Klaar voor een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xbibi95

Klaar voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 00:10

Ik heb een paardje dat uit amsterdam komt en sinds ik haar heb altijd in het weiland heeft gestaan.
ze heeft dus nooit een bos gezien, omdat ik het leuk zou vinden om af en toe door het bos te rijden met haar ben ik eens gaan wandelen door het bos (aan het halstertouw) samen met mijn buurmeisje dat daar ook vaak komt met haar paarden.
inmiddels ben ik 3x in het bos geweest, ik vond het heel erg meevallen. auto's vond ze niet eng, alleen als er een kar achter zat. boomstammen vond ze ook een beetje vreemd maar verder liep ze alsof ze het al jaren deed.
de laatste keer is het paard van mijn buren mee gegaan zodat ze aan elkaar konden wennen. dat paard is een politiepaard geweest en dus erg makkelijk om mee te nemen. in het begin liep mijn pony steeds voorop omdat ze veel sneller is maar na een poosje begon te echt om te kijken of het andere paard er al aan kwam.
eigenlijk ging het dus allemaal goed,
is mijn paard er nu klaar voor om in het bos te rijden of moet ik vaker oefenen?
Tips zijn altijd welkom
alvast bedankt
x

dolor

Re: Klaar voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:10

ik denk dat je het wel kan gaan proberen om in het bos te gaan rijden. zeker als dat andere paard meegaat. en voor de zekerheid kan je voor de eerste keer ook iemand op de fiets meenemen zodat die je paard vast kan pakken als ze toch erg gestresst raakt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:40

Klinkt alsof je best naar het bos kunt gaan met dit paardje. Wel eerst samen met het andere paard.
Waar sta je met je paard? Bij het Lunterse bos in de buurt? Wij staan met de paarden bij het Edese bos. Mocht je zin hebben om met een ander "hardlopertje" een buitenrit te maken, ben je welkom Clown
(mijn merrie heeft een vrij hoog eigen tempo in alle drie de gangen, vooral de stap is voor veel paarden wat moeilijk bij te houden)

xbibi95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 13:49

Ik dacht zelf inderdaad ook al dat ze er wel klaar voor is.

Ik woon in de valk, ik weet niet of je dat kent?
nog geen kwartiertje van het wekeromse zand vandaan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:31

De Valk weet ik wel ongeveer, dan zit jij waarschijnlijk dichtbij de noordelijke ingang van het Wekeromse zand. Voor mij is het Wekeromse zand niet echt een voor de hand liggend rijgebied, want ik moet er eerst omheen om bij een ingang te komen. Wij staan aan de Hessenweg, met de Deelweg als achter uitgang.
Maar ik zou wel een keer richting de Valk kunnen rijden, ik ben nog nooit met haar naar het Wekeromse Zand geweest, lijkt me best leuk om eens te doen. Waar zit die ingang precies?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:36

Is het paard goed aan je hulpen? Dus als jij zegt dat hij moet blijven staan, doet hij dat.. Als je er echt een goed stuur/gas/rem op hebt zitten kan het wel. Goed dat je eerst aan de hand oefent. En het is natuurlijk heel fijn dat je er een ervaren paard bij hebt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:34

dat zou wel moetne gaan, neem desnoods het andere paard mee.
mijn paard heeft een vuurdoop gehad Clown is de dag na aankomt gewoon het bos in gegaan, een rit van 1,5 uur (er was ons gezegd dat hij het al kende en ons doel was een bospaard en we hadden maar een week proeftijd *LOL*

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:38

je kan het altijd proberen miss een klein stukje dat iemand nog naast je mee loopt ofso.

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:15

Ik denk wel dat je paard er klaar voor is.
Gewoon proberen, als het niet gaat kan je nog vaker oefenen en dan dat er iemand bij i.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:31

Ja hoor, gewoon doen! Je hebt al lekker aan de hand geoefend, en nu er gewoon lekker op gaan zitten.
Heel veel plezier! Lachen

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:43

Neem voor de zekerheid iemand mee, cap op je kop en erop gaan Lachen . Ga de eerste keer alleen lekker stappen, misschien een klein drafje. Maar eerst nog lekker laten wennen Lachen

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:52

Een politie paard! Leuk! Raar dat ie dan nooit in het bos is geweest,, Maar je bent wel klaar denk ik!

Gaan met die banaan!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:55

[quote="AmaraLover"]Een politie paard! Leuk! Raar dat ie dan nooit in het bos is geweest,, Maar je bent wel klaar denk ik!

Volgens mij is het politiepaard van de buren. Maar geeft niet.

Volgens mij met een ander paard er bij gewoon lekker gaan. Als je alleen wil wel ff iemand mee op de fiets misschien.

Wel leuk dat ze het zo goed op pikt. Veel plezier.

lumen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:27

ik zou het gewoon gaan proberen
als jij maar ontspannen blijft zal het best wel goed gaan

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:54

mijn eerste keer buitenrijden was een klein rondje stappen om de manege, en daarna heb ik gewoon de gok gewaagd en ben ik gewoon het bos in gegaan! ik denk dat jouw paard het wel kan, alleen dat jij er zelf vertrouwen in moet hebben! als je dat hebt is jouw paard ook niet bang!:o

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:10

ik zou het gewoon eens een keer proberen.
of het lukt als jij erop zit en het buurmeisje ernaast.
of voorop met het andere paard.