moet ik vandaag iets doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjapaz

moet ik vandaag iets doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:15

Hallo, ik zit erg te twijfelen dus dacht, aan wie kan ik het beter vragen dan aaan bokt!

Ik heb gisterm et mijn paardje gesprongen, dat doen we sinds kort ongeveer 1 keer per week. eerst gedressuurt, toen even gesprongen. Nu was dat voor mijn gevoel intensief, al denk ik dat het in feite wel mee viel, ik heb niet langer gereden als anders, en we springen wel vaker, maar toch is het wel springen... we zijn niet heel hoog gegaan.

Nu voel ik me vandaag niet zo lekker, en vroeg me af of het beter zou zijn voor mijn paard als ik wel even erheen zou gaan om met hem te wandelen of rustig longeren, tegen de spierpijn of zoiets? ik kan moeilijk inschatten in hoevere het intensief was voor hem....of intensiever als anders.

Hij loopt vanaf vanmorgen 7 uur in het land tot vanavond, in een grote land met een grote ruinengroep, dus hij krijgt wle wat beweging. Moet ik hiernaast nog wat met hem doen of is dat niet perse nodig?

Morgenochtend heb ik afgesproken om een rustig buitenritje te doen.

DanielleB

Re: moet ik vandaag iets doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:18

Ik zou lekker even gaan longeren om eventuele spierpijn te voorkomen. Even een kwartiertje longeren of alleen maar even losrijden en daarna lekker uitstappen.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:18

ik denk dat het geen probleem is als je hem laat staan hoor. De spierpijn zal ook wel meevallen indien hij op het land staat. En als er morgen ook niks intensiefs op de agenda staat. Waarom niet. Ook een keertje goed voor jezelf zorgen hoor!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:46

twee totaal verschillende antwoorden Nagelbijten / Gniffelen nog meer mensen tips?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:49

Voor de spierpijn is longeren wel goed, maar als het niet te intensief was gisteren én hij loopt gewoon de hele dag rond in de wei, denk ik dat die spierpijn mee zal vallen.
Als je je daarnaast niet lekker voelt is de keus niet zo moeilijk, je paard zal het toch niet erg vinden om een dagje vrij te hebben. Knipoog

Beterschap!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:02

hij ziet me al aankomen bij die wij, wat doe jij hier nu weer, laat me toch eens met rust Nagelbijten / Gniffelen

ik duik zo lekker mijn bed weer in, en dan hopen dat ik morgenochtend lekkerder ben en we lekker de bossen in kunnen!

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:59

stappen of longeren of een rustige buitrit

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:42

lekker uitzieken en morgen buitenritje. Spierpijn valt echt wel mee als hij gewoon in de wei loopt en in beweging kan blijven en als je zelf niet lekker bent, gaat het vaak ook niet zo lekker als je jezelf dwingt om iets te doen. Beterschap