Leren rijlaarzen inlopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveMyHorse

Leren rijlaarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 16:50

Ik heb vandaag voor het eerst leren rijlaarzen gekocht en ik ben er echt super blij mee! Alleen merk ik wel dat het inlopen ervan echt een ramp bij mij is Tong uitsteken Hebben jullie misschien tips en trucs om je laarzen snel en pijnloos in te lopen?

Brand los Vork

Steef

Re: Leren rijlaarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:53

Oehh ik lees mee. Mijn voeten doen altijd zo'n pijn na de eerste paar keren rijden Bloos!

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:18

Ik heb daar dus echt geen last van. Maar ik rijd alleen met mijn laarzen, doe ze na het rijden uit en schoenen aan. Lachen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:18

Veel traplopen Haha!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:20

door nat hoog gras lopen en er dan mee gaan fietsen Knipoog. Doordat ze nat worden vormen ze sneller naar je voeten!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:22

idd, nat maken bijvoorbeeld, en fietsen
boodschappen doen, hond uitlaten, paard poetsen, met je paard wandelen. gewoon veel ermee lopen, en even doorzetten

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:23

Ikzelf heb heel soepele laarzen maar mijn moeder moest vroeger de laarzen aandoen, daar water in en dan lopen (aanhebben) tot ze helemaal droog waren (idd, met laarzen aan slapen), dan zaten ze in 1x helemaal goed, maarja, weet niet of je daar zin in hebt. Tong uitsteken

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:25

Ook is het fijn om hakjes erin te doen, deze kan je kopen bij iedere schoenmaker. Dan snijdt de bovenkant van je laars niet in je knieholte Lachen

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:27

ja nieuwe laarzen doen pijn.. idd veel trap lopen en door bijten he.. ik heb echt meerdere malen me knieholte's kapot gereden.. maar nu lopen en rijden ze echt heerlijk..

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:05

ik heb juist altijd gehoord niet inlopen maar alleen met paardrijden aantrekken en pijnlijden. Zo vormen ze het mooiste omdat ze alleen in de rijhouding gebruikt worden (hakken laag).

Ik had zelf hakjes en daar was ik erg blij mee en heeft me een hoop pijn bespaard. Nu zijn mijn laarzen nog niet eens helemaal ingelopen en ik pas ze niet meer, mijn paard is overleden 2,5 jaar terug en ik ben wat gegroeid zeg maar Haha!

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:08

Ik ga er ook altijd direct mee rijden en hou ze dan gewoon voor en na het rijden wat langer aan... Zorg wel dat je er direct vanaf het begin laarzenspanners in doet... Als ze inzakken zou dat erg zonde zijn van je leren laarzen! Knipoog

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:14

Thirza schreef:
ik heb juist altijd gehoord niet inlopen maar alleen met paardrijden aantrekken en pijnlijden.

Precies. Het zijn tenslotte rijlaarzen Knipoog Ik ben met de mijne ook gelijk gaan rijden en dat deed op het begin even pijn, maar als ze eenmaal de vorm een beetje aannemen zitten ze perfect. Bovendien blijven je laarzen ook langer mooi als je ze enkel met rijden draagt.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 08:32

RuizWish schreef:
Ik ga er ook altijd direct mee rijden en hou ze dan gewoon voor en na het rijden wat langer aan... Zorg wel dat je er direct vanaf het begin laarzenspanners in doet... Als ze inzakken zou dat erg zonde zijn van je leren laarzen! Knipoog

Ik heb geen laarzenspanners gekocht (waren een beetje duur Tong uitsteken ) Maar de verkoper in de winkel zei tegen mij dat ik ook in plaats van laarzenspanners mijn laarzen kan ophangen aan die 'lussen' in je laars, en dan een fles cola ofzo in je laars te zetten. Ik weet niet of het helpt maar ik hoop het natuurlijk wel.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:37

ik heb mijn laarzen de eerste paar weken thuis aangehad; dus lopen en zitten e.d.
toen ene paar keer mee autogereden en toen mee gaan rijden
omdat mijn laarzen best wel prijzig waren en speciaal voor de wedstrijd heb ik ze op dit moment nog niet veel aangehad terwijl ik ze al ruim 8 maanden heb dus de mijne zijn nog niet optimaal ingelopen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:48

Wat voor leren laarzen heb je?Toevallig laarzen die lekker hoog zijn en een mooie dressuurboog hebben?In dat geval moet je het traplopen achterwege laten..want daar wordt heel je dressuurboog lelijk van!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 08:55

Ja, ik heb leren Petrie Elite laarzen met inderdaad een hoge dressuurboog Knipoog.

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:00

ILoveMyHorse schreef:
RuizWish schreef:

Ik heb geen laarzenspanners gekocht (waren een beetje duur Tong uitsteken ) Maar de verkoper in de winkel zei tegen mij dat ik ook in plaats van laarzenspanners mijn laarzen kan ophangen aan die 'lussen' in je laars, en dan een fles cola ofzo in je laars te zetten. Ik weet niet of het helpt maar ik hoop het natuurlijk wel.

Wanneer je houten of metalen laarzenspanners koopt bij de ruitersportzaak zul je hier inderdaad veel geld voor moeten betalen.... Als je naar een gewone schoenmaker gaat hebben ze vaak ook laarzenspanners van plastic liggen en die werken ook super... Betaalde voor die van mij een paar jaar geleden €12,50.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 19:57

Bedankt voor de handige tips, ik ga snel kijken in de winkel of ik nog laarzenspanners kan kopen Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:46

meteen mee rijden! even wennen in het begin maar het is echt het beste. leren laarzen zijn niet gemaakt om mee te lopen en ze zullen ook nooit echt lkkr gaan lopen en daarnaast worden ze lopen niet mooier.

om pijn te verkomen leg acherin onder het binnenzooltje een hakje (verhoging bij onder je hak) dit verkomt dat je last krijgt van je knieholtes en dat je met je hak omhoog komt tijdens het lopen en zo blaren loopt.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 20:48

En waar kopen jullie die hakjes? En hoe duur is dat? En laten jullie die hakjes er voor altijd in zitten of alleen bij het inlopen? (Wat een vragen Clown)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:48

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:50

hakjes zijn te koop bij de schoenmaker e.d je kunt ze daarna eruit halen als je wilt mar je kunt ze ook laten zitten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:34