Buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

Buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:35

Omdat het vandaag zo slecht weer was ging de les niet door en ook bij mij thuis was de bak een modderpool. Daarom ben ik een buitenritje gaan maken. Ik sta alleen bij dus rijd ik ook alleen! De omgeving om hier te rijden is echt hopeloos! Gewoon nieuwbouwwijken en ook geen berm.
Op de stoep voor huizen gaat ze poepen, o nee, wat nu? Ik ben doorgereden naar huis want ja wat kon ik ermee aan? En als ik t wilde opruimen moest ik daarheen fietsen, hoe wilde ik dat doen? Met poepschep enzo?
Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie wel een leuke buurt om een buitenritje te maken?
Ik baal zo, nu ga ik daar dus echt niet meer langs... kan ik ook al geen buitenrit meer maken!
Verdrietig

phebeskoe

Re: Buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:18

Hee!
Wat jammer dat je niet zo goed kan rijden..
Tjaa, als je voelt dat de poep eraan komt blijf anders stil staan voor nog net de oprit van de mensen.
Wij hier kunnen alle kanten op in het bos:D, alleen wel veel vergunningen nodig, alleen wordt toch nooit op gecontroleert!
Als het toch nog zo hopeloos blijft in 't 'bos', ga dan stapoefeningen in de bak doen als de bak zo slecht is.??
Succes!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:50

Oh dat is vervelend zeg! Maar jouw paard hoort toch niet op de stoep? Als je op de weg rijdt, is het wat minder erg als je paard poept.. Knipoog
Hopelijk is je bak weer snel droog, kun je daar weer rijden.
Of misschien je paard ergens anders stallen, is daar geen mogelijkheid voor..? Hoewel ik me kan voorstellen dat als je je paard thuis hebt staan, dat je hem ook niet zomaar ergens anders gaat stallen..
Succes!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:54

Ik zou gewoon op de straat rijden (ga er van uit dat men in nieuwbouwwijk dus max. 50 mag rijden) Mocht beestje besluiten te gaan mesten kan je het met je voet de goot in schuiven. Wat is eigenlijk de reden dat je op de stoep reed?
Zelf heb ik gelukkig bos waar ik kan rijden, maar bij veel dazen ga ik het dorp in.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:56

Ik stap altijd af als ze in een woonwijk poepen en dan vraag ik aan iemand een bezem of een schep. (als er iemand in de buurt is) Dat veeg of schep ik dan naar de zijkant toe zodat niemand er last van heeft.
Is er niemand in de buurt dan veeg ik het gewoon met mijn schoen weg.

Maar ik moet zeggen dat ik nooit op de stoep rij. Ik rij altijd op het fietspad en als het niet anders kan op de weg. Alleen op de weg is niet veilig met paarden ook al zijn de stoep, berm en fietspad verboden voor ons.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:59

het is behoorlijk onbeschoft om je paard op de stoep bij iemand recht voor het huis te laten poepen. je had het in de goot kunnen schuiven met je schoen. enne je mag niet op de stoep!!

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:11

suuzepuus dat vind ik zeer onterecht ze had natuurlijk terug kunnen rijden met de fiets. Maar dat ben ik ook wel eens vergeten. Probeer er toch de volgende keer heen te rijden met de fiets en ergens met een schep naast de kant of zo neer te doen

pmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:30

jaa wrom eigenlijk op de stoep

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:02

Eén zo'n hoop mest op de stoep is nog geen misdrijf, maar volgende keer maar op de rijweg rijden. Ik ruim het nooit op, het breekt vanzelf af. Ik vind het zelf niet storend en ga ervan uit dat anderen dat ook niet vinden. Het gebeurt soms Sigaar

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:37

opala schreef:
Eén zo'n hoop mest op de stoep is nog geen misdrijf,..

Het is wel een overtreding van twee wetten.

Vergissen is menselijk, fouten maken ook net als selectief omgaan met regels. Dat mes snijdt echter aan twee kanten.
Je kan als ruiter (of hoe dan ook) niet verwachten dat jij de regels naar eigen goeddunkend kan negeren en dan eisen dat de rest van de wereld meer rekening met je houdt dan de regels voorschrijven.

Poep op de stoep geeft een perceptie van overlast die dan vervolgens op poep op de straat geprojecteerd wordt en voor je het weet is er een APV daarover.
Daar zijn al genoeg voorbeelden van.

hc

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:50

Je hebt gelijk Bloos , het mag niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:52

Als bij mij ergens een hoop op een knullige plek ligt..
Afstappen.. en de goot in schuiven...
Bij thuiskomst.. je laarzen schoonmaken..

Wat ook kan .. En neemt weinig plek in beslag..
pedaalemmerzak.. in je zak stoppen.. heb je altijd een poepschep bij je.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:01

Ik rij (doorgaans Bloos ) op wegdelen waar ik mag rijden.

Als mijn paard op een zebrapad mest vind ik dat vervelend, maar het is wel rijbaan en motorvoertuigen houden er ook niet op met vervuilen.

Verder mag je op de rijbaan niet zomaar stoppen. Helemaal niet op een zebra. Opruimen wordt dan een complexe zaak.
Waar parkeer je ondertussen het paard bijvoorbeeld en hoe voorkom je dat je zelf gevaar loopt op de rijbaan?

Gewoon rijden waar dat mag en de wegbeheerder de boel laten onderhouden.

hc

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:47

en een boer die van z'n land komt gaat ook niet elk kluitje aarde van de straat vegen Knipoog
ik ben het eens met hc.

sjolvir, ga je dan net zoals bij je hond, de volle pedaalemmerzak in een vuilnisbak stoppen of mee naar huis nemen? Bloos!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:42

Wij rijden vaak in de woonwijk die grenst aan de plek waar de paarden staan. Als de paarden daar mesten (niet op de stoep, daar lopen we nooit maar midden op de klinkerweg), gaan we later terug met een grote emmer, mestbakje en harkje om het op te ruimen. Soms met de fiets, soms met de auto, hangt van het weer af. Haha!
Er spelen vrijwel altijd kinderen op straat in dit buurtje, en ik kan het me gewoon voorstellen dat het vervelend is als die met hun teenslippertjes in een paardendrol gaan staan. Andersom houden zij bijvoorbeeld op met voetballen als we langslopen, om te voorkomen dat een afzwaaiende bal tegen een paardenhoofd beland. Clown Zo kunnen we allebei op straat spelen, zonder last van elkaar te hebben. Prima toch?

Incaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:04

Mijn pony en ik rijden alleen maar in het bos. Om daar te komen moeten we 1 weg en fietspad oversteken. Op dat fietspad heeft mijn pony vaak de dringende behoefte te gaan mesten. Ik stap dan altijd af terwijl ponylief gaat grazen. Even de drollen aan de kant en rijden maar. Zou het wel asociaal vinden als iemand door de drollen van mijn pony zou vallen met de fiets.
Maar ja, ik heb een rustige pony die gewend is aan pauzes onderweg. Als je een heet, dribbelend paard hebt wordt het denk ik een ander verhaal.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 22:45

Bedankt voor de reactie's!
Even over die stoep, het was een stoep die 2x zo breed was als die weg, maar ik zal voortaan op de weg rijden!