Foto gezocht bevestiging gasveer op waco trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auks

Foto gezocht bevestiging gasveer op waco trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 21:01

Wie heeft een waco trailer 1,5 paards.
Met daarop een gasveer gemonteerd?
Op mijn trailer zit geen gasveer en dat wil ik wel graag.
Maar ik zou willen weten hoe deze te bevestigen?
Er heeft er schijnbaar ooit wel eentje op gezeten.

Wie oh wie kan me helpen ... waar kan ik gasveen viden die passen op deze trailer?
Of heeft meer info voor mij waar ik iets mee kan.

Graag ook foto's van dichtbij hoe zo'n gasveer bevestigd wordt.

Hier nog een foto van ijn trailer, zo kun je zien om welke het gaat.

Afbeelding

Afbeelding

ikke

Re: Foto gezocht bevestiging gasveer op waco trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:04

Wat zit daar voor "frummel" op de middelste balk van de laadklep? Op de vloerbalk zie ik ook wat. Lijkt me dat daar wat mee moet, wat ik tenminste bij andere trailers zoal ben tegengekomen. Detailfoto's?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:07

Ik heb ook een Waco, maar dit is duidelijk een ouder model. Ik zou wel een foto kunnen maken van hoe het zit, maar ik denk dat ik net als ikke de bovenste bevestiging al zie op de foto. Voor de onderste steekt er aan mijn trailer wat uit maar dat uitsteeksel zie ik niet op jouw foto.

Ik heb op mijn 2 paards gewoon 1 gasveer op de middenbalk van de klep zitten.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 08:20

@esperanza klopt er zit al een deeltje op denk ik, maar ik ben er gewoon niet bekend mee hoe dat moet zitten. Ik weet niet hoe lastig het voor je is, maar als je een foto zou willen maken toch graag hoor Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:04

Ik ga vanavond naar de kar en zal (als ik het niet vergeet) even een foto maken. Lang leve de mobieltjes waarmee dat kan Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:28

Ik heb dan wel geen Waco, maar een Weijer. Zit overigens ook een gasveer op. Die van mij zit met 't zwarte deel boven en het zilverkleurige deel beneden. Dan kan er geen water in de 'cilinder' lopen als ie buiten staat.

Hou er trouwens rekening mee dat je wel een gasveer aanschaft die het gewicht van je klep kan hebben. Mijn trailer heeft na aanschaf een rubbermat erop gekregen en dat kon de gasveer niet hebben. Die deed dus helemaal niets. Nu heb ik er eentje op die 't gewicht van de klep wel kan hebben, dat werkt veel fijner.

Ik zie dat je uit Sneek komt, misschien staat er bij de manege ook wel een Waco. Dan kun je daar vanaf zien hoe de gasveer erop moet. Maar voor zover mijn kennis van trailers reikt, lijkt het me waarschijnlijk dat de bevestiging van een gasveer niet heel veel verschilt per trailermerk.

Mijn gasveer heb ik via een mechanisatiebedrijf besteld. Bos in Harich handelt ook in trailers, ik denk dat zij ook wel aan een gasveer kunnen komen. Gewoon even een aantal bedrijven bellen misschien?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:06

Tip: plaats de gasveer "op z'n kop" met het metaal gedeelte naar beneden. Zo voorkom je dat er zand en andere rommel in de veer komen te zitten en dat hij na verloop van tijd nog zwaarder gaat.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:36

Ben het al 2 dagen vergeten.... om een foto te maken. *bloos*