Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MysticTinker schreef:Bij rdw.nl en zomoto.nl kun je een kenteken invoeren, en dan krijg je een boel info over hoeveel de auto weegt, wat ie kan trekken, en volgens mij ook hoeveel ie verbruikt enzo.
amondi schreef:hoe oud???? De mijne was van 1996, heerlijke techniek alleen wat een rampenbak!
benzinepomp, krukassensor, startmotor, lek zonnedak, afgebroken uitlaat, inhouden, en zuipen!! hij reed 1 op 8( zonder trailer!) op de snelweg.
Ik was heel blij dat ik hem kon verkopen. Ver onder de prijs, maar dan maar het verlies op de koop toenemen. Want de koppeling kwam er ook weer aan.....
En de belasting was ook hoog vanwege zijn gewicht, maar ik blijf er bij, het zijn gave jeeps die ook een echte lage gearing hebben en 2 wheel drive keuze.
Rij bij een proefrit ook in 4 wheel en lage gearing achteruit, die is vaak stuk!
MandyR schreef:Als je perse een 4x4 wil hebben moet je eens gaan kijken naar een Toyota RAV4. Dit zijn 1 van de goedkoopste 4x4's in verbruik. Ik heb er vorig jaar 1 gekocht en verbruik was bij mij ook een belangrijk punt. Ik rij zonder trailer gemiddeld 1 op 12 op de rijksweg en anders 1 op 14. Toyota is niet super goedkoop in de aanschaf maar over het algemeen wel een degelijk merk. Ik betaal liever iets meer voor mijn auto dan dat hij iedere maand in de garage staat. Daar wordt je ook niet vrolijker van.

MandyR schreef:@ ikke Voor zo'n grote auto is het toch niet veel hoor. Als je echt zuinig wilt rijden moet je een suzuki swift kopen die rijden 1 op 25 ofzo. Maar dan moet je ook blij zijn dat je een shetlander kan verplaatsen, zonder trailer.
@tamaramt Het ligt eraan wat voor een rav4 je hebt gezien. De nieuwste modellen vind ik ook niet mooi. Ik heb een 2,0 d4d uit 2005. Maar smaken verschillen gelukkig.

Citaat:Daarbij kan elke handige sleutelaar een Land Rover op de weg houden; moet ik met een Kia nog zien gebeuren.
tamaramt schreef:ik ben echt op zoek naar een soort jeep in een goedkopere prijsklasse (tot 3000 euro) ongeveer aangezien ik de auto aan wil schaffen voor de trailer te trekken
iemans tips wat voor auto ik naar op zoek moet gaan??
_Cynthia_ schreef:Een goede kennis van mij heeft een Kia Sportage nu 2 jaar oud en bevalt prima nog geen problemen mee gehad en trailer (1.5) houd hij ook prima. Meerdere keren mee gereden met trailer en paard en ging prima.