Ik heb dan wel geen Waco, maar een Weijer. Zit overigens ook een gasveer op. Die van mij zit met 't zwarte deel boven en het zilverkleurige deel beneden. Dan kan er geen water in de 'cilinder' lopen als ie buiten staat.
Hou er trouwens rekening mee dat je wel een gasveer aanschaft die het gewicht van je klep kan hebben. Mijn trailer heeft na aanschaf een rubbermat erop gekregen en dat kon de gasveer niet hebben. Die deed dus helemaal niets. Nu heb ik er eentje op die 't gewicht van de klep wel kan hebben, dat werkt veel fijner.
Ik zie dat je uit Sneek komt, misschien staat er bij de manege ook wel een Waco. Dan kun je daar vanaf zien hoe de gasveer erop moet. Maar voor zover mijn kennis van trailers reikt, lijkt het me waarschijnlijk dat de bevestiging van een gasveer niet heel veel verschilt per trailermerk.
Mijn gasveer heb ik via een mechanisatiebedrijf besteld. Bos in Harich handelt ook in trailers, ik denk dat zij ook wel aan een gasveer kunnen komen. Gewoon even een aantal bedrijven bellen misschien?