2 vreemde paarden op 1 trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

2 vreemde paarden op 1 trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 07:49

Als het goed is ga ik binnenkort met mijn oom en tante en hun paard en mijn eigen paard naar een bos om te rijden.
Hier gaan we dan met de trailer naar toe.

Kun je 2 paarden die elkaar niet kennen samen vervoeren? Zo niet, dan ga ik met mijn eigen trailer.

jowien

Re: 2 vreemde paarden op 1 trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:53

Ja hoor. Zeker als ze allebei normaal te laden zijn en wel vaker in een trailer hebben gestaan. Als je zorgt dat ze allebei een hooinet hebben en zo kort staan dat ze elkaar niet kunnen bijten gaat het prima.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:53

en een degelijk tussenschot waardoor ze elkaar niet kunnen raken als er een beentje uitschiet, dan moet het lukken.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:55

Jaa hoor, nog nooit problemen mee gehad. Gewoon zorgen dat ze elkaar niet kunnen bijten.
Je kan ze misschien eerst even samen los gooien zodat ze elkaar een beetje kennen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:58

Ja hoor.. Heb er ook nog geen problemen mee gehad..

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:58

Moet kunnen, zou alleen zorgen dat ze redelijk kort staan, zodat ze niet met elkaar kunnen klieren, veel plezier alvast!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:56

Ja hoor, ik zet ze alleen wel wat korter klaar zodat ze niet kunnen neuzen.

Had laatst zelfs een vreemde dekhengst naast mijn hengstige merrie. Wel kwestie van eerst hengst er in, en dan pas merrie, anders heb je ze samen aan 1 kant van het schot Knipoog.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:26

Ik dacht juist reacties te krijgen dat het beslist niet kan. Bloos

Mijn paard weigerd zonder longeerlijn wel eens de trailer op te gaan en heeft nog nooit samen met een ander paard op de trailer gestaan.. Maakt dat ook niet uit?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:34

Nee hoor, vaak loopt een paard er makkelijker in als er al eentje in staat Lachen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:41

Als je geen 2 hengsten naast elkaar zet zie ik het probleem niet.
Idd met voldoende te eten en een degelijk schot ertussen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:43

corine1981 schreef:
Als je geen 2 hengsten naast elkaar zet zie ik het probleem niet.
Idd met voldoende te eten en een degelijk schot ertussen.

ik help op een stal en daar komen ook paarden binnen ook 2 hengsten die elkaar niet kennen gaat gewoon goed. zelfs een merrie en een hengst gaat goed

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:44

Diana_14 schreef:
Als het goed is ga ik binnenkort met mijn oom en tante en hun paard en mijn eigen paard naar een bos om te rijden.

Kun je 2 paarden die elkaar niet kennen samen vervoeren? Zo niet, dan ga ik met mijn eigen trailer.

Waarom zou het niet kunnen????? Weet je ik snap je vraag niet zo wat is de reden dat je deze vraag hebt?.

Er staat een schot tussen en ze staan vast en mogen niet neuzen. Dus snap echt dit vragen niet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:47

Normaal gesproken is het geen probleem.
Het kan zijn dat jou paard helemaal geen andere paarden om zich heen verdraagd,dan is het een ander verhaal.
Ik zou het gewoon proberen,als je ze kort genoeg zet zodat ze niet aan elkaar kunnen ruiken met de neus tegen elkaar aan kan er niet veel gebeuren.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:50

Prisca schreef:
Diana_14 schreef:

Waarom zou het niet kunnen????? Weet je ik snap je vraag niet zo wat is de reden dat je deze vraag hebt?.

Er staat een schot tussen en ze staan vast en mogen niet neuzen. Dus snap echt dit vragen niet.

Zo moeilijk is de vraag niet hoor Lachen. De TS heeft nog nooit eerder haar paard vervoerd met een vreemd paard erbij en wil zeker weten dat dit mogelijk is, om ongelukken te voorkomen. Ik vind het super dat ze het eerst vraagt, beter eerst vragen dan het verkeerd doen en daarna met een gewond paard te zitten.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:13

WildChild schreef:
Zo moeilijk is de vraag niet hoor Lachen. De TS heeft nog nooit eerder haar paard vervoerd met een vreemd paard erbij en wil zeker weten dat dit mogelijk is, om ongelukken te voorkomen. Ik vind het super dat ze het eerst vraagt, beter eerst vragen dan het verkeerd doen en daarna met een gewond paard te zitten.

Nou vind ik dus wel. Als je een beetje simpel nadenkt en op wedstrijden kijkt gaat ook diverse paarden bij elkaar op de vrachtwagen of trailer. Denk je dat ze die eerst bij elkaar gaan zetten om elkaar te leren kennen?. Plus ze heeft zelf een trailer en verwacht dus hoe ermee om te gaan enz...

Ongelukken voorkomen? Hoe dan??. Als je je paard goed vastzet gebeuren er niet zo snel ongelukken. Als je niet weet hoe het moet moet je niet met een trailer rijden of een paard hebben.

Ik vind dit echt vragen van mensen die niet zo goed weten waar ze mee bezig zijn en al moeilijkheden bedenken voordat ze het gaan doen. Paard wordt niet meer als paard behandeld maar als een stukje antiek.....stel voor dat er wat gebeurt.....

Je hebt vast mensen op stal die het weten en anders je oom wel lijkt mij.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:20

wij hebben onze shet en fries bij elkaar op de trailer gezet en ze hadden nog nooit eerder contact gehad maar het meost wel omdat de fries niet alleen op de trailer kon wand dan schopt ze de zijkanten er uit. en toen ging de shet omdat die zo klein is een beetje om het tussenschot heen lopen zodat de fries hem kon zien dit was wel handig zo doen we het de volgende keren ook:)
dus het kan wel jaah,, maar ik zou er wel een tussewn schotje tussen zetten ja zodat ze elkaar niet kunnen raken!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 13:21

Prisca: Ik wil helemaal geen moeilijkheden bedenken. Ik wou gewoon vragen wat anderen hun ervaring is, om moeilijkheden te voorkomen.

Als je mijn vraag dom vind reageer je toch niet? Verward

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:23

Prisca schreef:
WildChild schreef:

Nou vind ik dus wel. Als je een beetje simpel nadenkt en op wedstrijden kijkt gaat ook diverse paarden bij elkaar op de vrachtwagen of trailer. Denk je dat ze die eerst bij elkaar gaan zetten om elkaar te leren kennen?. Plus ze heeft zelf een trailer en verwacht dus hoe ermee om te gaan enz...

Ongelukken voorkomen? Hoe dan??. Als je je paard goed vastzet gebeuren er niet zo snel ongelukken. Als je niet weet hoe het moet moet je niet met een trailer rijden of een paard hebben.

Ik vind dit echt vragen van mensen die niet zo goed weten waar ze mee bezig zijn en al moeilijkheden bedenken voordat ze het gaan doen. Paard wordt niet meer als paard behandeld maar als een stukje antiek.....stel voor dat er wat gebeurt.....

Je hebt vast mensen op stal die het weten en anders je oom wel lijkt mij.

Wat is jou probleem? Ze vraagt gewoon iets, omdat ze het niet zeker weet. Als jij dit nutteloos vind, dan zucht je, lach je der uit whatever en reageer je niet en klik je het weer weg, probleem opgelost Pling

Denk dat dit ook prima kan hoor, heb er nog nooit problemen over gehoord Lachen

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:30

Als je het nutteloos vind, dat reageer je toch niet, wat voor de een heel belangrijk is, kan voor de ander geen waarde hebben. En weet je wat nou het mooie is van internet, je kan zo weer wegklikken.

En er bestaan geen domme vragen, toch.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:36

We gaan morgen rijden, mijn oom en tante zijn nu onderweg met het paard om ze even samen los te laten lopen. Zodat ze elkaar een beetje kennen. Lachen

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:48

De paarden hebben inmiddels kennis gemaakt.. Lachen en even samen op de trailer gestaan. Geen probleem.

Maar ga morgen toch met mijn eigen trailer, dus hier kan een slotje op!