Routeplanner voor de ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angela123

Routeplanner voor de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 12:45

Bestaat en toevallig een routeplanner voor de ruiter, om zo een mooie route uit te stippelen.
Wil namelijk graag de buurt gaan verkennen in rockanje waar mijn paard staat, en wilde graag de ruiterpaden opzoeken.

Cadaz

Re: Routeplanner voor de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:50

ben ook wel benieuwt

kun je via google niet vinden onder "ruiterpaden rockanje?"

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:02

Nee, die bestaat (nog) niet. Ruiterpaden zitten sowieso niet in een centrale database, dus het is overal gewoon bij de lokale VVV eens informeren wat er aan kaartmateriaal beschikbaar is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:44

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 10:05

Heel erg bedankt, daar heb ik wat aan. Ik ga er meteen 1 bestellen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:24

http://www.knhs.nl/digitaleroutes

In de toekomst komen hier alle ruiterroutes van heel Nederland! Friesland, Groningen en Drenthe staan nu online en binnenkort komt daar ook Limburg bij Lachen

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:42

ik heb in hellevoetsluis gewoond, en ik geloof als je bij de vvv in rockanje een kaartje kan halen, maar zowiezo staan ze al wel aangegeven hoor. anders het strand op en vanaf daar weet ik 100% zeker dat het aangegeven staan hoe je verder kan gaan te paard

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:08

Oke bedankt, Maar het op het strand komen is een probeel, ik ben al z'n 10 keer in de buurt geweest maar nog nooit erop, iedere keer weer nam ik de verkeerde slag, waar ik met mijn paard niet op kon.
Ook heb je bij het strand dat mooie grote bos met ruiterpaden. Ik ben er 2 jaar geleden eens geweest, maar heb het nooit meer terug kunnen vinden. Weet wel dat ik toen in de buurt van het Bad Hotel zat.

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:44

ik zal eens een kaartje erbij pakken dan kan ik je wat straatnamen geven die je moet pakken, zelf dacht ik dat je 2e slag moet hebben 1e slag is bij dat cafetje met golfbaantje en 2e is bad hotel en die mag je op, behalve in zomer.

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 12:56

En weet jij dan misschien ook hoe ik in dat bos kan komen bij het strand.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:05

zou echt een idee zijn voor Tom tom ruiterpaden in dat apparaatje zetten Knipoog

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 08:24

Nou idd ja, dat zou echt helemaal geweldig zijn.

cannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:35

Er zijn verschillende ruiterpaden die naar het strand gaan.
In Rockanje is er inderdaad een ruiterpad bij de tweede slag. Daarvoor moet je langs het badhotel rijden en zie je vanzelf aan je rechterkant het ruiterpad beginnen. Dit pad gaat door de duinen naar strand. Op strand mag je in de zomer alleen na 20 uur (geloof ik) of voor 10 uur 's ochtends.

Als je naar het strand van Hellevoet wilt moet je onder het tunneltje door bij de parkeerplaats. Na dit voetgangerstunneltje zie je vanzelf de bordjes ruiterpad. Aan het einde van dit ruiterpad is er een splitsing. Er gaat ook nog een route rechtdoor, waardoor het pad langer wordt. Je moet alleen eerst een heuveltje op, want je ziet niet goed dat het pad verder loopt bij de splitsing

Bij de Tenelleplas (richting oostvoorne) ligt ook nog een ruiterpad naar het strand toe. Dit vind ik zelf altijd een erg leuke route om te doen. Dit pad start voor het bezoekerscentrum de tenelleplas en loopt ook door de duinen naar het strand. Ik ga zelf vaak van dit pad over strand naar het ruiterpad van de tweede slag. Dat is een mooi rondje om te doen. Aan de andere kant van de tenelleplas liggen ook nog een een paar ruiterpaden.

Je kan ook wel leuk rijden in het st. Anna Bos. Altijd toegankelijk.

Het is inderdaad handig om een kaart te kopen, maar niet alle ruiterpaden staan hier op.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:38

Naskapower schreef:
zou echt een idee zijn voor Tom tom ruiterpaden in dat apparaatje zetten Knipoog

Ik heb pas met een ''hoe heet dat ding'' gereden.
Je moest een beginpunt aangeven en gewoon gaan rijden.
Wil je na een paar uur terug geef je dat aan, en hij wijst je zo de weg terug met pijltjes op je scherm.

Very Handy!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:41

@ Mariekie: GPS

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 10:50

Ik sta z'n 2 min rijden van het anna bos, dus ik rij daar bijna altijd in. Hat bos is niet al te groot dus je bent er zo doorheen.
Ik ga maar z'n kaart bestellen en gewoon maar eens een poging doen. Er zijn veel paarden mensen is de buurt van rockanje hellevoetsluis ed, dus ze zullen me onderweg vast kunnen helpen.
Heel erg bedankt voor de tips allemaal, en als er nog routes zijn die ik echt eens moet rijden, gooi het in de groep Lachen

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:51

Swift schreef:
@ Mariekie: GPS

Dat bedoelde ik Blond Blond