Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

aerdenhout1 schreef:En is het een haf of fjord??
Als ik het verhaal van TS zo lees is dat paard (nog?) niet zo goed opgevoed.
gerano schreef:touw gewoon over de neus heen doen, dan leren ze het ook snel af
Juliette86 schreef:gerano schreef:touw gewoon over de neus heen doen, dan leren ze het ook snel af
Daar leren ze helemaal niets van als je geen hele goede trainer bent. Dat werkt alleen als je ook op de juiste momenten los kan laten als het paard wel braaf is. Helaas doen/weten veel mensen dit niet en wordt je paard alleen maar stugger en sterker, omdat mensen blijven trekken.
Citaat:Ik ben het hier ook totaal niet mee eens!!! ik vind het zelfs heel ondiervriendelijk. En precies om de reden die er wordt aangegeven!!!
Zelfs een goede trainer zal dit leuke hefboomeffectje niet gebruiken... een goede trainer doet het nl. geweldloos en met zijn eigen lichaamsbewegingen om het paard te laten halthouden wanneer de trainer dat wil!!!
Contango schreef:Zelfs een goede trainer zal dit leuke hefboomeffectje niet gebruiken... een goede trainer doet het nl. geweldloos en met zijn eigen lichaamsbewegingen om het paard te laten halthouden wanneer de trainer dat wil!!!