bij het uit de wei halen was ze behoorlijk schrikkerig. het waaide hard, en er was een vriendin van me mee, die ze nog nooit gezien had. toch was ze braaf en kreeg ik haar zo mee de wei uit...
ze was de hele tijd heel braaf. we hebben best een end gelopen, even gegraasd ergens, en ik en die vriendin even wat gegeten en gedronken(hadden we bij ons), en toen weer terug.
terug bij stal, deken weer op, en toen bracht ik haar terug naar de wei. so far, so good...
draad open, indi naar binnen, ik naar binnen, indi keren, en dan komt het: halster af doen...
ik kan haar gewoon bij haar hoofd aanraken enzo, maar ze was te ongeduldig... steeds wilde ze al weglopen, maar ik had haar nog vast. ik haar steeds weer terug laten komen... (btw, ik had lead-rope, dus best wel een endje touw)maar... dan wil ze niet meer terug komen en gaat ze hangen... ik me kleiner maken, klein beetje druk geven, steeds iets meer druk geven, en dan ook hangen aan de andere kant. immers...wie t langste volhoud... uiteindelijk zet ze dan 1 stapje richting mij... ik heel uitbundig beloond met mijn stem. dan nog een keer... beetje druk, steeds meer druk, ook gaan hangen, en dan weer een stapje, weer belonen, en dan zowaar komt ze bij fase 3 van druk...
maarrrr... zodra ik het halster achter haar oren vastpak loopt ze alweer naar achteren...
uiteindelijk ben ik toen zij half naar mij was gekomen naar haar toe gegaan, want ze kwam niet meer en t duurde veel te lang... ik merkte dat mijn geduld aardig op begon te raken, dus heb haar maar los gelaten in de wei...
nu de vragen:
1. als ze met dat soort van jojo-game niet wil komen bij de laatste fase... moet ik me dan wegdraaien met mijn hoofd en haar geen aandacht schenken of juist wel? aan de ene kant vraag ik van haar de aandacht, dus moet ik ook aandacht aan haar geven... aan de andere kant wordt ze dan nieuwsgierig meestal, en jaloers op t gene wat wel aandacht krijgt zegmaar...
2. wat kan ik doen zodat ze WEL gewoon rustig blijft staan op zo`n moment? even voor de duidelijkheid: meestal gaat het gewoon goed, maar er komen situsties als deze voor... ze was veel te fris en zat gewoon te klieren volgens mij, want ze kent het dondersgoed...
3. was dit nou gewoon uitproberen of ik nog wel een goede leider ben denken jullie?
4. (niet te hard beantwoorden
) denken jullie dat ik het goed heb aangepakt? of juist helemaal verkeerd? wat zouden jullie hebben gedaan?ben benieuwd... ik haat deze situaties. zeker als ik al voel dat ik mijn geduld ga verliezen. gelukkig ben ik rustig gebleven en niet boos op haar...

. Ben ik ook aan het doen nu met mijn paard en die snapt het nu ook al