Ik heb zelf een gepensioneerde haflinger staan, die mij meer kost dan een gezonde me zou kosten, maar weg doen geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik heb zelfs een serieus aanbod om haar gratis in de eiffel te stallen afgeslagen, ik vind dat ik het aan haar verplicht ben om zelf zicht op haar te houden en ervoor te zorgen dat ze zo gezond mogelijk oud mag worden.
Wat ik me altijd afvraag is of mensen echt denken dat ze door geld te vragen voor hun oudje een goed tehuis ervoor krijgen. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik goed voor mijn dieren zorg, maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt een 20+ paard te kopen voor een bedrag van 1500 of meer. De kosten en de zorgen die erbij komen kijken wegen voor mij te zwaar om dit voor een oud paard uit te geven. Als gezelschapspaard wordt het dan duur gezelschap, dus mij lijkt de kans des te groter dat deze paarden dan nog maar gereden worden, immers ze moeten hun geld dan ook nog opbrengen voor de nieuwe eigenaar. Ik heb mijn merrie al 15 jaar en dat geef je toch niet zomaar weg, aan een vreemde het is je maatje en je vriendinnetje. Als ze gata is het omdat ze op is, en eerder niet.