pony wilt naar bijten naar kind

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

pony wilt naar bijten naar kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 15:43

Vandaag moest ik even babysitten op een jongetje van 4 jaar.
En we namen hem even mee naar mijn pony Maya (een shetlandertje van 4)

Oke we komen aan en laten hem wat brood geven en snoepjes waar Maya dus geen probleem mee had.
Vervolgs lieten we hem even met Maya aan het halster een rondje lopen en toen deed ze haar oren in de nek en wou ze hem bijten
Maar ik liep aan de andere kant dus kon haar weg trekken en heb haar onmiddelijk een tik gegeven
waar ze zich overigens niks van aantrok! Normaal schrikt ze altijd.
Je zag gewoon aan haar gezicht dat ze echt kwaad was

Dit snap ik dus echt niet ?
Mijn nichtje van 10 heeft al op haar gezeten en met haar rond gerent en toen was ze zo mak als een lammetje.
Mijn ander nichtje van 3 heeft ook al met haar rond gewandeld en toen deed ze ook niks

Maar vandaag was ze echt kwaad want toen ik nog een rondje met haar stapte had ze ook haar oren in de nek maar ze beet niet.

Waar zou dit aan kunnen liggen ?
Zo gedrag accepteer ik echt niet maar normaal gedraagt ze zich ook niet zo.
Maar sinds vorige week staat wel eventjes alleen in de wei, zou het daar aan kunnen liggen ?

Straks ga ik nog even terug en kijken hoe het dan met madam haar humeur gesteld is.

Femkex

Re: pony wilt naar bijten naar kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:27

Hee, wat raar. Misschien kan Maya niet tegen jongetjes? Het klinkt misschien raar, maar sommige paarden hebben dat. Misschien vervelende ervaringen uit het verleden?

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:37

heej
wat vervelend dat ze dat doet
maar het kan heel goed dat ze pssig is omdat ze ineens alleen staat in de wei.

die van mij word daar ook kriebelig van.
ze kan ok niet zeggen dat ze het niet leuk vind.
ben benieuwd of ze al wat is bijgedraait

groetjes

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 16:43

Tja vroeger is er wel eens een jongetje geweest wat express met een bal tegen haar ging sjotten
maar voor de rest heeft ze niet echt nare ervaringen gehad met jongetjes..

Ik hou jullie op de hoogte.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:54

Miss_Maya schreef:
Tja vroeger is er wel eens een jongetje geweest wat express met een bal tegen haar ging sjotten
maar voor de rest heeft ze niet echt nare ervaringen gehad met jongetjes..

Ik hou jullie op de hoogte.

Dat lijkt mij al een goede verklaring van haar gedrag.
Misschien associeert ze dit jongetje met dat etterbakje uit het verleden...

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:57

Ja zie je, het is misschien iets kleins, maar een paard kan dat heel gemeen opvatten. Je kan het denk ik wel over laten gaan om een jongetje wat lekkers te laten geven. Of andere leuke dingen doen. Maar wel der altijd bij zijn, want misschien gaat je paard het jongetje toch bijten. Nog veel succes!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:00

Ze kan ook een wondje hebben waar dat jongetje te dicht bij kwam en dat ze uit (angst voor) pijn bijt.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 18:51

Ik ben juist bij haar geweest en ze was al veel rustiger en ik heb wat met haar gewandeld en nu was er niks meer van te merken.
Ze leek wel terug de oude

Het kan best wel zijn dan dat ze hem associeert met dat jongetje van vroeger.
Ofwel heeft ze het gewoon niet op het mannelijke geslacht Haha!

Ik weet wel dat ik nu erg ga opletten als er kleine kinderen bij haar in de wei zijn.
Maar dat moet je zowiezo als je kinderen en paarden samenbrengt

Bedankt & gr Anouck

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:11

volgens mij hebben dieren een zeer goed geheugen als het gaat om vervelende ervaringen, dat maak ik ook vaak mee met honden dus dat van het jongetje lijkt me geen slechte ervaring. Misschien moet Maya gaan leren ervaren dat niet alle jongetjes gevaarlijk zijn

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 16:55

Oke even een update en het is geen al te goede.

Vandaag moest ik weer even babysitten maar nu op mijn nichtje van 3. Dus weer een klein kindje maar een meisje dus.
Ze wou heel graag naar de pony toe dus gingen we even en in het begin was alles oke. Ze was Maya wat aan het aaien en maya at ondertussen wat brood.
Toen ging ze wat op maya stappen en een beetje draven terwijl ik langs Maya liep en daar hadden ze beiden plezier in.
Toen ging Jana (zo heet mn nichtje) wat met Maya wandelen aan het touw. Maar ik was vorige keer niet vergeten dus ik liep langs Maya aan de andere kant en ze werd weer zo boos!
Echt oren naar achter en dreigen en ze wou ook de hele tijd maar ruiken aan Jana.
Oke ik hield Maya vast dan kon ze niks doen maar inees draait ze zich en begint te stampen naar mijn nichtje!
Ja zoiets kan gewoon niet, ik heb direct mijn nichtje weggetrokken en haar gekalmeerd. Gelukkig had ze niks maar ik ga dus niet meer met kleine kinderen naar haar toe hoor
Ik heb nu 2x geluk gehad en laat niks aan het toeval over

Maar ik vind het vréééselijk raar dat ze zo doet op kleinere kindjes. Tegen mij is ze 'de liefste' pony en tegen oudere kinderen ook.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:58

Mijn shetlander heeft het ook hoor, tegen mij is het een engel en tegen volwassenen maar kinderen moet ik uit de buurt houden daar gaat hij achteraan als hij hun stem nog maar hoort, of kleine mensen ja dan bijt hij oid..

Mijn pony stond op een kindermanege en heeft het daar vandaan het kan dus goed zijn dat jou pony denkt aan die ene etter en daar alle kinderen mee associeert

dahyaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:20

klinkt mij meer als voernijd of eten gerelateert gedrag....
Pony`s willen vaak lastig worden als ze lekkers krijgen.
Gaan dan schooien en happen op een gegeven moment naar alles.
Worden ook echt sjago als ze niets meer krijgen.
Heb het met mn eigen shetlander die op dieet staat.
Heb hem sinds kort,en hem op dieet gezet aangezien hij volgens de smid 100 kilo overgewicht heeft.
Tussendoortjes zijn dus taboe,en meneer zn humeur lijd daar danig onder Cool
Ik zou dus juist afraden de pony te laten voeren of snoepjes te laten krijgen van kleine kinderen.
Dat is namelijk dan een gewoonte,en de pony geeft dan niet op en krijgt zelfs de pest in als ze hem niet voeren of snoepjes geven.

veel succes Cindy