Ervaring Rectiligne Maryland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Ervaring Rectiligne Maryland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 07:55

Elmond

Re: Ervaring Rectiligne Maryland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:24

Hoi, ik heb sinds september 2006 ook de Rectiligne Maryland. Nu dus bijna 2 jaar. Ik heb ze in de winkel gepast en vond ze fijn zitten en nu zitten ze nog steeds fijn. Met inlopen heb niks geen last gehad. Aantrekken, in de stal lopen, opstappen en wegrijden...zonder last. Ik heb in mei dit jaar de rits laten vervangen, die had het begeven. Volgens de ruitersportzaak kwam dat doordat ik mijn tenen niet genoeg naar binnen hield en daardoor de rits langs het zadel wreef. Thuis gecontroleerd en inderdaad, precies op de plek waar het zadel eindigde was de rits kapot. Dat zou met elke laars gebeuren en zegt m.i. niets over de kwaliteit van de laars. Ik vond het even een uitgave om ze te kopen (289 ofzo) maar ze zijn het zeker waard. Als ik nieuwe nodig zou hebben, zou ik ze zo weer uitkiezen.

Kleine toevoeging: het zijn eigenlijk springlaarzen, maar ik rij er dressuur mee. Vind ze er ook voor de dressuur netjes uitzien.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:28

Ik heb ze toch maar niet gekocht, alhoewel ik ze superfijn vond zitten, fijner nog dan die ik nu gekocht heb, maar ze zijn nu 400 euro:(

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:51

Oh haha, die is grappig. Ik heb me 100 euro vergist Tong uitsteken Ze waren bij mij ook 389. Welke heb je nu gekocht dan?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:12

Ik heb nu de Rectiligne Tampa, maar die zitten echt lang zo lekker niet, maar waren wel 200 euro goedkoper...

Ik heb echt getwijfeld, maar toch voor de goedkopere versie gekozen omdat ik niet meer iedere dag rijdt... En ik weet nog steeds niet of ik de goede keuze heb gemaakt...

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:26

Ik heb ook de Maryland.
En ik heb ook getwijfeld tussen die dure en de goedkopere. Maar ik ben ohh zo blij met mijn Maryland. Ze zitten perfect.
Liever iets meer geld eraan uitgeven als slecht zittende laarzen.

Ik was toch voor de Maryland gegaan als ik jou was!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:31

Ik heb vroeger Rectilignes gehad. Geen idee welk model het was, maar ze waren helemaal niet zo duur, ergens achteraan €100/begin €200.
Ben er echter helemaal niet over te spreken Het leer was allesbehalve echt (is ook niet echt te verwachten aan zo'n goedkope prijs) en de bovenste laag begon na een tijd gewoon af te bladderen. De zool was na een paar maanden al los en heb ik tijdens een periode van 2 jaar zo'n 6 keer laten vervangen. En het is nu niet dat ik helse dingen deed met mijn laarzen.

Maar dat was natuurlijk één van de goedkoopste modellen, misschien zijn die van de hogere prijsklasse wel te vertrouwen Lachen