Petrie Standard/Elite of Derby Softjumper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moey_

Petrie Standard/Elite of Derby Softjumper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 23:05

Ik heb besloten om eindelijk leren rijlaarzen aan te schaffen. Omdat ik nogal probleem benen heb (lange benen, dikke kuiten, normale voeten) laat ik ze op maat maken. Nu zit ik erg te twijvelen over verschillende laarsen, o.a. de petrie standard/elite en de softjumper. Ik vind beiden laarzen erg mooi. moet ze zowiezo met rits.

Wat zijn jullie positieve en negatieve ervaringen met deze rijlaarzen? Ik hoor dat de petrie laarzen vrij stug zijn, en de softjumpers weinig stevigheid bieden bijvoorbeeld. En hadden jullie veel last met inlopen? Ik heb ze pas rond maart nodig dus ik heb nog even.

Ik ben een ruiter die springt en dresuurt, dus geen anky laarzen, ookal vind ik die echt super! Ik wil geen coating.

Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen, en weet je nog iets anders, of wil je iets aanraden, ik hoor het graag! ik wil ongeveer 400 a 450 euro uitgeven, met maatwerk erbij.

Alvast bedankt!

Moey_

Re: Petrie Standard/Elite of Derby Softjumper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:54

Niemand ervaring met deze rijlaarzen?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:05

Ik heb de Derby softjumper, ook op maat laten maken! Heerlijke laarzen. Ik had ook maatwerk nodig, maar wat fijn zeg, laarzen die perfect passen! Ik had helemaal geen problemen met inlopen, de eerste keer rijden was nog wat stug maar daarna geen last meer van. Ik heb ze inmiddels zo'n 4 maanden denk ik! En ze bevallen prima.

Ik ben persoonlijk niet zo fan van Petrie. Petrie heeft vaak hele harde, stugge schachten.. De een vind dat fijn, de ander niet. Ik heb liever wat soepel leer. Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:44

Ik twijfel ook tussen Petrie en Derby. Hoe zijn de Derby kwalitatief? En geven ze wel genoeg steun bij de enkel?

TS: Ik heb de Petrie standaard bevallen mij prima, ik heb veel steun nodig bij de enkels omdat ik anders door mijn enkel ga. Deze laarzen hebben genoeg steun. Ik wil er graag een paar bruine laarzen bij maar ze moeten wel genoeg steun bieden bij de enkels. Petrie is in de kleur bruin behoorlijk aan de prijs dus ik hoop dat er een alternatief is.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:02

sinds gisteren heb ik mijn aangemete derby softjumpers binnen.
ze zijn goed opgemeten en zitten stevig bij de enkel, hier heb ik veel steun aan.
zo op het oog fijne laarzen en als men ze goed op meet, sluiten ze goed aan en moet het je steun geven!

Moey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:07

Ik heb ze vandaag aan laten meten en het duurt maximaal 4 weken voordat ze er zijn. Ik heb ze gepast en ze zaten erg mooi, mooie slanke voet en enkel. Ik heb ze met rits en veter.

Ik ging eigenlijk voor de Petrie standard. Maar dan kwam er 120 euro maatwerk bij en 130 euro voor een rits, en dat gaat mij toch iets te ver. Doe mij maar de derby's, ik hoop dat ze bevallen.

Ik zat nog aan scwarovski steentjes te denken trouwens haha, stond super mooi op een zwarte laars.

@Roelke:
Ik hoorde dat ze wat sneller verslijten dan petrie's, jij nog geen last van? denk ook dat het aan de onderhoud ligt. heb je ze met veter en rits?
Bij mijn oude laarzen kreeg ik laarzenspanners erbij, weet jij of je dat bij deze ook krijgt? ook kreeg ik toen een soort vet, voor het leer.

@Dela
Hoelang duurde het bij jou? waren ze in 1 keer goed? Bij mij was het nog een heel gedoe met het opmeten van de hoogte, omdat ik niet in de standaard maat kwam. Na passen en meten toch eindelijke gelukt, nu hopen dat ze goed zijn!

Bedankt voor de reacties!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:21

bij mij duurde het 4,5 week en dat in de vakantie periode Haha!
mag niet klagen.
Ze passen goed, zitten alleen bij de enkel vrij strak ( maar het leer past zich aan aan je been.
maar mooi smal bij de enkel, gister voor het eerst mee gereden, super!
over een aantal maand wil ik de softjumpers in het bruin Met Swarovski! Pling Vingers aflikken

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:59

Moey_ schreef:
@Roelke:
Ik hoorde dat ze wat sneller verslijten dan petrie's, jij nog geen last van? denk ook dat het aan de onderhoud ligt. heb je ze met veter en rits?
Bij mijn oude laarzen kreeg ik laarzenspanners erbij, weet jij of je dat bij deze ook krijgt? ook kreeg ik toen een soort vet, voor het leer.

Ik heb nergens last van! Maar ik ben er ook heel zuinig mee.. Ik trek ze voor ik op het paard stap aan, en gelijk na het rijden weer uit. Elke keer ga ik er met een vochtige doek overheen om het huidvet van paardlief er af te halen en dan gaan ze weer schoon de kast in.. Bloos Dus ze zien er nog als nieuw uit!

Dela; Ik heb ze ook in bruin! En achteraf toch wel spijt dat ik geen swarovski erop heb genomen *LOL*

Moey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 10:43

kun je dat swarovski later er ook niet nog op laten zetten?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:12

Ik zou denk ik voor de petrie gaan, dat leer is veel stijver en slijt ook minder snel. Ik heb zelf nu softjumpers, echt problemen mee gehad, is met de zoekfunctie vast wel terug te vinden. Ze zitten wel erg fijn, maar als je er heel vaak mee gaat rijden zou ik toch voor anderen gaan.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:02

Moey_ schreef:

Ik heb die laarzen met swarovski. Super sexy Nagelbijten / Gniffelen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:04

ineke_ schreef:
Ik zou denk ik voor de petrie gaan, dat leer is veel stijver en slijt ook minder snel. Ik heb zelf nu softjumpers, echt problemen mee gehad, is met de zoekfunctie vast wel terug te vinden. Ze zitten wel erg fijn, maar als je er heel vaak mee gaat rijden zou ik toch voor anderen gaan.

Ik zou ook zeker voor de Petri`s gaan. Heb die nu ook na 2 jaar vechten met mijn soft jumpers.
Dat zijn net sloffen, wat inderdaad betekend dat ze fijn lopen maar ook dat ze er naar 5 maanden niet meer uitzien

herbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:21

petrie standard, en waarom deze gaan lang mee en verkleuren niet, en vooral derby laarzen willen op hun tijd nog wel eens verkleuren aan de buitenkant naar een grijzere kleur.

Moey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:34

Ezmee schreef:
Moey_ schreef:

Ik heb die laarzen met swarovski. Super sexy Nagelbijten / Gniffelen

heb je er een foto van? show me!