Ervaring met de laars Petrie Hampshire?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mr3nt

Ervaring met de laars Petrie Hampshire?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:17

Hoi,

ik heb deze laarzen besteld Afbeelding

Heeft iemand evaring met deze laarzen ?

MaNdiii

Re: Ervaring met de laars Petrie Hampshire?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:21

Ik heb ze toevallig gisteren gekocht. Dus kan je der niet zo heel veel over vertellen heb er ook alleen nog maar een stukje mee gelopen nog niet gereden dat ga ik waarschijnlijk morgen doen. Ben trouwens ook wel benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen.

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:29

dan houden we dit topic a live :p ik ben er ook benieuwd naar. Spring je of rij je dressuur?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:33

ik rij niet echt wedstrijden ofzo. Rij vooral dressuur(recreatief) en afentoe eens een sprongetje (laat ik meestal men zusje doen die kan zo leuk met hem spelen/leren) en zo nu en dan een buitenrit Knipoog

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:36

hmm ja ik rij ook nóg wel dressuur recreatief, maar wel vooruitdenkend naar een wedstrijd. Maar ik ben mn paard nog een beetje aan t inrijden. En de neef van mijn pa ( waar de ruiterspotzaak van is ) vertelde me dat deze laars dan perfect is voor 2/3 keer in de week rijden. En als je dan eens een wedstrijden wil gaan rijden heb je een mooie laars waar je mee gezien mag worden Lachen

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:53

Ik vind het ook een mooie laars. Ik rij dan wel geen wedstrijden maar wij hebben in de buurt weleens een wedstrijdje heet stal midler bokaal kan iedereen aan mee doen daar heb ik vorig jaar aan meegedaan.(is helaas dit jaar niet doorgegaan). Succes nog met inrijden.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:21

Ik heb ze nu 3 jaar. Heel fijne laars om mee te rijden maar bij mij gingen ze toen ik ze ongeveer 1 jaar had om de 3 maanden stuk. Rits ging stuk. Dus das wel het enige nadeel aan die laars vind ik. Verder zitten ze wel echt heel fijn.

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:38

ik heb deze laars gehad en ze zijn heeerlijk

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:42

Toen ik leren laarzen ging kopen, wou ik deze ook. Het meisje wat me hielp raadde het af, omdat de rits kapot kan gaan. Lijkt me logisch, maar ze zei: het is en blijft een zwak punt. Daarnaast heeft deze laars een coating die na veelvuldig gebruik gaat slijten, waardoor je grijze plekken krijgt.
Ik heb de Petrie laars van rundleder, de Petrie Standard. Ik vind alleen de Hampshire wel mooier Vork

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:44

Staat ook op de site en doos van petrie dat de laars na een tijdje grijs/wit kan worden aan de binnenkant van je been. Maar dit gold voor alle laarzen. Maar ik zie het wel ben er blij mee tot nu toe en ga ze morgen voor het eerst gebruiken;)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:17

Ja klopt, want het is gemaakt van permair leder. Dat is zeg maar leer met een coating en ze zijn gevoerd met (kalfs)leder. Alleen de Petrie Standard heeft rundleder ipv permair leder.
Als je de laars goed onderhoud dan zullen ze vast lang mooi blijven.

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 09:47

Ik hoop dat ze lang mooi blijven! maar idd ik had op de site al gelezen dat als je ze goed onderhoudt dat ze dan mooi blijven. Maar dat de binnekant inderdaad grijs kan worden. Door t stof enzo. Maar daar kun je speciale schoonmaak spulletjes voor kopen. Dus dat doe ik dan ook maar meteen. Pff wel een werk zeg iedere keer na t rijden schoonmaken haha Vork
Maar ze ruitersport winkel heeft me gisteren gebeld en ze worden gemaakt voor me, dat zal zo'n 4 weken gaan duren Boos!.. Dus tot dan nog maar met mn rubberen gouwe ouwe Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:58

Ik kom net dit topic tegen. Ik heb deze laarzen al bijna twee jaar. Heb er een tijd lang intensief mee gereden en nu gebruik ik ze nog één keer in de week. Het duurde bij mij erg lang voor de laarzen soepen waren en kreeg er nog lang blaren van als ik erop liep. Op een gegeven moment heb ik een keer shoestretch erin gespoten en toen was het probleem verholpen. Ik doe niet veel aan het onderhoud, maar als ik ze een keer poet zien ze er uit als nieuw en krijg ik ook vragen hoe ik mijn laarzen zo mooi glanzend krijg. Ik heb ze één keer moeten verhakken en ik heb er een elastiek in laten zetten omdat ik dikkere kuiten heb gekregen maar ik vind het echt SUPER laarzen. De rits is ook nog steeds goed terwijl er bij mij een tijd veel druk op heeft gestaan door dikkere kuiten en de elastiek.

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:06

Ik heb deze laars ook!
Ik heb hem puur als bijlaars gekocht omdat ik ook weer wat meer spring met mijn paard. Het leek me handig naast mijn Petrie dressuurlaarzen een laars met rits erbij te hebben.
Omdat ik ze alleen voor de training gebruik wilde ik er niet te veel aan uitgeven maar ik wilde wel een beetje een redelijke laars.

Ik moet zeggen, ze zitten zo lekker en bevallen me zo goed dat ik er nu dagelijks mee rij.
Ze blijven erg mooi en zitten vanaf dag 1 comfortabel.
Ik had laatst mn dressuurlaarzen weer eens aan maar de volgende dag toch weer deze aan getrokken Knipoog

Ik wil er nog wel een keer een nieuwe laars bij en daar geef ik dan ook wel wat meer aan uit.
Maar als 'bij' laars doet de Petrie Hampshire het voor mij erg goed!

(ik gebruik ze in weer en wind. Regen, modder etc. Ze blijven mooi *LOL*

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:15

Ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden. Heb geen blaren of pijnlijke knieholte gehad. Wel een beetje pijnlijk plekje aan mijn enkel maar dat kun je eigenlijk niet noemen (zo ook van een andere schoen kunnen komen). Ik heb ze gelijk gebruikt in een modderige bak was namelijk vanacht/vanochtend veel regen gevallen en dat kon de bak even niet aan dus zat lekker onder de modder. Dus heb ze al snel weer schoongemaakt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:16

Kreeg je niet een beetje een kachelpijp-gevoel?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:19

Heb ze nu ongeveer al 2 jaar.
Ben er wel tevreden mee.
Rij wedstrijden, dressuur springen en cross.
In het begin wel last van plekjes bij me enkel dat het af en toe open lag.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:14

Ik heb de laarzen nu een half jaar. Ze zitten heerlijk. Ik rij er af en toe een wedstrijdje mee en verder gewoon thuis. Ben er super tevreden over

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:36

ManonR_ schreef:
Kreeg je niet een beetje een kachelpijp-gevoel?

Ja eigenlijk wel een heel klein beetje, maar had ze al een 2 dagen daarvoor even aangedaan.
Ik had der niet zo heel veel last van met rijden (heb ze alleen aangedaan met rijden nog)

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:17

Hoe bedoelen jullie "kachelpijp" gevoel?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:51

Ik denk dat je dat ze daarmee bedoeld dat ze stijf aanvoelen met lopen/rijden.Dat je zeg maar weinig beweging hebt. Nou heb ik dit in het begin wel even gevoeld met lopen en opstijgen maar met rijden had ik daar dus geen last van.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:55

Ik heb ze net gekocht. Ga er zo mee rijden, bij de hypo zeiden ze dat ik ze niet in hoefde te lopen, dus ben benieuwd :p

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:49

Ik vind het model erg leuk alleen ik vind het jammer dat deze laarzen ook die coatinglaag hebben en dat mensen dus waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aanlopen, als met de Petrie Perfect.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:57

Heb ze nu ongeveer een jaar heb ze voor in de dienst gekregen.
Rijd er dus veel mee vind de slijtage minimaal en zijn erg soepel je kunt er tenminste lekker mee lopen. Prive ga ik ze ook aanschaffen! Goede keus!!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:58

Ik heb ze ook..
Heb ze al een aantal maanden!
Maar ben er zeer tevreden over!! Haha!
Erg mooie laars, voor veelzijdig gebruik!! Ja