ik heb wat advies nodig ik rij op een friese merrie van rond de 6 jaar al bijna 2 jaar en ben ook de enigste die haar rijdt vanwege haar gedrag wilt
bijna niemand op haar rijden .
tot mijn verbazing heb ik de vorige jaar heel fijn met haar gereden zelf zonder zadel.
maar de laaste tijd is het echt verkeerd aan het gaan ze is onzettend schrikkerig voor alles en ik begin er aardig nerveus vam te worden .
het is net of je op eeen wandelende tijdbom zit meestal neemt ze een raam en maakt bokkesprongen .
ik rij haar nog steeds maar ik word er erg nerveus van ook met opzadelen staat ze niet stil deed ze al tijd alniet ze gaat van links naar rechts .
met opstappen zet ik haar aan het hek vast dat ik er snel opkan en iemand haar kan losmaake anders gaat ze er vandoor .
en ook als ik haar uit land haal en ik laat haar maatje staan loopt ze tehinnke en dwars tedoen dat ik genoodzaakt ben de andere merrie mee te neme. mocht ze alleen in het land staan zonder haar maatje word ze ook gek en gaat zowat door het hek.

wat moet ik doen ik ben ten einde raad maar ben erg gehecht aan haar en wil wel verder met haar maar hoe doe ik dat !!???