[VR] Leren laarzen, leren chaps of toch rubbere laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieke4quike

[VR] Leren laarzen, leren chaps of toch rubbere laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 14:07

Hallo,
Op het moment heb ik rubbere rijlaarzen. Die heb ik nu ong. een jaar, maar sinds een week zit de voering in een laars los. Dit zorgt er dus vaak voor dat ik mijn voet niet meer handig uit de laars krijg, en hierdoor zit ook de zool schuin in mijn laars. Ook hang ik regelmatig met mijn hakken in de lucht (halverwege de laars, als je snapt wat ik bedoel Tong uitsteken). Misschien word het dus (alweer) tijd voor nieuwe laarzen.

Nu ben ik benieuwd wat de voor- en nadelen zijn van chaps (wel leren Tong uitsteken), Leren rijlaarzen en (als ze er zijn Tong uitsteken) rubbere laarzen. Houd er wel rekening mee: ik weet niet of mijn voeten al uitgegroeid zijn (ik denk het namelijk niet, ik ben 14). Ik ga zeer waarschijnlijk volgend jaar wedstrijden rijden.
Ook heb ik een niet al te groot budget.....

Kyrseltje

Re: [VR] Leren laarzen, leren chaps of toch rubbere laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:09

Leren laarzen vind ik zelf het fijnst, en het mooist, maar ook gelijk het duurst. Aangezien je voeten misschien nog niet zijn uit gegroeit, zou ik voor schoentjes met chaps gaan. Lekker makkelijk te dragen, je hoeft ze ook niet zo in te lopen, en ze zijn ook mooi!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:10

Ik denk dat kunstleren laarzen wel iets zijn. Vriendinnen van mij hebben ze ook en zijn er hartstikke tevreden mee, ze hebben het uiterlijk van een leren laars, maar zijn nepleer en dus een stuk goedkoper.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 14:51

Niemand meer?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:54

ik heb dederen jodhpurs en chaps (geen leder).
voordeel hiervan is dat ik gewoon de chaps weglaat als ik eens met een jeansbroek op m'n knol kruip.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:10

hoi hoi
het ligt er aan wat voor maten je hebt als je normale ,maten hebt kun je best voor tweede handse leren laarzen gaan en dan die later vervallen door nieuwe als je niet meer groeid

maar ook chaps zijn vind ik fijn om mee te rijden maar met wedstrijden vind ik zelf mn laarzen fijner

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 15:12

ik heb denk ik redelijk gangbare maten, maar ik heb heeele smalle voeten.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:17

Het hangt er een beetje vanaf. Ik heb nu leren chaps, omdat ik bij mijn leren laarzen altijd binnen een jaar de schoen kapot had, terwijl te schacht nog praktisch in perfecte staat was, vond het zonde om telkens een heel nieuw paar leren laarzen te halen, terwijl ik ook met chaps wedstrijd mag rijden. Als ik de schoen nu kapot krijg, kost het me minder om een paar nieuwe jodhpurs te kopen dan als ik een hele nieuwe laars aan moeten schaffen. Dat is voor mij de grootste reden om met chaps te rijden, het verschil voel ik niet echt qua rijden met laarzen of chaps.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:20

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:24

Ik heb chaps, leren laarzen en rubberlaarzen.

De rubber laarzen vind ik 3x niks en heb ik gekregen toen ik nog een manegeruiter was... Staan nu op zolder.

Ik zweer bij mijn leren laarzen, maar ze zijn wat lastiger aan en uit te doen. Ik gun me er niet altijd de tijd voor. Voor wedstrijden zijn ze ideaal!

Ik rijd ook wel graag met chaps (heb Kieffer kunststof) in combinatie met jodphurs. Meestal gebruik ik die eigenlijk. Ik heb de jodpurs vaak aan als ik naar stal ga, dus eigenlijk voor het gemakt. Soms rijd ik ook alleen met jodphurs.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:59

Als je nog niet uitgegroeid bent zou ik als ik jou was geen leren laarzen nemen.
Zoals je zelf zegt heb je geen groot budget, als je steeds nieuwe moet kopen wordt dat een duur grapje.
Ik vind leren laarzen het mooist en het fijnst, maar ik zou er mee wachten tot je uitgegroeid bent!
(Heb ik even het "geluk" dat ik een groeistoornis heb Bloos )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:04

ik denk dat je beter chaps met schoenen kan nemen, dan kan je bij wijze van nog een keer jodphurs een maatje groter kopen.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 20:46

Ja, ik zit nu voornamelijk te twijfelen tussen jophurs met (in ieder geval) harde chaps en neplere laarzen. Heeft iemand ervaringen met neplere laarzen?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:43

heb ik ook gehad, maar ik was allergisch voor de voering Schijnheilig . Dus dat was niet aan mij besteed... Ze zijn vaak niet luchtdoorlatend, dus dat is soms ook minder prettig.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:34

Ik had ook niet veel geld om uit te geven en daarom had ik de Petrie Perfect gekocht. Ik was 17 en ik heb ze een jaartje kunnen dragen. Ineens klemde het m'n hele kuit af en kreeg ik ze niet meer uit. Ik zou er altijd nog ritsen in laten zetten, maar dat is er niet van gekomen. Uiteindelijk Ariats gekocht (heb geen chaps), en ben er tevreden mee. Uiteindelijk rij ik toch het liefst met mijn leren laarzen. Ik denk dus dat ik nog wel ritsen erin laat zetten, of dat ik nieuwe koop voor meer geld, waar al ritsen in zitten.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:02

MLoeser schreef:
heb ik ook gehad, maar ik was allergisch voor de voering Schijnheilig . Dus dat was niet aan mij besteed... Ze zijn vaak niet luchtdoorlatend, dus dat is soms ook minder prettig.

Zit er voering in dan? Is dat een beetje hetzelfde als bij rubbere laarzen? Want bij de winkel waar ik mijn rubbere heb gekocht vertelde ze me dat de voering los laat vanwege zweetvoeten (uhm, en die heb ik niet hoor, zeker niet met rijden. DUS WEL! Clown )

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:07

hoi,
ik ben vandaag naar de winkel geweest. Daar heb ik de laarzen van Saxon en BR gepast, maar ze hadde bijde niet in de goede maat. Saxon in 39 small en 40 normal (ik moet 40 small hebben, maar bij 39 was ie al te breed) en BR precies hetzelfde (zaten wel beter maar zijn ook veel duurder). Had ook een paar jophurs aangepast, maar die zagen er niet uit (zaten wel heel lekker) en toen moest ik naar een verjaardag. Morgen ga ik terug. Ik ben benieuwd waarmee ik nu uiteindelijk thuis zal komen.

Dimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:09

Ik zou zelf gewoon voor de rubberen rijlaarzen gaan.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 19:53

Ik denk dat ik nog even wacht tot de laarzen er ook in kuitmaat small zijn (die er waarschijnlijk gaan komen).

Bamboe_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:09

chaps en choppers!!! makkelijk, simpel en comfortabel Knipoog

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:48

ik zou voor als je nog in de groei bent gewoon rubberen laarzen kopen en een dan toch iets duurder model, bij mij zitten ze gewoon goed:)

Ponyxluv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:00

Persoonlijk vind ik leren rijlaarzen ookk het fijnste! Want rubberen die deuken zo in en dat drukt zo tegen je voet aan en dat voelt niet zo prettig.
En ik had een keer gehoord dat je met chaps je enkel sneller kan breken, maar ik weet niet of dat klopt!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 10:05

biesbas schreef:
ik zou voor als je nog in de groei bent gewoon rubberen laarzen kopen en een dan toch iets duurder model, bij mij zitten ze gewoon goed:)

Ik heb nu al een duurder model van de rubbere rijlaarzen, maar ze zijn gewoon véél te breed en ik hang altijd met mijn hak 5 cm boven de zool, das dus niet zo prettig.

Enkel breken makkelijker met chaps? lijkt me vreemd, maargoed, wie weet....

Smeess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:23

Hallo , ik heb eens een vraag ..
Lopen leren laarzen zwaar?want een vriendin van me had leren laarden en dat waren zulke zware dinges ! is dat bij alle leren laarzen zo of niet ?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:45

Er zijn ook mooi harrys horse rijlaarzen ze zitten heerlijk en zijn niet heel duur!:) volgens mij is het wel nepleer maar ze lijken in idd geval echt.