Het liep een beetje uit.. de laatste starte om 00.30. Prijsuitreiking 01.00. Nagelbijten / Gniffelen Was wel op een zaterdag Nagelbijten / Gniffelen

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 20:25

Sammie schreef:
Als er in het vraagprogramma staat dat het op vrij-za-zo is, dan kan dat idd. bij zulke wedstrijden altijd even bellen welke dag welke klasse is en of je evt. op dag x kan.

Bij die wedstrijd die ik in had geschreven stond dus dat de B op vrijdag avond zou zijn en ging ik er vanuit dat de rest op zaterdag was, maar omdat het er niet bij stond kon dat ook nog op vrijdag worden...
Ik denk; zet het er dan duidelijk in!! toch voor niemand leuk, ik kan niet starten, baal dat ik wel moet betalen en daar hebben ze een gat in het programma..

Sammie schreef:
Twee of drie jaar geleden heeft onze vereniging een keer een lange avond gereden, vanwege selectiewedstrijden oid. Het liep een beetje uit.. de laatste starte om 00.30. Prijsuitreiking 01.00. Was wel op een zaterdag

Hi hi... was het dus eigenlijk ondertussen zondag! Maar is toch niet normaal? stel dat je de volgende dag moet werken, voor je de paarden netjes op stal hebt en dan in je bed ligt...

Ik vind 8 uur starten echt best wel vroeg, je hoort ruim op tijd op de wedstrijd te zijn (inlopen kan dan gelukkig nog niet) je moet vaak een aardig stuk rijden, mijn keus natuurlijk, maar ik heb meestal een aantal best witte paarden mee die moeten soms gewassen en ingevlochten.. ik heb ook wel eens ergens gereden waar ze om 7.30 begonnen, (toen hoefde ik pas later) is dat nog normaal?

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:29

Tja 8 uur starten is vroeg, maar dat overleef je ook wel weer. Heel laat maakt me ook niet veel uit. Mn paardjes lopen dr niet anders om.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:34

ik start het liefst gewoon vroeg omdat ik dan ook weer vroeg klaar ben dan heb ik nog wat aan mijn dag en mn peerd kan lekker nog op het weiland Haha! perfect s'avonds vind ik minder dan heb je bijna niks aan je dag want ja je hebt savonds wedstrijd ik wil liever altijd lekker s'ochtends Haha!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:59

/Ik moest ook wel eens 8 uur. /nee dat is niks voor mij. pony heeft dan geen zin meer enzo

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 06:10

Als het ineens (zonder dat het in het vraagprogramma stond) naar een dag eerder verplaatst zou worden en je kunt/wilt niet, dan zou ik dus echt niet betalen.

Na 22.00 uur starten zou ik dus ook niet doen, dat is toch al laat zat.

08.00 uur starten is gebruikelijker maar wel vroeg. Ik heb dit wel eens gehad in de winter, buiten losrijden en en schimmel. Was erg vroeg opstaan. Je moet tenslotte ook nog op tijd voeren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:28

8 uur 's morgens vind ik vrij normaal hoor. Moet je geen SGW gaan rijden, want dan wil de dressuur zelfs weleens om 7.30 starten....
De late tijden die jij noemt vind ook niet normaal meer. 22.30 als laatste (en zelfs dat vind ik nog erg laat). Tel daar nog maar de wachttijd bij voor de uitslagen en....

Ik kan me wel herinneren in het M2 ooit dat mijn vriend om half 12 moest rijden en de uitslag om half 1 kwam. Om kwart voor 1 konden we naar huis.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:34

Ik heb er geen problemen mee.
Vroeg starten zeker niet; dan kan ik namelijk alsnog een concours rijden, terwijl ik 's middags nog een late dienst draai. Anders is het voor mij bijna helemaal niet mogelijk om wedstrijden te rijden.
Ik klaag er dus niet over....hoewel ik het ook erg vroeg vind, 8u paraat staan om te starten, maar ja, er zijn andere dingen die er -in mijn geval- tegen opwegen.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:42

Angg schreef:
ik start het liefst gewoon vroeg omdat ik dan ook weer vroeg klaar ben dan heb ik nog wat aan mijn dag en mn peerd kan lekker nog op het weiland Haha! perfect s'avonds vind ik minder dan heb je bijna niks aan je dag want ja je hebt savonds wedstrijd ik wil liever altijd lekker s'ochtends Haha!

Ja ik ook. Ik moest laatst ook om half 9 's morgens starten. Ik was heerlijk om 10.45 weer thuis. Mijn paard is ook in zn beste humeur als we 's morgens starten. Ik was en vlecht de avond van tevoren, dus heb op de wedstrijddag zelf maar een half uurtje nodig voor het laatste getuttel Haha!
Ik heb ook wel eens om half 11 's avonds gestart, maar dan heeft mn paard weinig zin meer Dromen

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:30

Ik heb eerder heel veel SGW wedstrijden gereden, maar dan ga ik er ook vanuit dat ik vroeg weg moet, dat plan ik dan ook van te voren goed in.
Maar wat ik juist vervelend vind bij de dressuur dat je eigenlijk maar even bezig bent, maar dat je niet van te voren weet tussen welke tijden dat valt..

Ik heb echt wel eens dat ik om 5 uur op moet als ik vroeg moet starten en als dan m'n laatste start s'avonds een keer is ben ik echt wel gaar aan het eind.. ik vind het echt moeilijk op te plannen met werk enzo als je echt niet weet of je misschien heel vroeg of heel laat moet starten.

Geloof wel dat er niet zo veel mensen zijn die er echt problemen mee hebben, maar het is denk ik ook wel een aardig verschil of je er één of een aantal mee neemt..
Maar nu ik hier lees dat een aantal mensen juist graag vroeg willen starten is het misschien wel een idee om er een briefje bij te doen dat ik juist liever niet zo vroeg wil. Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:33

Ik neem aan dat je voor sgw toch wel het hele weekend plant? Of zijn er zoveel sgw wedstrijden bij jullie in de buurt dat je in de buurt kan blijven?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:50

Was dat maar zo Knipoog Maar het is met SGW wel zo dat je altijd weet op welke dag je start, ook als er het hele weekend wedstrijden zijn.

Maar met een gewone dressuurwedstrijd zou ik het ook niet op prijs stellen om al om half acht (of half negen) te moeten starten.