Voer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

Voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 17:00

Heey
Ik ga op ponykamp
Thuis krijgt Orville in de zomer, als hij in de grote wei staat geen extra brok, want er staat lang gras in de weide. Paar dagen geleden ben ik hem 1,5 schep ongeveer per dag gaan voeren, en binnekort gaan we (maandag al!) op ponykamp. Daar hebben ze vanalles, Gerst, haver, enzo maar wat moet ik mijn pony dan geven? Hij heeft dat bij mij nog nooit op. En we rijden daar 4 uur per dag ongeveer wat moet ik hem dan allemaal geven hij krijgt daar geen weidegang alleen stalling.
Ik zat zelf te denken aan 1 schep brok s'ochtends en s'avonds of ietsje meer, en dan veel hooi maar is het erg als hij Gerst en Haver enzo door elkaar heen krijgt?

xx.' (L)

ohja hij krijgt nu sportbrok.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-08-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop.

ellepel

Re: Voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:02

heb je de mogelijkheid om je eigen voer mee te nemen??
dat is denk ik het beste want dat is voer wat je dier kent en het dus ook goed op doet...
dan is de gerst en haver niet eens nodig

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 18:30

ellepel schreef:
heb je de mogelijkheid om je eigen voer mee te nemen??
dat is denk ik het beste want dat is voer wat je dier kent en het dus ook goed op doet...
dan is de gerst en haver niet eens nodig

Ze hebben daar al voer dus neem ik dat.. Haha!
Maar hij mag er gerust wat dikker van worden, omdat we ook al zo lang per dag rijden mag ie gerust dikker worden. kannie wel gebruiken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:33

Ik zou als ik jou was iig een beetje eigen voer meenemen zodat je hem kan laten wennen. Sommige dieren kunnen niet goed tegen acute verandering van voer, en zeker gezien het feit dat die van jou best veel krijgt...
Maar ik zou het aankijken. Gewoon normale porties (bij voorkeur dus eigen voer) en als hij energie tekort komt of invalt oid dan kan je altijd bijvoeren.

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:22

Idd, je eigen voer meenemen lijkt me ook het beste.
Misschien lust hij het voer daar wel niet of reageert hij er slecht op, dat is bij mijn weten erger dan zelf wat voer meenemen.
Je kan altijd nog bijgeven moest het nodig zijn, omdat hij dan toch wel redelijk veel werkt op een dag. Lachen