Foto's geschoren Friezen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Foto's geschoren Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:10

Hey, zoals de titel al verklaard ben ik op zoek naar foto's van Friezen die geschoren zijn.
Ten eerste ben ik erg nieuwsgierig hoe dit eruit ziet op een Fries.
Daarnaast heeft mijn Fries erg veel last van mok in de winter. Ik ben dus aan het overwegen om zijn sokken er voor de winter af te scheren, ter voorkoming. Ik zou dus ook graag een foto zien van een Fries waarbij de sokken zijn geschoren.

bitchy92

Re: Foto's geschoren Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:33

Afbeelding

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:35

Afbeelding
Afbeelding

Dit is onze Marc een half uur nadat hij geschoren was.

Ik scheer de sokken nooit zo dat je het ziet, maar pak de bovenste haren op, trek die omhoog, doe er plakband om, scheer de kootholte helemaal uit en haal het plakband eraf. De haren vallen mooi over de koten heen, je ziet er niets van en toch kun je ze goed schoon houden.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 19-08-08 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:36

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 09:51

Oke, bedankt voor de foto's! Ik heb al op het internet gezocht naar nog meer foto's, maar kan echt niets vinden. Als mensen nog foto's hebben van hun geschoren fries: heel graag! En ook heel graag een foto van een Fries zonder zijn sokken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:52

Ik heb vaak genoeg geschoren friezen gezien. Soms kun je niet anders omdat ze zo dik in het haar zitten en erg zweten. De sokken zou ik er persoonlijk dan nooit afscheren Dan haal je zowat alles weg, wat een Fries Fries maakt. Dat is zonde!

Heb helaas geen foto!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:55

Om mok onder controle te houden kun je de kootholtes uitscheren en de rest van de sok eroverheen laten vallen. Ligt er wel aan tot hoe hoog de mok zit, die van mij heeft het bovenaan dr pijpbeen zitten dus scheer ik alleen het bovenste stuk weg.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:59

ik scheer mijn ruin ook,die gaat zo dik zijn haren in,die blijft echt drijf en drijf nat anders:
Afbeelding

Afbeelding

benen kaalscheren doe ik niet Lachen

heb wel een letlander staan die altijd vergeleken wordt met een fries omdat ie daarop lijkt,die wordt wel helemaal kaal geschoren,ook benen kaal dus,maar ja,das geen fries Haha!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:42

Oke, dankjewel voor de foto's. De benen doe ik liever ook niet, maar hij heeft gewoon overal mok, over zijn hele been. Ik kijk het natuurlijk even aan, want zijn sokken eraf is toch wel zonde. Een prachtig paard heb je trouwens, Kimmie! Krijgt hij ook zo'n dikke vacht onder een deken?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:18

Doe het dan wel voor ie de winter in gaat (al doen de meesten dat volgens mij wel). Mijn vorige verzorgpaard is geschoren aan het begin van de zomer en dat zag er echt niet uit. Was een bruin paard geworden met (zwarte) appeltjes Tong uitsteken leek meteen geen Fries meer.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:53

bij mok zou je de methode van horseyfries kunnen hanteren. Vrienden van mij doen dat ook, omdat het in de kootholte kaal is kan je het goed behandelen, maar je hebt voor het oog nog wat behang. Als je het niet weet zie je het niet.