[PG] 11 jarige Tinkeruin Sjimmie gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jo_tje

[PG] 11 jarige Tinkeruin Sjimmie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 12:54

Begin 2007 kocht ik mijn tinkerruin Sjors bij de Stoeterij de Ierse Tinker in Oirsbeek. Hij was toen 7 jaar oud. Hij stond daar te koop met zijn vriend Sjimmie, ook een Tinker. Sjimmie was toen 10 jaar oud en ook onder het zadel beleerd. Mijn Sjors was toen net zadelmak. Eerder hebben ze samen ergens in Brabant in het tweespan gelopen.
Met Sjors gaat het heel goed en ik ben gewoon erg benieuwd hoe het met zijn oude vriendje gaat. Ook ben ik benieuwd naar hun voorgeschiedenis. Ik denk dat Sjors geimporteerd is uit Engeland of Ierland, maar weet dat niet zeker. Wie weet meer over Sjimmie en wie kan meer vertellen over hun voorgeschiedenis? Alvast bedankt! Knipoog

Angeliekje

Re: [PG] 11 jarige Tinkeruin Sjimmie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:52

Ik zag dit topic nou pas!

Is dit jouw Sjors?
Afbeelding

Dan kan ik er denk ik wel achterkomen waar Sjimmie is, mits het jouw Sjors is, want hem ken ik wel Knipoog

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:30

ik ken een sjors en sjimmie, die kwamen uit chaam

yvon60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:48

6 november 2008: Hallo, in ben Yvonne en heb mijn Tinker Sjimmie gekocht bij Stoeterij Oirsbeek maart 2007.Toen is mij verteld dat Sjim de helft was van een span en dat het andere paard Sjors heette.Die was net verkocht toen ik Sjim tegen het lijf liep. Sjim heet inmiddels Sjimmie Blue Eye en staat op Manege t Hetjen in Stein.
Hij is nu bijna 1 1/2 jaar onder het zadel en loopt al heel netjes.Alleen galop blijft moeilijk.Dat heeft hij nooit gedaan voor het span natuurlijk.Ik weet helaas niets over hun voorgeschiedenis( Sjors en Sjim), daar konden ze op de Stoeterij ook niets over vertellen.
Sjimmie is een super paard, maar kan op zijn tijd ook een behoorlijke bokkepruik opzetten.Dan heeft ie gewoon geen zin.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:54

Ik heb Sjimmie inderdaad al eens zien staan bij 't Hetje Ja In de nieuwe stallen toch he?

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 08:38

MysticTinker schreef:
Ik heb Sjimmie inderdaad al eens zien staan bij 't Hetje Ja In de nieuwe stallen toch he?

Klopt! Ja
Leuke tink is Sjimmie Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:21

Moderatoropmerking:
Vanaf hier graag alleen nog reageren indien je info hebt voor de TS. Verdere gesprekken graag via de pb voeren. Het zou ook prettig zijn als de TS hier iets van zich zou laten horen Knipoog

jo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 08:23

Hey Yvonne, wat leuk om je bericht te lezen! Jouw Sjim en mijn Sjors waren een span. Ook grappig om te lezen dat hij met galop nog wat moeite heeft. Mijn Sjors net zo! Het gaat al beter, maar heeft lang geduurd voor hij dit in de bak ook een beetje kan....En alleen in het bos vond hij in het begin erg spannend....ik denk dat hij erg gewend was om Sjimmie naast zich te hebben. Maar ook Sjors is een echte kanjer! Wat fijn om te horen dat Sjors`vriend zo goed terecht is gekomen! Ik stuur nog een pb. Bedankt voor het reageren!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:30

TS, mag ik hieruit opmaken dat je zoektocht met succes is afgesloten?

jo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 07:26

KLOPT! Hartstikke leuk om te weten waar Sjimmie nu is. Ik ga nog wel proberen uit te zoeken wat de verdere geschiedenis van de paarden is. Als ik daar meer over weet, dan zal ik een bericht aan de baas van Sjimmie hierover sturen, voor haar misschien ook leuk om te weten. Groetjes!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:20

Prima! Dan kan dit topic in ieder geval op slot wegens succesvol afgesloten zoektocht Knipoog