Pony/paard uitbrengen voor iemand anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pony/paard uitbrengen voor iemand anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:38

Er zijn hier vast wel mensen die starten met een pony/paard die niet van hen is. Ik bedoel niet persee een verzorg/bijrijdpaard waar je mee bent gaan starten maar een paard waar de eigenaar iemand voor zocht om die te gaan starten. Hoe ervaar je dit? Rijd je het dier vaak en hoe zit het met de kosten van en het vervoer naar wedstrijden?

Sim

Re: Pony/paard uitbrengen voor iemand anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:46

-> TAO

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:49

Ik rij momenteel 2 paarden voor 1 eigenaar.
Met de 1e rij ik nu wedstrijden, de andere is pas 3 en wil ik vanaf januari gaan starten.
Ik kan rijden zoveel als ik wil, maar gezien het 2 vrij jonge paarden zijn (5 en 3) rij ik niet zo vaak.
De 5 jarige 5 of 6 keer in de week, en de 3 jarige 3 keer in de week.
Qua kosten ben ik heel erg verwend, ik heb er namelijk totaal geen kosten aan.
Mijn lessen met de paarden worden betaald, alle wedstrijdkosten worden betaald (dus startkaart, coupons, lidmaatschap van de vereniging, startgeld van de wedstrijden)
En de eigenaar gaat ook altijd mee op wedstrijd, in de winter als ik thuis niet kan trainen brengt hij me naar de vereniging en kan ik daar mooi in de binnenbak trainen.
Binnenkort ga ik op voor mijn E achter B (wat voor me word betaald) en dan kan ik een auto van hun lenen, en dus zelf gaan en staan met de paarden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:46

Ik betaalde alles zelf. Lessen, lidmaatschap club en overige wedstrijdkosten. Ik had eigen vervoer, dus ook die kosten betaalde ik zelf.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:48

een vriend van me reed vroeger( gsiteren nog,vandaag afschied genomen van mijn paard Scheve mond )mijn paard en brengde hem op jumping uit,en dan 1-2keer in de week springen,hij deed dat met plezier en deels voor ons was het een beetje reclame voor de verkoop! wij betaalden zijn startgeld etc.
voor 2keer in de week te springen kreeg hij 80 euro in de maand Lachen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 06:47

Ik heb altijd voor andere mensen paarden gestart. Grotendeels voor iemand die op leeftijd was, zelf altijd wedstrijd had gereden en de sport heel erg miste. We gingen altijd samen (met zijn auto en trailer) en hij hielp mij met alles.
Lesgeld, contributie vereniging, inschrijfgeld enzo betaalde ik altijd zelf. Daar stond wel tegenover dat ik het prijzengeld ook altijd mocht houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 06:49

ik heb allerlei constructies meegemaakt.
- eigenaresse betaalde startkaart, inschrijfgeld, lessen en regelde vervoer. Dat paard reed ik 1 * in de week (alleen springen)
- ik reed het paard als enige, en betaalde lessen en wedstrijden zelf; vervoer was afhankelijk van de situatie
- paard staat bij mij op stal, ik rijd hem samen met de eigenaresse, en wedstrijdkosten + vervoer zijn voor mij

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:44

Ik rij een paard voor 2 broers. Ik kan hele week komen rijden op 1 dag na, dan gaat 1 van de broers springen(dat doe ik zelf niet) en hij gaat mee op concour met hem. Als het gecombineerde wedstrijden zijn dan rij ik meestal ook dressuur en gaan we met de vrachtwagen van die eigenaar. Als ik alleen op wedstrijd ga dan ga ik met mijn eigen trailer en auto en betaal die benzine kosten dan ook zelf. De hoefsmidt, dierenarst, voer en dergelijke worden allemaal betaald en de rijvereniging privelessen en startgeld betaal ik zelf en prijzengeld mag ik natuurlijk zelf houden.
Verder staat de koffie altijd voor me klaar en is het reuze gezellig bij hun(paard staat bij hen aan huis)en is alles bespreekbaar.

Ik ben dit paard gaan rijden omdat ze het gevraagd hadden toen mijn eigen paard een blessure had en uiteindelijk heb ik mijn eigen paard verkocht.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:54

Ik rij ook voor iemand anders zijn paard.
Momenteel maar een, maar er staat een 2 1/2 jarige die we willen gaan inrijden.
zelf betaal ik mijn lessen en wedstrijden en verder niks.
Hij rijd ook overal met me mee heen, maakt niet uit waar.. Lachen
Ik vind het zelf super fijn,

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:17

Heb vroeger een lange tijd pony's gereden voor een kennis, die betaalde dan alles, maar ik kreeg er zelf niets voor omdat de pony's niet verkocht werden maar voor zijn jongere dochtertje bleven en terwijl had ik altijd 2 wedstrijdpaarden meer, prijzengeld mocht ik natuurlijk altijd houden.

Later toen de pony's en paarden die ik voor die kennis reed meer voor de handel werden, kreeg ik een mooi deel vd winst als er een paard verkocht werd.

Voor iemand anders reed ik ook pony's waar ik zelf ontzettend veel plezier aan had en ook véél prijzengeld en daar kreeg ik slechts 10% vd winst als de pony verkocht werd, en dan betaalde wij zelf ook een deeltje (nl materiaal, eten af en toe, inschrijvingsgeld af en toe ...)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:02

joyce B schreef:
Ik betaalde alles zelf. Lessen, lidmaatschap club en overige wedstrijdkosten. Ik had eigen vervoer, dus ook die kosten betaalde ik zelf.

Oh ja, afhankelijk van de tijd probeerde ik de paarden minimaal 3x per week te rijden, als ik meer tijd had vaker.
Ik wil graag dingen goed doen en ben vrij onzeker, en daar had ik wel eens last van. Ik ervaarde druk, die niet eens door de eigenaar opgelegd werd, maar ik me meer uit mezelf oplegde omdat ik het gevoel had me te moeten bewijzen.
Ook begon het me op te breken om steeds overal heen te vliegen.

Ik heb toen ik plek aan huis kreeg (we verhuisden naar huis met veel land) ervoor gekozen om een eigen rijpaard erbij te kopen zodat ik lekker alles bij huis had en geen gevlieg meer. We wonen hier nu 2 jaar en het kost vrij veel tijd (en geld) om alles hier netjes te krijgen, maar ik geniet elke dag!
Wedstrijdrijden heb ik niet meer bovenaan mijn verlanglijstje staan. Lekker ontspannen lessen en buitenrijden des te meer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:40

Ik heb een merrie voor iemand gestart. Ik heb geld gekregen voor het wedstrijd klaar maken (van af helemaal groen), startkaart+coupons betaalde de eigenaar. Vervoer regelde ik zelf omdat ik met een van mijn eigen merries ook op pad ging. Startgeld betaalde ik zelf, prijzen waren ook voor mij.