S.O.S. paardensnoepjes..! Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

S.O.S. paardensnoepjes..! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 20:35

ik kon een pony die vreselijk verwent was met snoepjes( voor paarden of voor mensen maakte niet uit )
in elk geval een echte snoeper, maar op een gegeven moment zag het baasje in dat het paardje dikker en dikker werd
van al het verwennerij. Clown
En toen......moest het paardje maar afvallen.
toen het ponytje in zag dat ie geen lekkers meer kreeg begon ie te staken,
hij was boos, stamte tegen de box en hapte naar je.
het meisje was roerloos, maar naar een tijdje werd het wel weer beter.
het paard was minder schuw,boos of agressief.
Maar het was toch wel even schrikken,dat je lieveling opeens de paardensnoepies mist en zo
tekeer kan gaan.

nu was mijn vraag:hoe zouden jullie reageren dat je pony of paard zo reageerd?
en nu we toch in de stemming zijn, wat geef jij je paard-pony voor lekkers?? en is het soms wel eens
voor mensen bedoeld zoals tik-tak's of een stukje koek?

groets.. Pling
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 17-08-08 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Bianca_palo

Re: paardensnoepjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:38

ik zou toch wel moeilijk vinden maar gewoon stug volhouden denk ik...
meestal geef ik gewoon paardensnoepjes maar soms ook een stukje koek, maarja dan denk ik, als een mens het kan eten, waarom een paard niet Knipoog

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:39

mijn paardje krijgt alleen snoepjes als ik hem uit de wei haal, verder niks, soms een chipje maar die vind ie niet lekker Tong uitsteken

ik zou hem helemaal niks meer geven als ie zo debiel ging doen.
Kom nou, hij krijgt gewoon zijn eten.

Morrow_Less

Re: S.O.S. paardensnoepjes..! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:52

bij mij krijgen ze er 2 na het rijden omdat ze zo haar best doet (meestal toch Tong uitsteken )
En 1tje als ze me niet probeert te bijten met borstelen en opzadelen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:54

Die van mij krijgen geen tussendoortjes. Worden ze alleen maar vervelend van. En ik zou gewoon volhouden. Die van mij moest ook op dieet en dat is best lastig, maar het is voor de bestwil van je paard

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:55

Mac krijgt eigenlijk nooit snoepjes. Die gaat vreselijk bietsen. M'n oude pony stopte ik vol met vanalles en nog wat, varierend van (gewone) paardensnoepjes, tot Haribo perzikjes en eierkoeken. Maar die at echt alles Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:57

Als ze zo vervelend doen omdat ze niets meer krijgen, waarom geef je dan geen gezond snoepje zoals een stukje appel ofzo.
Ik geef altijd 2 miniklontjes na het rijden.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:57

Ogh, die van mij krijgen snoep als ik daar zin in heb ,zit geen routine in Haha! . Bij mijn moeder is dat anders, als zij het weiland al in komt, krijgt ieder paard dat komt een snoepje, dus dat zijn ze allemaal. Daarna krijgt het paard nog een snoepje als ze erop zit, als ze eraf gaat en als ze paard weer terug brengt naar het weiland. Er kan gesnapt worden dat dat nogal wat probleempjes heeft opgeleverd toen ik mijn moeders paard begon te rijden Clown . Ben allang al blij dat die niet zo reageerde. Ze steekt nog steeds d'r neus in je zakken als je probeert op te stijgen, maar dat is 2 keer wegduwen en dan snapt ze wel dat ze niets krijgt. Verder valt alles wel mee.
Qua andere snacks zijn het meestal enkel paardensnoepjes, een handje biks, soms een sinaasappel of een gewone appel ( sinaasappels vallen niet erg in de smaak trouwen xD ).

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:58

M'n paardje krijgt aboluut geen snoepjes o.i.d. dat voor de mens bedoelt is.Na het rijden krijg ze van mij meestal 1 of 2 paarden-snoepjes en soms geen snoepjes maar een winterpeen die ik in mootjes heb gehakt met een appeltje dat hetzelfde lot is ondergaan Vork

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:41

soms een wortel/ paardensnoepjes/ topfitmuslie (daar heb ik toch genoeg van)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:44

pepermuntjes of een stukje bisqui
stukje boterham of appel of zo

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:46

eigenlijk alleeen na het rijden krijgen ze een snoepje maar ook niet altijd, ik wil niet dat ze gaan schooien

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:47

Ik geef eigenlij maar heel weinig snoepjes. Vergeet ze altijd en zo blijft het leuker als ze der eentje krijgen:P

Wel krijgen ze na het rijden wat voer.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:51

Bianca_palo schreef:
ik zou toch wel moeilijk vinden maar gewoon stug volhouden denk ik...
meestal geef ik gewoon paardensnoepjes maar soms ook een stukje koek, maarja dan denk ik, als een mens het kan eten, waarom een paard niet Knipoog

Jaaaa want jij ook natuurlijk ook gewoon paardenbrok en hooi en stro enzo Gestoord Dat is wel een heel stomme vergelijking.... Het verteringsstelsel van een paard zit toch wel iets anders in elkaar en een paard kan heus NIET alles eten wat jij ook eet.

Dimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:13

Ik geef mijn paardje altijd gewoon paardenkoekjes.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:01

RUI --> OPG

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:03

De mijne is eigenlijk gruwelijk verwend en krijgt best vaak snoepjes, maar gelukkig is onze verstandhouding zo goed dat we geen vervelende situaties krijgen.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:20

Ik geef mijn verzorgpaardjes nooit iets lekkers uit de hand.
Ze krijgen ook zelden paardensnoepjes, alleen als de eigenaar iets heeft gekocht in de ruitershop en daar snoepjes bij krijgt.
Dan geven we ze gewoon in de voerbak bij het andere eten dat ze krijgen (ze vinden het meestal niet eens is lekker Nagelbijten / Gniffelen)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:21

Die van ons krijgen niet structureel snoepjes of lekkers. Daar worden ze vervelend van.

Het enige moment dat mijn paard een snoepje krijgt standaard is als hij netjes stil blijft staan met opstappen (vanaf een blok).
Dat weet hij en dat helpt (anders heb ik echt wel een kwartier met een blok staan leuren, nu staat hij mooi stil). Niet DE manier, maar beetje verwennen mag wel Haha!

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:48

Van mij krijgen ze ook niks lekkers uit de hand.Alleen na het rijden een paardensnoepje en de rest (wortel, appel ) in de voerbak. Ik ben het met een aantal eens, daar worden ze alleen maar vervelend van.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:21

die van mij geeft er eigenlijk niet om
snoepjes lust ie niet, worteltjes of een stukje brood met medicijnen wel, maar je moet het wel ongeveer in zijn mond stoppen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:23

Ik snij altijd een appel in blokjes en gebruik dat als beloning. Vind hij super lekker en het is nog gezond ook.
Heel afentoe krijgt hij een stukje van zo'n lick it bar, die kan je net zoals chocolade repen in stukken breken, maar verder krijgt hij geen tussendoortjes, word hij alleen maar vervelend van Lachen

Bamboe_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:34

eigelijk was t gewoon haar eigeschuld, het paard werd gewent aan de snoepjes. als je die een keer vergeet op ermee stopt kan je paard/pony boos worden das normaal. neem je zelf: stel je krijgt iederedag na t ete je favo ijsje en opeens mag je die meer. jij zou ook niet blij zijn,of wel?

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:02

Tja wel logisch dat de pony zo reageert. Word je altijd volgestopt, mag je niks meer. Consequent zijn, ze wennen er vanzelf wel aan als je er mee stopt. En dan ook niet stiekem toch weer een keertje geven, dan kan je weer overnieuw beginnen.

Appels/wortels krijgt ze bij mij uit de voerbak. Een snoepje na het rijden krijgt ze vanaf de rug. Maar daar zit geen regelmaat in, soms wel soms niet. Heb ook niet standaard snoepjes in mn zak. Ik kan ook rustig voor haar neus een appel eten, ze weet dat wat overblijft in haar voerbak verdwijnt. Uiteraad krijgt ze geen dingen die echt voor mensen bedoeld zin

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:36

Ik geef eigenlijk bijna nooit snoepjes.
Na het rijden krijgt ze een appel of een wortel en dat is t.