Over het algemeen heb ik altijd wel last van concentratieverlies, dus ook bij het losrijden.
Thuis rijd ik altijd in mijn uppie in de bak, op concours rijd ik dan ineens in een soort dezelfde bak, maar die mag ik dan delen met 10/15/20 andere combinaties.
Thuis bereid ik me er altijd op voor hoe ik ga inrijden wat ik allemaal ga doen en dan kom ik in een -zoals ik het zelf noem
- wedstrijdtrance. Paard loopt dan lekker en ik weer precies wat ik moet doen.Dan kom ik op concours, de gezonde spanningen komen bovenwater. Als ik ga losrijden probeer ik het altijd te doen zoals thuis.
Afgelopen zaterdag mijn M2 debuut gehad, het begon al met de über slechte bodem...
Vervolgens moest ik tussen zo'n 15 combinaties losrijden, niemand gaf elkaar voorrang, reed gewoon kris kras door elkaar heen. De toeschouwers besloten de kortste route te nemen dóór het losrijterrein heen. Met als gevolg dat ik niet alleen met mezelf/paard bezig was, maar ook om de andere niet overhoop te rijden, en de toeschouwers niet van hun sokken te rijden.
Nadat ik een paar keer bovenop iemand was geknald, ik vól in de rem moest gaan om iemand met kinderwagen + aanhangsel niet overhoop te rijden begonnen de irritaties bovenwater te komen.
Ik kon me eigen niet meer concentreren, kon niet hetzelfde rijden als thuis, paard begon te etteren, dáár begon ik me eigen weer aan te irriteren, en dat was genoeg voor een complete ramp

In de proef gaat het vrij goed met mijn concentratie, totdat er iets mis gaat, dan denk ik 'chips'.... Als het paard dan nog is een paar keer in verzet gaat is het al helemaal een feest, en ben ik de rest van de proef pissig...
Mijn vraag is hoe jullie met concentratieverlies omgaan. Mij was aangeraden om een rustig plekje voor mezelf te zoeken en daar los te rijden, maar dat is niet overal mogelijk....
Daarom zoek ik nu ook een beetje de kleinere wedstrijden uit met niet te veel deelnemers en dat ik niet gelijk met 20 man in de bak zit.
Iemand nog goede tips om de aandacht alleen bij mijn paard te houden?
dan verlies ik mijn concentratie en vergeet ik mijn proef..